FIBEP Tech Day 2021

Magda orez 2

Jaké druhy umělé inteligence lze efektivně uplatnit v oblasti monitoringu a analýzy médií? Na tuto otázku se zaměřila letošní konference FIBEP Tech Day 2021. Pořádá ji každoročně pro své členy mezinárodní asociace FIBEP, která sdružuje společnosti zabývající se službami media intelligence. Letošní akce se z důvodu světové pandemie konala virtuálně.

Konferenci zahájila naše Magdalena Horánska, která od roku 2019 působí na pozici generálního sekretáře asociace, a která zároveň konferenci moderovala společně se Sophií Karakeva z řecké společnosti Datascouting.

Celá akce byla rozdělena na tři bloky se šesti speakery a závěrečnou neformální diskuzi. V prvním bloku představil Jochen Spangenberg z německé veřejnoprávní rozhlasové a televizní společnosti Deutsche Welle dostupné nástroje umělé inteligence pro boj s dezinformacemi. Deutsche Welle je využívá k snadnějšímu a efektivnějšímu vytrackování původního zdroje zprávy.

Vývoj takových nástrojů je možný díky úzké spolupráci monitorovacích firem, médií, výzkumných center, sociologů, psychologů a dalších specialistů. Ověřování pravosti zpráv lidmi bez využití technologií však může být kvůli subjektivnímu zkreslení chybové, proto je vhodné kombinovat umělou inteligenci a lidskou práci. To potvrdila i Athena Vakali z Aristotelovy univerzity v Soluni, která prezentovala studii o robotech na sociálních sítích a možnostech jejich detekce. Podle závěrů týmu profesorky Vakali je velmi těžké roboty na sociálních médiích detekovat a odlišit výsledky jejich činnosti od běžné lidské aktivity.

Dezinformacím a jejich detekci se věnovala také Rebecca Skippage z britské BBC, která společně s nezávislým novinářem Alistairem Colemanem promluvila o konkrétních výzvách, kterým editoři čelí, když se rozhodují, které události pokrýt, aby přitom nezesilovali hlas dezinformačních proudů a jaké nástroje umělé inteligence BBC využívá.

V posledním bloku vystoupil David Llorente z technologické společnosti Narrativa a představil projekt automaticky generovaných textů (tzv. NLG – Natural Language Generation) pro Wall Street Journal a další partnery. Závěr pak patřil společnosti Identrics prezentující možnosti a využití automatické klasifikace, extrakce entit a tvorby automatických anotací.

Letošní Tech Day jasně ukázal, jak důležitou roli mohou hrát pokročilé technologie v mediálním prostoru. Lidská role je stále nezastupitelná, avšak technologie AI nám rozvazují ruce od manuálně a intelektuálně náročných činností a umožňují přemýšlet nad tématy v mnohem širších souvislostech. Zároveň díky tomu vznikají nové „manuální“ činnosti, které bude třeba rozvíjet. Tech Day tak potvrdil, že skupina NEWTON se v této oblasti vydala tím správným směrem.

Čtěte také

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

klíčová_slova
Blog

Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií

Nejen velké, ale i menší firmy a startupy potřebují mít přehled o mediálním prostředí, ve kterém se pohybují. Nestačí sledovat jen svou značku nebo produkt. Důležité jsou i širší souvislosti a trendy, které mohou ovlivnit jejich podnikání. V tomto článku si ukážeme, jak vybrat správná klíčová slova, aby byl monitoring médií skutečně efektivní a přinášel vám užitečné informace. Pojďme na to.

dira_na_trhu_blog
Blog

Objevte nové obchodní příležitosti díky monitoringu médií

Máte nápad na podnikání, ale nejste si jistí, jestli vás s ním někdo nepředběhl? Pokud hledáte díru na trhu, která by vám umožnila prorazit s novým produktem nebo službou, existuje několik způsobů, jak ji objevit. Najít nové obchodní příležitosti a být o krok před konkurencí je klíčové, a to nejen pro začínající podnikatele, ale i pro zavedené firmy.

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

telefon kresba

Jdeme na to!