Vydavatelé pod tlakem

9083834398 dba10e63c9 h

Podle studie comScore více než polovinu z reklam v online médiích nikdo nevidí.

 

Foto: Tiskový servis – 65. novinářský kongres

Staré pořekadlo, že polovina peněz v reklamě je zbytečných, jen nikdo dopředu neví, která půlka to je, zdá se platí i pro digitální svět. Ohromujících 54% on-line reklam v „tisících“ kampaní měřených comScore Inc. mezi květnem 2012 a únorem letošního roku, skutečně nikdo neviděl. Nepleťte si ale pojmy „nebyly vidět“ s „ignorovat je.“ Tyto reklamy prostě nebyly vidět. Příčina? Technická závada, uživatelské návyky a podvod.

Toto zjištění samozřejmě okamžitě vyděsilo zadavatele. „Neviditelná reklama pro nás nemá žádnou cenu,“ prohlásil Ari Bluman, který má na starosti digitální reklamu ve společnosti Group M.  Není divu, že zadavatelé tak začínají tlačit na vydavatele, aby do obchodních smluv přidali ustanovení zaručující „čitelnost“ – resp. počet zobrazení reklam.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!