Vydavatelé pod tlakem

9083834398 dba10e63c9 h

Podle studie comScore více než polovinu z reklam v online médiích nikdo nevidí.

 

Foto: Tiskový servis – 65. novinářský kongres

Staré pořekadlo, že polovina peněz v reklamě je zbytečných, jen nikdo dopředu neví, která půlka to je, zdá se platí i pro digitální svět. Ohromujících 54% on-line reklam v „tisících“ kampaní měřených comScore Inc. mezi květnem 2012 a únorem letošního roku, skutečně nikdo neviděl. Nepleťte si ale pojmy „nebyly vidět“ s „ignorovat je.“ Tyto reklamy prostě nebyly vidět. Příčina? Technická závada, uživatelské návyky a podvod.

Toto zjištění samozřejmě okamžitě vyděsilo zadavatele. „Neviditelná reklama pro nás nemá žádnou cenu,“ prohlásil Ari Bluman, který má na starosti digitální reklamu ve společnosti Group M.  Není divu, že zadavatelé tak začínají tlačit na vydavatele, aby do obchodních smluv přidali ustanovení zaručující „čitelnost“ – resp. počet zobrazení reklam.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

telefon kresba

Jdeme na to!