Vydavatelé pod tlakem

9083834398 dba10e63c9 h

Podle studie comScore více než polovinu z reklam v online médiích nikdo nevidí.

 

Foto: Tiskový servis – 65. novinářský kongres

Staré pořekadlo, že polovina peněz v reklamě je zbytečných, jen nikdo dopředu neví, která půlka to je, zdá se platí i pro digitální svět. Ohromujících 54% on-line reklam v „tisících“ kampaní měřených comScore Inc. mezi květnem 2012 a únorem letošního roku, skutečně nikdo neviděl. Nepleťte si ale pojmy „nebyly vidět“ s „ignorovat je.“ Tyto reklamy prostě nebyly vidět. Příčina? Technická závada, uživatelské návyky a podvod.

Toto zjištění samozřejmě okamžitě vyděsilo zadavatele. „Neviditelná reklama pro nás nemá žádnou cenu,“ prohlásil Ari Bluman, který má na starosti digitální reklamu ve společnosti Group M.  Není divu, že zadavatelé tak začínají tlačit na vydavatele, aby do obchodních smluv přidali ustanovení zaručující „čitelnost“ – resp. počet zobrazení reklam.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

redesign
Blog

Aplikace NewtonOne NG v novém

Věříme, že každá inovace má smysl jen tehdy, když pomáhá vám – našim uživatelům. A právě proto přicházíme s redesignem aplikace NewtonOne nové generace. Už od úterý 29.4. večer se můžete těšit na mnoho nových funkcí, vylepšené rozhraní a intuitivnější ovládání, které vám usnadní každodenní práci s médiálními daty.

reputacni
Blog

Jak efektivně využít monitoring k reputačnímu managementu

Reputace je dnes jedním z nejcennějších aktiv – ať už jde o firmu, instituci nebo jednotlivce. Stačí jeden kritický článek nebo virální příspěvek na sociálních sítích a roky budovaná pověst může přijít k úhoně. Právě tady hraje klíčovou roli monitoring médií. Umožňuje v reálném čase sledovat, jak vás vnímá veřejnost, a včas zachytit i tu nejmenší známku potenciální krize.

telefon kresba

Jdeme na to!