Tradiční TV třeste se

prescribed

Wall Street Journal uštědřil médiím další parádní lekci, jak se má dělat online video!

 

Zdroj: The Wall Street Journal

The Wall Street Journal před pár dny zveřejnil asi čtyřminutové interaktivní video, které mělo vysvětlit změny v systému zdravotnictví USA v rámci tzv. cenově dostupné péče, jinak také známé jako „Obamacare.“ Video reportéři listu natočili z pohledu reálné (první) osoby, přičemž video umožnilo uživatelům kliknout a prozkoumat různé aspekty příběhu jako jsou související grafiky a videa.

 

 

Zdroj: The Wall Street Journal

Neal Mann, multimediální editor inovací v deníku Wall Street Journal, v rozhovoru pro Journalism.co.uk velký úspěch videa okomentoval slovy, že „interaktivita je něco, co se stává normou. Interaktivita přidává další vrstvu a to bylo opravdu vzrušující, protože v novinkách, a to zejména ve video zpravodajství, jsme obvykle nuceni odpovědět na neuvěřitelně složité otázky na velmi omezeném prostoru. Takže to, co nám interaktivita umožňuje udělat, je rozšířit obsah tak, aby se divák soustředil na oblasti, kde potřebuje dovysvětlit nějaké extra detaily.“

Samozřejmě Wall Street Journal není první redakcí, která používá interaktivní videa. Dalšími průkopníky jsou například kanadská CBC News, která vyhrála Webby Award za svou interaktivní grafickou simulaci únosu Grahama McMynna, nebo také například Al-Džazíra, za interaktivní přepis americké vice prezidentské debaty v Danville v roce 2012. 

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

IMG 9914
Nezařazené

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

šerm (2)
Blog

Do zbraně! Newton zahajuje spolupráci s Českým šermířským svazem

Spojujeme síly s Českým šermířským svazem, prestižní národní sportovní organizací, která se pyšní bohatou historií a řadou úspěchů na mezinárodní scéně. Partnerství přinese inovativní přístupy v oblasti mediálního monitoringu a strategického plánování, které pomohou šermířům efektivněji řídit svou mediální prezentaci a optimalizovat své sportovní aktivity. Společně tak budeme podporovat jak profesionální růst špičkových sportovců, tak i rozvoj mladých talentů.

search
Blog

Funkce vyhledávání: Jak dostat maximum informací z NewtonOne nové generace

I když se snažíme, aby byla práce s naší aplikací NewtonOne nové generace co nejjednodušší, občas se stane, že její uživatelé potřebují poradit. Dnes se proto společně blíže podíváme na zřejmě nejvyužívanější funkci aplikace, a tou je funkce vyhledávání. V tomto článku Vám poradíme, jak s vyhledáváním co nejefektivněji pracovat, abyste z NewtonOne nové generace získali maximum užitečných informací s co nejvyšším přínosem pro Vaši práci. Tak jdeme na to!

Obr koláž titulky
Blog

ESG v médiích: případ olympijských her

Koncept ESG je v posledních letech v médiích skloňován stále častěji. Oproti roku 2019, kdy se v českých médiích termín teprve pomalu představoval, narostlo finanční zhodnocení medializace (tzv. AVE) u zkratky ESG v roce 2023 až na neuvěřitelných 700 mil. Kč. Tento obrovský nárůst publicity je výsledkem nově vzniklé povinnosti firem reportovat podle CSRD směrnice (Corporate Sustainability Reporting Directive), ale také rostoucího zájmu koncových zákazníků, pro které se ESG stává atraktivním tématem.

telefon kresba

Jdeme na to!