Srovnání komunikace trojice největších mobilních operátorů na Facebooku

hand 1839105 640

Tři největší mobilní operátoři působící na českém trhu, O2, T-Mobile a Vodafone, adaptovali do svého komunikačního portfolia sociální sítě mezi prvními. Dnes počet jejich facebookových fanoušků dosahuje statisíců a studie NEWTON Media formou série komentovaných infografik porovnává základní parametry komunikace na facebookových stránkách všech tří značek.

13.jpg

Komunikační aktivita a míra zapojení fanoušků

Ve sledovaném období (březen 2012 – březen 2013) se na facebookových  profilech operátorů objevilo 927 příspěvků. Nejaktivnější v objemu umístěných příspěvků byla Telefónica O2, které patří 44 % z celkového počtu publikovaných příspěvků.  Nejméně aktivní byl v této oblasti T-Mobile (16 %), který ale naopak dokázal nejlépe zapojit své fanoušky. Ačkoliv publikuje ze všech operátorů nejméně, získal nejvyšší (44%) podíl na celkovém engagementu.

Nejoblíbenější formy obsahu

Zatímco u  Vodafonu  a O2 jsou v největší oblibě fotografie (tvoří kolem 50 % publikovaných příspěvků a vyprodukují zhruba stejný objem engagementu), u  T-Mobilu vedou videa. ,,Zadarova videa“ tvořila 24 % z celkové komunikace T-Mobilu, a dokázaly zajistit  77% podíl na jeho engagementu.

Komunikace z hlediska frekvence

Komunikace v pracovních dnech je u každého z operátorů téměř rovnoměrně rozložena a není silnějších a slabších dní.  O víkendu je nejaktivnější Telefónica 02, která v sobotu i neděli publikuje jen o třetinu menší množství komunikace pracovního týdne. Vodafone se zaměřuje spíše na neděli a T- Mobile víkendům nepřikládá důležitost.

V rámci dne se O2  zaměřuje na dopolední hodiny (10-12 hod.) Vodafone má nejsilnější hodinu v 16 hod.  a T- Mobile je nejaktivnější odpoledne mezi 15-18 hodinou.

14.png

Metodika

Zdroj dat: www.facebook.com. Data byla vybrána za období od března 2012 do března 2013. Uzávěrka dat 1.4. 2013. Za příspěvky operátorů jsou považovány příspěvky publikované na facebookové zdi, nejsou započítávány reakce na příspěvky od ostatních uživatelů. Položka engagement zahrnuje Like, sdílení a komentář fanoušků v reakci na zveřejněné příspěvky.

Jan Jüptner, Ph.D.
mediální analytik NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

telefon kresba

Jdeme na to!