Společnost Newton Media získala v mezinárodním tendru další instituci EU.

eige

Česká společnost Newton Media zvítězila v mezinárodním tendru Evropského institutu pro rovnost žen a mužů (EIGE) a od léta bude zpracovávat rozsáhlou analýzu mediální prezentace násilí na ženách ve vybraných členských státech EU. Jde už o sedmou instituci spadající pod Evropskou unii, pro kterou Newton Media aktuálně připravuje monitoring či mediální analýzy.

Evropský institutu pro rovnost žen a mužů (EIGE) je jedinou evropskou institucí, která monitoruje, nakolik členské země plní své závazky v oblasti rovnosti mezi pohlavími a v boji proti genderově podmíněnému násilí. Připravovaná analýza mapuje vliv médií na šíření genderových stereotypů v pěti vybraných zemích (Polsko, Chorvatsko, Litva, Německo a Švédsko). Sleduje období od ledna do prosince loňského roku, tedy dobu, kdy docházelo k nárůstu například domácího násilí vlivem lockdownu a pobytu v karanténě.

Společnost Newton Media uspěla v mezinárodním tenderu na zpracovatele analýzy v konkurenci několika dalších zahraničních monitorovacích společností. „Analýza je unikátní tím, že kombinuje postupy klasické mediální analýzy a lingvistické analýzy, ke které využíváme jak vlastní lingvistické oddělení, tak spolupráci s vědci z dotčených zemí,“ popisuje Lucie Geislerová, vedoucí zahraničního monitoringu Newton Media. „Díky našim zahraničním pobočkám a spolupráci s mezinárodními partnery jsme schopni sestavit tým, se kterým uspějeme i v takto náročném tenderu,“ doplňuje Geislerová.

Jde o sedmou instituci spadající pod Evropskou unii, s níž Newton aktuálně spolupracuje. Už zpracovává mezinárodní mediální monitoring či analýzy pro Evropskou komisi, Evropské středisko pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC), Evropskou chemickou agenturu (ECHA), Evropskou agenturu pro životní prostředí (EEA), Agenturu pro spolupráci energetických regulačních orgánů (ACER) a pro v Praze sídlící Agenturu EU pro kosmický program (EUSPA).

Kromě evropských institucí připravuje Newton Media zahraniční monitoring i pro komerční společnosti. Jednou z nich je Zentiva, pro kterou monitoruje tisk, online, sociální média i odborné zdroje z oboru farmacie a medicíny v 16 zemích a v 15 jazykových mutacích. Pro Generali pokrývá 8 zemí střední a východní Evropy. Součástí monitoringu je report s přehledem, jak si vede značka, její konkurence a obecné novinky týkající se témat relevantních pro danou společnost. „Aktuálně pro naše klienty sledujeme média v 55 zemích a ve 40 jazycích,“ uzavírá Geislerová. 

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!