Šéfredaktor akcionářem

petr simunek

Šéf českého Forbesu Petr Šimůnek získal podíl ve vydavatelství MediaRey, která licencovaný měsíčník vydává v Česku.

 

Foto: Petr Šimůnek, Zdroj: ČTK/Šimánek Vít 2012

Podíl Petra Šimůnka je podle zákulisních informací nižší než 10 %, s opcí na další akcie v závislosti na výsledcích společnosti. Šimůnek je zakládajícím šéfredaktorem českého vydání původně amerického magazínu. Majoritními akcionáři zůstávají pánové Erik Conrad a Peter Barecz, kteří vydávají Forbes též na Slovensku a v Maďarsku. V květnu byl prodaný náklad Forbesu podle dat ABC ČR 14 369 ks. Časopis letos získal v soutěži Časopis roku ocenění Launch roku.

Petr Šimůnek pracuje v českých médiích dvacet let, od roku 2005 až do roku 2010 vedl jako šéfredaktor Hospodářské noviny. Předtím pracoval jako šéf ekonomické rubriky MF DNES a jako zástupce šéfredaktora. Deset let moderoval politickou televizní diskusi Nedělní partie, tři roky rozhlasový pořad Pressclub, pracoval pro rakouskou tiskovou agenturu APA. Vystudoval VŠE, absolvoval studijní pobyt na Oxford University, Green College a roční studium na Johannes Kepler Universität Linz. Získal cenu Guvernéra České národní banky.
 

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!