Rok 2024: Ohlédnutí Jany Barákové

JB

Milí klienti, partneři a kolegové, 

leden je pro mne, a nejspíš i pro většinu z vás, symbolem nového začátku. Nový diář, nový fiskální rok, nové plány, nová předsevzetí. Je to čas bilancování, ohlédnutí se a zamyšlení nad tím, co nám uplynulých 12 měsíců přineslo. 

Pro mě osobně byl rok 2024 obdobím velkých změn. Na jeho začátku jsem s velkou pokorou a odhodláním převzala roli ředitelky společnosti NEWTON Media. To s sebou přineslo řadu výzev, nových zkušeností i nových přátelství. 

 

Jeden rok v životě společnosti není příliš dlouhá doba. Realizace zásadních změn ve způsobu jejího fungování vyžaduje čas a teprve ten ukáže, zda nově zvolená cesta byla ta správná. Nicméně už teď mám obrovskou radost z toho, kam se NEWTON za ten uplynulý rok posunul. 

prezentace (1)

Zcela zásadním krokem bylo sestavení nového leadership teamu, který s sebou přinesl potřebnou dynamiku a odvahu měnit zažité postupy. Tento tým definoval naši firemní strategii a jasnou cestu, jak jí dosáhnout. Naším hlavním cílem je zpřístupnit mediální data a zejména klíčové poznatky z nich mnohem širší skupině uživatelů. Sázíme na jednoduchost, samoobslužnost a větší využití přítomnosti poboček v dalších 8 zemích, což nám umožňuje lépe reagovat na potřeby našich zahraničních i nadnárodních klientů. 

Nezbytnou součástí této transformace je kontinuální zavádění inovací do našeho produktu i do našich interních procesů. Jedním z naprosto zásadních kroků bylo získání souhlasu od klíčových vydavatelů ke zpracování jejich mediálních dat prostřednictvím AI. Jedině díky tomu jsme mohli našim klientům nabídnout velkou posilu do týmu v podobě AI asistenta Isaaca a připravit tím podhoubí pro celou řadu dalších inovací. 

IMG 20241007 WA0042

V závěru roku jsme se navíc přestěhovali do nových, moderních kanceláří na Pražském povstání, které odráží náš nový směr i hodnoty – dynamiku, inovace a otevřenost v komunikaci i k novým výzvám. Tyto nové prostory jsou zároveň symbolem našeho růstu a ambicí do budoucna a jsou plně v souladu se změnou vizuální identity naší společnosti, kterou plánujeme na letošní rok.  

Každá změna s sebou nese řadu překážek a zaškobrtnutí, důležité je se z drobných chyb ponaučit, a hlavně udržet transparentní komunikaci nejen uvnitř našeho týmu, ale i směrem ke klientům a partnerům. Jedině tak je možné si udržet důvěru, která je pro celý proces transformace nezbytně důležitá.  

Moje mise v NEWTON Media sice končí, ale těší mě, že předávám vedení do rukou Magdaleny Horánské, která dosud zastávala pozici CEO NEWTON Media SEE. Magdalena bude pokračovat v cestě, kterou jsme společně v uplynulém roce nastartovali, a já jí přeji hodně úspěchů. 

Vám všem bych ráda popřála především pevné zdraví, štěstí a pohodu v osobním i pracovním životě. 

Jana Baráková  

Čtěte také

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

Cover na blog
Blog

Monitoring médií a ambasády: 8 důvodů PRO

Ambasády hrají nezastupitelnou roli v reprezentaci svého státu. Slouží jako prostředníci mezi hostitelskou a vysílající zemí a zajišťují celou řadu funkcí a úkolů. Existují však i nástroje, které mohou jejich každodenní práci výrazně usnadnit.

Cover na blog (1)
Blog

Dětská hřiště pod lupou: co si myslí rodiče?

Naši klienti nás často oslovují s žádostí o analýzy na témata, která nás zároveň i osobně zajímají. To byl i případ zadání od zahraničního klienta. Měli jsme za úkol blíže prozkoumat stav veřejné diskuze o dětských hřištích ve Velké Británii a zjistit, co si rodiče myslí o jejich bezpečnosti a vybavenosti. Zaměřili jsme se také na hlavní připomínky rodičů týkající se údržby a kvality provedení těchto hřišť.

telefon kresba

Jdeme na to!