Průhlednou komerci by nám čtenářky neodpustily!

lenka treglova

Boj o čtenářky je prý stále stejný, podlehnout bulvarizaci ale titul ONA Dnes nechce! „My máme svoji správnou míru čtivosti i bez informací z ložnic hvězd balancujících na pomezí anorexie a deprese,“ říká v otevřeném rozhovoru pro Mediainfo.cz šéfredaktorka ONA Dnes Lenka Tréglová.

Foto: Lenka Tréglová, šéfredaktorka ONA Dnes, Zdroj: Archiv L. Tréglové

ONA Dnes je příloha renomovaného titulu – deníku MF Dnes, Právo má svůj Styl pro ženy, Blesk pro ženy naopak vychází samostatně … prosím můžete porovnat pozici Vašeho titulu s ostatními?

Když jsou volby, sveze se náš prodej s novinami. Když v ONA Dnes před svátky vycházejí recepty na cukroví, veze se celý prosinec prodej novin zase na nás. Jde o symbiózu a těžko rozhodovat, čí je zásluha nebo vina za co. Samostatně prodejné časopisy vědí hned, co se jim povedlo, nebo kde šláply vedle. Někdy je to výhoda, někdy ne, ale my si nestěžujeme.

Když se podíváte na současnou ONA Dnes, jak moc se za ty roky změnila (obsahově, graficky, tematicky, komerčně) … a neuvažovala mimochodem někdy MF Dnes o osamostatnění ONA dnes?

Velké grafické změny byly tuším dvě, menší probíhají neustále. Vylepšujeme za pochodu. Jedna obsahová změna za všechny: už jsme provětraly všechny nejznámější obličeje na rozhovory a máme větší prostor psát o zajímavých ženách, které nejsou všeobecně známé. Ohledně osamostatnění – myslím, že odpověď je ne, ale třeba to naše vedení někdy napadlo…

Fungování jako suplement – přináší to spíše komplikace, nebo je to spíše o výhodách a „synergii“ značky MF Dnes/vydavatelství MAFRA…?

Nesporná výhoda je v autorském výběru mezi špičkovými redaktory a redaktorkami našich novin. V rubrice glosa se nám střídají vedoucí redaktorky oddělení komentářů, reportérů i zástupkyně šéfredaktora. Redaktoři zahraniční rubriky nám píší o cestování, sporťáci zase rozhovory se zlatými medailistkami. A na druhé straně, když je do novin potřeba zdrbnout politiky z módního hlediska, chodí za naší módní redaktorkou a podobně.

Hodně se debatuje o snižování nákladů (i právě s ohledem na snižování čtenosti tisku) – jak se úspory projevily v chodu redakce, resp. dokážete vyrábět „více muziky za méně peněz“? Netrpí díky „šetření“ kvalita obsahu?

To je asi všude stejné, že. Je nás méně, pracujeme více, ale zatím to na kvalitě obsahu znát není. Jen na míře přepracovanosti člověka, který odchází na dovolenou. A mimochodem – naše čtenost roste (Media projekt Stem/Mark, Median: I. Q 2012 + II. Q 2012 = 534 800 čtenářů, I. Q 2013 + II. Q 2012 = 614 100).

Jak vnímáte boj o čtenáře – máte recept na to, jak nepodléhat bulvarizaci, ale zároveň za rozumnou nákladovou cenu přinášet zajímavý obsah?

Boj o čtenářky je stále stejný. Musíme zaručit dávku pohody a praktických informací. Bulvarizace se nás netýká – my máme svoji správnou míru čtivosti i bez informací z ložnic hvězd balancujících na pomezí anorexie a deprese.

Co vlastně zajímá dnešní ženy (z pohledu šéfky titulu určeného pro ženy)?

Na to tu nemáte dost místa. Od katastrofálního stavu českého školství po věčný sex-appeal Johnyho Deppa.

Ženy jsou i zajímavou marketingovou skupinou – přepokládám, že i Vy, jako šéfredaktorka vlivného titulu pro ženy, cítíte tlak na „komercionalizaci“ obsahu, sponzoring, reklamní sdělení … Jako cestou se vlastně ubírá ONA Dnes?

Tlak je stálý a důležité jsou tři věci. Jak vedení nastaví pravidla, jak ty pravidla sdělí inzertní oddělení klientům a jak se domluví šéfka časopisu s odpovědným inzertním zástupcem. Mám velkou kliku, že u nás všechny tyhle tři stupně fungují tak, aby se vlk kvalitně najedl a koza zůstala stále celá.

V sílícím nekompromisním tlaku finanční stránky věci, kde jsou podle Vás hranice seriózní žurnalistiky a pouhého přebírání obsahu od komerčních partnerů?

Od těch u nás nikdo nic nepřebírá. My využíváme tiskové materiály, které nám posílají značky i PR agentury bez rozdílu toho, kdo z nich je našim klientem. Jestli se teď (čtenáři) hurónsky smějí, nedivím se jim, ale u nás to tak vážně je. A jak už jsem řekla, máme to štěstí, že to kolegové z inzerce a vedení respektují. Naše čtenářky jsou chytré ženy a průhlednou komerci by nám neodpustily.

Jak vnímáte perspektivu ONA Dnes … jaké jsou vaše šance přežít, resp. případně i profitovat ze změn na trhu v porovnání s jinými tituly pro ženy (myslím konkurenční suplementy i časopisy vycházející samostatně)?

Jsou větší. Právě díky zázemí novin a velkého vydavatelství. Za sebe ale doufám, že se i samostatné časopisy udrží co nejdéle. Mám je moc ráda, české i zahraniční a doufám, že dokud bude doma čím svítit, budou ženy číst časopisy.

A abychom končili pozitivně … prozradíte prosím na co se Vaše čtenářky mohou těšit v následujících týdnech … chystáte speciální „lákadla“?

Tak třeba speciál o podzimních módních, účesových i kosmetických trendech (23/9), to je vždycky zajímavé koukání, nebo číslo se slevovými kupony, to se zase hodí na předvánoční nákupy (21/10). Jinak vyjde rozhovor s modelkou Táňou Kuchařovou, potapěčkou Kristinou Vackovou, která žije osmým rokem v Egyptě nebo nejúspěšnější českou klavíristkou Kateřinou Böhmovou. Co číslo, to pecka.
 

Martin Maruniak
autor je novinář

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!