Proč se nehonit za slepými čísly aneb Radmila Kleslová jako příklad toho, proč jen engagement nestačí

Radmila kleslova foto

Radmila Kleslová, starostka Prahy 10 je od včerejška hvězdou sociálních sítí a internetu.
Na svém profilu na Facebooku se u svých příspěvků z 29. června pyšní skvělou interakcí a nebývalým progresem. Posuďte sami:

Profil, který v podstatě nežil, byť se Radmila Kleslová snažila (od 1. do 28. června nabídla 14 admin postů s odezvou 55 lajků, 6 komentářů a 1 sdílení), v pondělí 29. června vyletěl na 71 lajků, 310 komentářů a 266 sdílení! Skvělý engagement na profil, který má 332 fanoušků.
K tomu si připočtěme na čtyři desítky příspěvků na webových portálech, v rozhlase a televizi jen během pondělí v porovnání s publicitou v řádech jednotek denně v předchozích týdnech.
Do tohoto bodu velice v pořádku.

Půjdeme-li však po stopách, tedy obsahu, tohoto výsledku, realita začne být méně veselá.
Vše začalo nadějně: v 13:30 Radmila Kleslová na svém výše zmíněném profilu ukazuje na dvou fotografiích tolik hledaný Peroutkův článek o Adolfu Hitlerovi. O dvě minuty později tuto zprávu nabízí i facebookový účet Prahy 10 (mimo jiné i jemu pomohla kauza k nárůstu interakce).
Ve 14:30 o úspěchu starostky informuje blesk.cz a zároveň vyvrací pochyby, že by šlo o vtip: „Kleslová našla noviny se svými kolegy v Čapkově vile. Jestli jsou pravé, tím si ale sami nejsou jistí, Blesku ale přísahali, že nejde o žádnou radniční kampaň a vtip,“ píše portál hned v perexu článku.
Poté o události informují další zpravodajské weby.

Mezitím na sociálních sítích a také v diskusích pod články začíná doslova „hon na starostku“. Ta se stává terčem pomluv a výsměchu. Přesto ještě v 18:00 živí na svém profilu kauzu prohlášením, že v pracovně spisovatele Karla Čapka byl nalezen výtisk zvláštního vydání Přítomnosti. „Tento dokument bude, stejně jako další nalezené materiály, odeslán k expertíze Národního památkového ústavu. Teprve po vyhotovení odborné analýzy budeme moci sdělit definitivní stanovisko k jeho pravosti,“ píše.
Ať jde o nepovedený vtip či naivitu starostky, plynou z kauzy poučení:

Stejně jako v případě motorismu platí, že „nejrychleji vždy neznamená nejdříve“, platí v prostředí sítí, že „nejrychleji vždy neznamená nejlépe“ a neuvážené kroky se nevyplácí. A také, že krásná a vysoká čísla nejsou vždy známkou úspěchu..

 

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!