Od nůžek k digitalizaci

prezentace FIBEP 60th Anniversary Workshop

FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d´Extraits de Presse) je mezinárodní asociace sdružující téměř 100 monitorovacích společností ze 46 zemí. Jediným českým zástupcem ve FIBEP je od roku 2002 společnost NEWTON Media.

Foto: ilustrační, Zdroj: FIBEP

Kongresy asociace FIBEP se konají jednou za 18 měsíců,  v roce 2008 byla  pořadatelem kongresu  Praha. Série workshopů letošního jubilejního setkání členů FIBEP se věnovala otázkám autorských práv a vztahům s vydavateli  tištěných médií, monitoringu sociálních sítí, digitalizaci mediálních dat a novým směrům v oboru.

Za 60 let doznalo odvětví monitoringu médií významných změn. Od nůžek a klasické výstřižkové služby, přes elektrické nůžky a automatické lepící stroje, skenování a zavádění OCR technologie po dnešní komplexní digitální workflow. S tím, jak se život zrychluje, zvyšují se i požadavky na rychlost mediálních služeb. V 60. letech minulého století se monitoring klientům posílal v tištěné podobě poštou a jeho doručení trvalo i 4 dny. V dnešní době musí mít zákazník informace co nejdříve, nejlépe v reálném čase, aby na ně dokázal včas reagovat.

Nejstarší monitorovací společností  na světě  je  firma Argus de la Press, která byla založena v roce 1879 v Paříži. Její ředitel, pan Alexis Donot,  je čtvrtou generací původního zakladatele. Z malé výstřižkové agentury se postupně stalo impérium, které obsluhuje více než 10.000 klientů a připravuje více než 6 milionů klipů z novin a časopisů ročně. Kromě monitoringu tisku nabízí monitoring televize a rozhlasu, tiskových agentur, webu a sociálních sítí. Poskytuje také  profesionální systémy pro specialisty PR a mediální analýzy.

Magdalena Horanská
Newton Media, a,s.

Čtěte také

blog lidri
Blog

„Doba podcastová“. Kdo z volebních lídrů dominuje v podcastech?

Podcasty se během posledních několika let staly nejen zdrojem zábavy, ale i významným komunikačním kanálem, který formuje veřejnou debatu. Podle některých komentátorů dokonce podcasty ovlivnily i průběh amerických prezidentských voleb. Označení „doba podcastová“ tak nezní přehnaně.

panelová debata
Blog

Mediální obraz vzdělávání: srovnatelné s automobilovým průmyslem, dvojnásobek oproti energetice

10. září 2025 se v pražském AFI City Tower uskutečnila konference „Inovace a inspirace ve vzdělávání“, kterou pořádala Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Setkání přineslo inspirativní pohledy na to, jak firmy, neziskové organizace a další aktéři posouvají kvalitu vzdělávání v Česku – od školních lavic až po celoživotní učení.

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

telefon kresba

Jdeme na to!