Od nůžek k digitalizaci

prezentace FIBEP 60th Anniversary Workshop

FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d´Extraits de Presse) je mezinárodní asociace sdružující téměř 100 monitorovacích společností ze 46 zemí. Jediným českým zástupcem ve FIBEP je od roku 2002 společnost NEWTON Media.

Foto: ilustrační, Zdroj: FIBEP

Kongresy asociace FIBEP se konají jednou za 18 měsíců,  v roce 2008 byla  pořadatelem kongresu  Praha. Série workshopů letošního jubilejního setkání členů FIBEP se věnovala otázkám autorských práv a vztahům s vydavateli  tištěných médií, monitoringu sociálních sítí, digitalizaci mediálních dat a novým směrům v oboru.

Za 60 let doznalo odvětví monitoringu médií významných změn. Od nůžek a klasické výstřižkové služby, přes elektrické nůžky a automatické lepící stroje, skenování a zavádění OCR technologie po dnešní komplexní digitální workflow. S tím, jak se život zrychluje, zvyšují se i požadavky na rychlost mediálních služeb. V 60. letech minulého století se monitoring klientům posílal v tištěné podobě poštou a jeho doručení trvalo i 4 dny. V dnešní době musí mít zákazník informace co nejdříve, nejlépe v reálném čase, aby na ně dokázal včas reagovat.

Nejstarší monitorovací společností  na světě  je  firma Argus de la Press, která byla založena v roce 1879 v Paříži. Její ředitel, pan Alexis Donot,  je čtvrtou generací původního zakladatele. Z malé výstřižkové agentury se postupně stalo impérium, které obsluhuje více než 10.000 klientů a připravuje více než 6 milionů klipů z novin a časopisů ročně. Kromě monitoringu tisku nabízí monitoring televize a rozhlasu, tiskových agentur, webu a sociálních sítí. Poskytuje také  profesionální systémy pro specialisty PR a mediální analýzy.

Magdalena Horanská
Newton Media, a,s.

Čtěte také

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

nahled volby
Blog

České parlamentní volby očima zahraničních médií

Parlamentní volby přitáhly pozornost nejen českých médií, ale i zahraničních redakcí. V zahraničních komentářích se objevují překvapivé paralely, odlišné interpretace výsledků i otázky o dalším směřování české politiky.

nm stanek
Blog

ČSOB hostila Týden inovací

Praha se 9. a 10. října 2025 proměnila v centrum evropských inovací. Týden inovací 2025, který letos slavil deset let, je největší evropskou konferencí zaměřenou na inovace a umělou inteligenci. Setkali se zde globální lídři, inovátoři a vizionáři z celého světa.

Fibep_spol
Blog

Ohlédnutí za FIBEP World Media Intelligence Congress 2025

Odborníci na měření médií z celého světa se na přelomu září a října 2025 setkali v německém Düsseldorfu a zástupci NEWTON Media u toho nemohli chybět. Prestižní konference World Media Intelligence Congress, pořádaná mezinárodní asociací FIBEP, přinesla i letos desítky panelů, přednášek a workshopů, které se zaměřily na aktuální trendy v oblasti médií, dat a technologií.

telefon kresba

Jdeme na to!