Monitoring a reporty pro Evropskou komisi

case study eur
Společnost NEWTON Media je významným poskytovatelem monitoringu regionálních médií pro Evropskou komisi.

„Reporty od společnosti NEWTON Media jsou pro nás velmi cenným nástrojem, který využíváme každý den. Usnadňují nám práci a zvyšují její produktivitu, ale hlavně svým zpracováním obsahují skutečnou přidanou hodnotu.”

Michaela Jelínková, tisková mluvčí zastoupení Evropské komise v České republice

V roce 2011 společnost NEWTON Media přijala nabídku jednoho ze členů sdružení FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse) stát se součástí projektu komplexního mediálního monitoringu pro Evropskou komisi.

Po svém vítězství ve výběrovém řízení se stala subdodavatelem Evropské komise zodpovědným za monitorování relevantních mediálních zdrojů v České republice, na Slovensku, v Chorvatsku a ve Slovinsku.

Insight a hodnocení ve špičkové kvalitě

Tým analytiků NEWTON Media poskytuje během posledních čtyř let Evropské komisi dva mediální reporty denně. Denní přehled tisku analyzuje a shrnuje nejdůležitější zprávy v daném dni a regionu, zatímco denní souhrn zpráv poskytuje přehled mediálního pokrytí ve vztahu ke konkrétním tématům.

Tyto reporty umožňují Evropské komisi získat rychlý a vyvážený pohled na hodnotové vyznění či veřejné mínění, týkající se určité události nebo tématu v regionu střední a východní Evropy.

Na žádost Evropské komise jsou reporty navrženy tak, aby enormní množství denních zpráv o Evropské komisi pouze neshrnovaly, ale aby o mediální prezentaci klíčových témat předkládaly co nejpřesnější obraz.

NEWTON Media eviduje 48 oblastí z agendy Evropské komise, mezi která patří:

  • institucionální, rozpočtové a administrativní záležitosti; 
  • vnější záležitosti (obchod, zahraniční vztahy EU, jednání o rozšíření EU);
  • justice, svoboda a bezpečnost; 
  • ekonomické a finanční záležitosti (daně a vnitřní trhy);
  • strukturální politika (regionální politika, energetika a zemědělství);
  • zaměstnanost a sociální politika;
  • bezpečnost potravin a vzdělávání.

Vícejazyčný tým NEWTON Media analyzuje zásadní komentáře, rozhovory a editorialy, které formují pohled na otázku evropské spolupráce. Následně pak české, slovenské, slovinské, chorvatské a maďarské příspěvky předkládá Evropské komisi ve formě souhrnných reportů v anglickém jazyce.

Přehledy dodáváme každý pracovní den do šesté hodiny ranní. Kromě těchto reportů poskytuje NEWTON Media svým klientům zákaznický servis již od čtyř hodin ráno.

Chcete-li se dozvědět více o spolupráci NEWTON Media s Evropskou komisí nebo vás zajímá, jakým způsobem bychom vám mohli být prospěšní, neváhejte nás kontaktovat.

Čtěte také

blog lidri
Blog

„Doba podcastová“. Kdo z volebních lídrů dominuje v podcastech?

Podcasty se během posledních několika let staly nejen zdrojem zábavy, ale i významným komunikačním kanálem, který formuje veřejnou debatu. Podle některých komentátorů dokonce podcasty ovlivnily i průběh amerických prezidentských voleb. Označení „doba podcastová“ tak nezní přehnaně.

panelová debata
Blog

Mediální obraz vzdělávání: srovnatelné s automobilovým průmyslem, dvojnásobek oproti energetice

10. září 2025 se v pražském AFI City Tower uskutečnila konference „Inovace a inspirace ve vzdělávání“, kterou pořádala Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Setkání přineslo inspirativní pohledy na to, jak firmy, neziskové organizace a další aktéři posouvají kvalitu vzdělávání v Česku – od školních lavic až po celoživotní učení.

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

telefon kresba

Jdeme na to!