Hlavním záměrem bylo sdílet příklady dobré praxe, diskutovat o možnostech systémových změn a ukázat, jak moderní technologie a inovativní metody, spolupráce mezi sektory i napříč regiony, mohou obohatit vzdělávací systém. Julie Borovcová a Lucie Mádlová (A-CSR) přivítaly účastníky v nadčasových a udržitelných kancelářích Škoda Auto. Bohatý program konference nabídl:
- Úvodní zamyšlení podnikatele a zakladatele Centra rozvoje charakteru Jana Školníka
- Příspěvky Ladislava Kučery (Nadační fond Škoda Auto) a představení vzdělávacího institutu programování 24/7 Petrou Meliška (42 Prague)
- Zajímavou panelovou debatu s Davidem Koppitzem (Sféra Pardubice) a Lukášem Kačenou (prg.ai)
- Příklady z praxe členů A-CSR: mediální analýza NEWTON Media, Dům zahraniční spolupráce, O2 Chytrá škola Nadace O2, filozofie zdraví Pink Box, Učíme se venku TEREZA – vzdělávací centrum, VR training představil trénink první pomoci s pomocí virutální reality, dobrodružné „vlakové vzdělávání“ Amazing Business School ZČU nebo vzdělávací projekt Boba Kartouse

Analýza NEWTON Media: Jak se vzdělávání odráží v médiích
Ivana Benediková, Senior Media Analyst z NEWTON Media, na konferenci představila výsledky analýzy medializace vzdělávání za období od ledna 2020 do 19. srpna 2025. Použitá data z tisku, internetu, televize a rozhlasu, byla získána z platformy pro správu monitoringu médií NewtonOne nové generace.
Z provedené mediální analýzy vyplynulo:
- Celkový počet příspěvků o vzdělávání: 4,8 mil.
- Celkový mediální dopad: 5,02 mil. GRP.
- Vzdělávání získalo srovnatelnou mediální pozornost jako automobilový průmysl a více než dvojnásobnou oproti energetice.
- V posledních třech letech se mediální objem dat o vzdělávání téměř vyrovnal zdravotnictví.
- Covidová opatření způsobila výrazný boom zájmu o inovace, zejména ty digitální, ve vzdělávání a školství.


- Zatímco celkový zájem médií o oblast vzdělávání mírně klesá, počet explicitních zmínek o inovacích v oblasti vzdělávání naopak stoupá.
- Téma umělé inteligence ve vzdělávání zatím nedosahuje mediálního vrcholu distanční výuky z roku 2020, ale při současném trendu by se do konce roku 2025 mohlo dostat na tři čtvrtiny tehdejší hodnoty.
Spojení odborníků z veřejného, soukromého i neziskového sektoru ukázalo, že inovace ve vzdělávání nejsou jen vizí, ale realitou, která se již odehrává. A díky datům od NEWTON Media existuje jasnější představa o tom, jak se o vzdělávání mluví a píše – a jaký prostor má toto téma v českém mediálním prostoru.