Mediální obraz vzdělávání: srovnatelné s automobilovým průmyslem, dvojnásobek oproti energetice

panelová debata
10. září 2025 se v pražském AFI City Tower uskutečnila konference „Inovace a inspirace ve vzdělávání“, kterou pořádala Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Setkání přineslo inspirativní pohledy na to, jak firmy, neziskové organizace a další aktéři posouvají kvalitu vzdělávání v Česku – od školních lavic až po celoživotní učení.

Hlavním záměrem bylo sdílet příklady dobré praxe, diskutovat o možnostech systémových změn a ukázat, jak moderní technologie a inovativní metody, spolupráce mezi sektory i napříč regiony, mohou obohatit vzdělávací systém. Julie Borovcová a Lucie Mádlová (A-CSR) přivítaly účastníky v nadčasových a udržitelných kancelářích Škoda Auto. Bohatý program konference nabídl: 

panelová debata
Panelovou debatu s Lukášem Kačenou (Prg.ai) a Davida Koppitze (Sféra Pardubice) vedla Petra Meliška

Analýza NEWTON Media: Jak se vzdělávání odráží v médiích

Ivana Benediková, Senior Media Analyst z NEWTON Media, na konferenci představila výsledky analýzy medializace vzdělávání za období od ledna 2020 do 19. srpna 2025. Použitá data z tisku, internetu, televize a rozhlasu, byla získána z platformy pro správu monitoringu médií NewtonOne nové generace. 

Z provedené mediální analýzy vyplynulo: 

  • Celkový počet příspěvků o vzdělávání: 4,8 mil. 
  • Celkový mediální dopad: 5,02 mil. GRP. 
  • Vzdělávání získalo srovnatelnou mediální pozornost jako automobilový průmysl a více než dvojnásobnou oproti energetice. 
  • V posledních třech letech se mediální objem dat o vzdělávání téměř vyrovnal zdravotnictví. 
  • Covidová opatření způsobila výrazný boom zájmu o inovace, zejména ty digitální, ve vzdělávání a školství. 
ivana_konference
Ivana Benediková prezentuje výsledky mediální analýzy
analyza
Téma umělé inteligence ve vzdělávání roste
  • Zatímco celkový zájem médií o oblast vzdělávání mírně klesá, počet explicitních zmínek o inovacích v oblasti vzdělávání naopak stoupá. 
  • Téma umělé inteligence ve vzdělávání zatím nedosahuje mediálního vrcholu distanční výuky z roku 2020, ale při současném trendu by se do konce roku 2025 mohlo dostat na tři čtvrtiny tehdejší hodnoty. 

Spojení odborníků z veřejného, soukromého i neziskového sektoru ukázalo, že inovace ve vzdělávání nejsou jen vizí, ale realitou, která se již odehrává. A díky datům od NEWTON Media existuje jasnější představa o tom, jak se o vzdělávání mluví a píše – a jaký prostor má toto téma v českém mediálním prostoru. 

Čtěte také

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

telefon kresba

Jdeme na to!