Mediální obraz očkování v českých médiích

ockovani infrografika nah

Očkování proti chřipce je v sociálních médiích velmi živým tématem. Od začátku září 2017 do března 2018 jsme si k němu mohli přečíst více jak 6,5 tisíce komentářů na Facebooku, Twitteru, lnstagramu nebo diskuzích u webových článků a internetových fórech. Podívejte se, jak se diskuze kolem očkování proti chřipce vyvíjela.

Není překvapením, že lidé nejvíce řeší očkování proti chřipce v době chřipkové epidemie. U nás se obvykle jedná o únor nebo březen. To už je ale na očkování pozdě. Pozitivně se však k očkování vyjadřuje pouze pětina komentářů. I přesto, že 2/3 příspěvků se nese v neutrálním duchu, převládá mínění, že nejlepší prevencí je chřipku vyležet, a očkování samotné zůstává stranou. Není tedy pro většinu veřejnosti známé, populární, ani důvěryhodné.

Mediální obraz očkování

Jak komunikují významné profily na Facebooku

 

Není překvapením, že lidé nejvíce řeší očkování proti chřipce v době chřipkové epidemie. U nás se obvykle jedná o únor nebo březen. To už je ale na očkování pozdě. Pozitivně se však k očkování vyjadřuje pouze pětina komentářů. I přesto, že 2/3 příspěvků se nese v neutrálním duchu, převládá mínění, že nejlepší prevencí je chřipku vyležet, a očkování samotné zůstává stranou. Není tedy pro většinu veřejnosti známé, populární, ani důvěryhodné. Vzhledem k tomu, že stále většina diskutujících upřednostňuje jako prevenci chřipky běžně dostupné léky, podívali jsme se na komunikaci na vybraných FB profilech největších lékáren. Jak jsou v komunikaci úspěšné a jakou mají odezvu u fanoušků se podívejte v infografice. I zde se ukazuje se, že méně je někdy více. Další diskuze o očkování se vedou také na odborných profilech, kde se nejvíce dařilo stránce Svoboda očkování. Významný zdroj zmínek najdeme i na webech, které se zabývají fake news a konspiračními teoriemi (např. AZ247). Dobrou zprávou pro výrobce vakcín je, že se více dařilo příspěvkům na podporu očkování. Celou podrobnou analýzu si stáhněte ZDE (PDF ke stažení)

Potřebujete zjistit jaký je dosah komunikace vaší značky v sociálních médiích? Jak se o produktu či značce mluví na diskuzních fórech? Náš analytický tým sociálních médií je tu pro vás. Napište na kampan@newtonmedia.cz a nechte si udělat nabídku analýzy zdarma!

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!