Mediální obraz očkování v českých médiích

ockovani infrografika nah

Očkování proti chřipce je v sociálních médiích velmi živým tématem. Od začátku září 2017 do března 2018 jsme si k němu mohli přečíst více jak 6,5 tisíce komentářů na Facebooku, Twitteru, lnstagramu nebo diskuzích u webových článků a internetových fórech. Podívejte se, jak se diskuze kolem očkování proti chřipce vyvíjela.

Není překvapením, že lidé nejvíce řeší očkování proti chřipce v době chřipkové epidemie. U nás se obvykle jedná o únor nebo březen. To už je ale na očkování pozdě. Pozitivně se však k očkování vyjadřuje pouze pětina komentářů. I přesto, že 2/3 příspěvků se nese v neutrálním duchu, převládá mínění, že nejlepší prevencí je chřipku vyležet, a očkování samotné zůstává stranou. Není tedy pro většinu veřejnosti známé, populární, ani důvěryhodné.

Mediální obraz očkování

Jak komunikují významné profily na Facebooku

 

Není překvapením, že lidé nejvíce řeší očkování proti chřipce v době chřipkové epidemie. U nás se obvykle jedná o únor nebo březen. To už je ale na očkování pozdě. Pozitivně se však k očkování vyjadřuje pouze pětina komentářů. I přesto, že 2/3 příspěvků se nese v neutrálním duchu, převládá mínění, že nejlepší prevencí je chřipku vyležet, a očkování samotné zůstává stranou. Není tedy pro většinu veřejnosti známé, populární, ani důvěryhodné. Vzhledem k tomu, že stále většina diskutujících upřednostňuje jako prevenci chřipky běžně dostupné léky, podívali jsme se na komunikaci na vybraných FB profilech největších lékáren. Jak jsou v komunikaci úspěšné a jakou mají odezvu u fanoušků se podívejte v infografice. I zde se ukazuje se, že méně je někdy více. Další diskuze o očkování se vedou také na odborných profilech, kde se nejvíce dařilo stránce Svoboda očkování. Významný zdroj zmínek najdeme i na webech, které se zabývají fake news a konspiračními teoriemi (např. AZ247). Dobrou zprávou pro výrobce vakcín je, že se více dařilo příspěvkům na podporu očkování. Celou podrobnou analýzu si stáhněte ZDE (PDF ke stažení)

Potřebujete zjistit jaký je dosah komunikace vaší značky v sociálních médiích? Jak se o produktu či značce mluví na diskuzních fórech? Náš analytický tým sociálních médií je tu pro vás. Napište na kampan@newtonmedia.cz a nechte si udělat nabídku analýzy zdarma!

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!