Marie Claire bude od listopadu vycházet v Burdě

marie claire

Novým vydavatelem tuzemské verze časopisu Marie Claire se od jeho listopadového čísla stane Burda Praha.

 

Logo Marie Claire, Zdroj: Marie Claire CZ

Po více než pěti letech přestane Sanoma Media Praha vydávat měsíčník Marie Claire. Poslední číslo vyjde v září.  Neznamená to ale definitivní konec titulu. Nově byla licence přidělena vydavatelství Burda Česká republika. „Burda převezme veškeré odpovědnosti spojené s vydáváním časopisu a prodejem inzerce od listopadového čísla roku 2013,“ napsala společnost Burda v oficiální tiskové zprávě.

„Marie Claire je perfektní značka, se kterou významně posílíme naše jedinečné portfolio exkluzivních ženských lifestylových titulů. Těšíme se, že budeme moci inspirovat sebejisté, chytré a módu milující české čtenářky Marie Claire, které jsou inteligentní a chtějí také vypadat skvěle,“ prohlásila v této souvislosti Petra Fundová, jednatelka vydavatelství Burda Praha a Burda Media 2000.

S prodaným nákladem 495 000 je Marie Claire ve Francii číslo jedna mezi ženskými luxusními měsíčníky. Celkem 72 edicí Marie Claire a jejích sesterských časopisů vychází v 34 zemích světa a měsíčně osloví více než 15 milionů žen. V Česku podle monitoringu z ABC ČR činil v květnu 2013 prodej zhruba 14.000 kusů.

Ukončení vydávání Marie Claire neovlivní portfolio Sanomy a prý zapadá do procesu rekonstrukce portfolia společnosti Sanoma Media Praha složeného z tradičních a oblíbených tuzemských značek a světově proslulých exkluzivních magazínů. Sanoma Media Praha je přesvědčena, že Marie Claire brzy nahradí nové tituly. Generální ředitelka společnosti Agnieszka Dolezych v této souvislosti prozradila: „Připravujeme několik projektů. Měsíčník Marie Claire, který chybí na polském i německém trhu, bychom chtěli vystřídat časopisy, které jsou úspěšné v sousedních zemích.“

Podle všeho Sanoma Media Praha údajně zvažuje, že v Česku začne vydávat módní magazín Glamour, který u nás zatím v lokální verzi nevychází (na rozdíl napríklad od našich německých sousedů).

 

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

telefon kresba

Jdeme na to!