Levný recept na obnovu televizní slávy

hruska 6456

Kdysi nejmocnější médium v zemi nám po čase připomíná, že jeho éra ještě neskončila. TV Nova totiž pochopila, že láska diváků prochází žaludkem.

Foto: Luxor, křest kuchařky. Zdroj: Profimedia.cz

Televizní kuchař Láďa Hruška se podle nejčtenějšího tuzemského deníku stal přes noc milionářem, když prodal čtyřicet tisíc výtisků své knihy ještě před jejím křtem. „Chutné a levné“ recepty z více i méně uvěřitelných ingrediencí se tak pomalu stávají standardní součástí českých domácností, které se pomocí levnějších potravin snaží vypořádat s důsledky ekonomické krize.

Hruška v roli Fénixe

Za dvě stovky tak zájemci o levné pochutiny nakupují kuchařky jako zběsilí, komu nestačí tištěný text, může si za přibližně stejnou cenu pořídit také názorné DVD – k dostání je exkluzivně v síti supermarketů Penny Market. Co dodat? Že už jsem skoro nevěřil, že by kdysi nejmocnější české médium ještě někdy mohlo povstat jako fénix z popela.

Po prodloužení televizních zpráv a vycpávek v podobě živých vstupů z vedlejší kanceláře se televize Nova stala pouhým stínem své někdejší slávy. Časy, kdy večerní Televizní noviny (i ten název koneckonců Nova převzala od někdejší Československé televize) na Nově sledovala téměř polovina majitelů televizorů, jsou už dávno passé, stejně jako doba, kdy Nova určovala témata večerních debat u hospodských stolů.

Babicův potomek a silná značka

Jak se tedy Nově povedlo zvrátit klesající trajektorii? Každovečerní opakování podivných receptů jako toustové suši, knedlíky bez vaření nebo chipsy z kuřecích kůžiček zajistilo jejich autorovi přesně onen potřebný „agenda setting“ – znáte lepší téma k hovoru u hospodského stolu? Nakonec se vždy našel někdo, kdo to doopravdy vyzkoušel.

A tak se Babicův "potomek" postupně stával stále populárnějším – obrážel recenzovat nemocniční kuchyně převlečen za slabomyslného pacienta, dokazoval, že chleba spadne dolů vždy tou namazanou stranou a po životní roli potravinového inspektora pobláznil národ i svým vařením – jednoduchým a levným. A Češi, obecně známí jako popelnice Evropy, to Láďovi žerou.

Láďa je podle mně dostupných informací v reálném životě skutečný sympaťák, takže mu úspěch přeji. Navíc mě přesvědčil, že Nova - i přes zmíněný ústup ze slávy – je nadále médiem, se kterým musíme počítat. A za to mi ta Hruškova lekce upřímně stála.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!