Klíčové tendry končícího roku (3.)

eda kauba effie

Poslední díl přehledu nejdůležitějších reklamních událostí roku 2013, jak je sestavil týdeník Marketing & Media.

Foto: Eda Kauba, kreativní ředitel agentury Havas Prague na letošním předávání cen Effie. Zdroj: Effie.cz

V září ukončila společnost Sony tříkolové výběrové řízení na PR agenturu, které bylo vyhlášeno začátkem července. Celkem se vybíralo ze šesti agentur, vítězem se stali Bison & Rose. Ve druhém zářijovém tendru na strategický a kreativní servis pro značku Rexona z portfolia společnosti Unilever vyhrála agentura Outbreak, specializující se na word of mouth marketing. Výběrové řízení se týkalo engagement marketingu Rexony v online prostředí a v televizní a outdoorové reklamě.

Zářijové dění oživil nepovedený mail, kterým asistentka vedení oznamovala přejmenování podlinkové divize Ogilvy Action na značku Geometry Global. Špatný překlad zřejmě z polštiny stál dotyčnou sekretářku místo. Během září byl také oznámen vznik nové soutěže Fenix Content Marketing, která chce pod patronací agentury Freya, patřící někdejší předsedkyni PR Klubu Kateřině Borovanské, konkurovat soutěži Zlatý středník, hodnotící nejlepší firemní publikace a další počiny na poli interní komunikace.

Jedenáct bubnů jako v Portoroži

Říjen zahájila agentura TBWA Praha launchovací kampaní produktu Persil Duo-Caps se svěžestí Silanu pro společnost Henkel. Ve slovinské Portoroži proběhl dvacátý ročník nejvýznamnějšího reklamního festivalu východní Evropy Golden Drum. České reklamní agentury si z Portorože odvezly celkem jedenáct bubnů, z toho pět zlatých a šest stříbrných. Dva zlaté bubny vybojovala agentura Mark/BBDO s kampaní Jízda vašeho života pro Mercedes-Benz – ta byla oceněna v prestižní kategorii Film a v kategorii internetové reklamy nazvané Digital.

Výběrové řízení na podlinkové aktivity a direct mail vyhlásila stavební spořitelna Modrá pyramida, a mBank potvrdila v roli PR agentury Weber Shandwick. Značka Martini si pro své promo aktivity zvolila česko-slovenskou agenturu Sales House. Česká pošta si ve výběrovém řízení na eventovou agenturu vybrala společnost We Make Media.

V říjnu se novým členem skupiny agentur Kindred Group stala PR agentura Focus Agency. Spolupráci domluvili vlastník Focus Agency Robert Svoboda a Michal Nýdrle, ředitel celé skupiny. PR osobností roku se stal Marek Pražák, spolumajitel agentury Svengali Communications a tiskový mluvčí prezidentské kampaně Karla Schwarzenberga. Rozhodli o tom návštěvníci pátého ročníku PR Summitu.

Listopadová výběrka a soutěže

Listopad byl opět ve znamení ukončených výběrových řízení. Společnost Puma si jako novou PR agenturu vybrala Best Communications. Agentura Sales House vyhrála tendr ING Konta, Microsoft si jako PR agenturu zvolil Pram Consulting, a agentura Wunderman bude připravovat věrnostní program pro řetězec Globus. Velký tendr na na kreativitu, média i PR vypsala společnost Oriflame, řetězec Billa zase poptával PR agenturu.

Reklamní soutěže proběhly v listopadu dvě – soutěž o nejefektivnější českou reklamu Effie ovládly skupiny agentur Havas a Ogilvy. Do soutěže o nejlepší reklamní počiny neziskového sektoru Žihadlo se přihlásilo celkem 62 kampaní od 32 organizací. Zvláštní cenu poroty si odnesla kampaň organizace Raná péče EDA, cenu veřejnosti získal rozhlasový spot neziskové organizace Helppes – Centra výcviku psů pro postižené od agentury Scholz & Friends.

V prosinci pak byly vyhlášeny výsledky prestižní reklamní soutěže EPICA, ve které rozhodují šéfredaktoři odborných periodik z celého světa, a tuzemský Art Directors Club oznámil přejmenování nejprestižnější české reklamní soutěže Louskáček na ADC Creativity Award. Tolik souhrn nejdůležitějších událostí roku 2013 v reklamní branži. Uvidíme, zda i nastupující rok bude pro ni tak bohatý na události.

Jan Brychta
autor je redaktorem týdeníku Marketing&Media

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!