Kdo s koho? Nestlé vs. Kraft

nestle vs kraft

Ilustrační foto, Zdroj: ČTK/imago stock&people

Medan.sk pripravil prehľad kvantitatívnej komparatívnej medializácie dvoch najznámejších potravinových značiek Nestlé a Kraft. Monitorovali sme slovenský (Nestlé Slovensko, Kraft Foods Slovakia) a český mediálny trh (Nestlé Česko, Kraft Foods ČR) so zameraním na porovnanie 1.Q roka 2012 a 2013. V tomto roku bude prebiehať premenovanie spoločnosti Kraft Foods. Na Slovensku a v Česku bude pôsobiť ako Mondeléz.

Vzhľadom na veľkosť trhu, sa v počte uverejnených príspevkov celkovo darilo viac značkám na českom trhu. V medzikvartálnom porovnaní si však najviac polepšila Nestlé Slovensko (nárast o 34,15%). V celkovom poradí jej v 1.Q/2013 patrilo 3. miesto. Pokles medializácie sme evidovali len pri Kraft Foods Slovakia, ktorá zaznamenala celkovo i najmenej príspevkov.

Tak ako na českom trhu, tak i na slovenskom trhu sa poradie v rebríčkoch medzikvartálne nezmenilo.

Český trh:

1. miesto – Nestlé Česko (nárast o 17,4%)
2. miesto – Kraft Foods ČR (nárast o 1,68%)

Slovenský trh:

1. miesto – Nestlé Slovensko (nárast o 34,15%)
2. Kraft Foods Slovakia (pokles o -43,08%)

Zdroj: Medan.sk

Český trh

Nestlé Česko a Kraft Foods ČR mali najvyššiu medializáciu vo februári, a to ako v 1.Q 2012, tak i v 1.Q/2013. Kraft Foods ČR mala medializáciu v rámci skupín médií rozloženú takmer rovnomerne. Najvyššiu medializáciu dosiahla na internetových portáloch. Nestlé Česko bola v 1.Q/2012 komunikovaná najviac v regionálnych tituloch, v 1.Q/2013 naopak na internetových portáloch. Prvenstvo získala v skupine TV a rozhlas, a to v 1.Q/2013.

Zdroj: Medan.sk

Zdroj: Medan.sk

Slovenský trh

Nestlé Slovensko a Kraft Foods Slovakia mali najvyššiu medializáciu v 1.Q/2012 v marci, v 1.Q/2013 vo februári. V medzikvartálnom porovnaní bola u oboch najvyššia medializácia evidovaná na internetových portáloch. V TV a rozhlase bola medializovaná len Nestlé Slovensko, a to v 1.Q/2013. V ekonomických časopisoch získala prvenstvo Kraft Foods Slovakia, a to v 1.Q/2013.

Zdroj: Medan.sk

Zdroj: Medan.sk

Martin Gonda
mediální analytik Medan.sk

Čtěte také

fm 25 elita
Blog

NEWTON Media na Forum Media: přichází nová éra měření PR

Forum Media letos završilo svůj 25. ročník a opět potvrdilo, že je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Konference nabídla více než 70 špičkových expertů ze všech oblastí profesionální komunikace z celého světa sdílelo to nejnovější z oboru strategické komunikace. Zástupci NEWTON Media byli hrdou součástí pestrého programu v O2 universum.

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

telefon kresba

Jdeme na to!