Jak má vypadat redakce budoucnosti?

kongres

Digitální média změní i nastavení redakční práce.

 

Zdroj: Tiskový servis – 65. Světový novinářský kongres

Tvrdí to konzultační společnost pro média Innovation. Své představy o redakci budoucnosti prezentovala na 65. Světovém novinářském kongresu v Thajsku (World Newspaper Congress). „Newsroom a integrace novinářské práce jsou nutností, pokud chtějí být média konkurenceschopné v digitální éře,“ prohlásil Juan Señor ze společnosti UK Innovation Media Consulting. Podle něho se organizační struktura a „prožitky“ z tištěných dob musí radikálně změnit.

Foto: Juan Seño, Zdroj: WAN IFRA

Innovation proto navrhuje následující řešení:

– Vytvořit dva rytmy v newsroomu: rychlý a hloubkový
– „Radarové“ oddělení by mělo mít na starosti aktuální zpravodajství
– „Echo“ oddělení pokryje sociální média a SEO
– Nezbytností je analytické oddělení a datová žurnalistika

– Samozřejmostí je, že informace je třeba přinášet nejen v psané, ale také obrazové podobě
… a měl by vzniknout i tzv. „business superdesk“, který v sobě zarhne marketing, prodej, IT i development.

Zdroj: WAN IFRA

Světová asociace novin a vydavatelů novin (WANIFRA), která zastupuje více než 18.000 novin a časopisů, 15.000 internetových stránek a více než 3000 společností ve více než 120 zemích, zveřejnila v této souvislosti také již devátou zprávu o stavu zpravodajského průmyslu. Zde najdete pět klíčových trendů součastnosti. Zpravodajský cyklus se zrychluje a roste objem tzv. mobilních zařízení. Média musí vyprávění svých příběhů inovovat – s důrazem na interaktivnost a multimediálnost (i za cenu zpoplatnění některých informací). Stále větší sílu mají i tzv. sociální média a občanská žurnalistika.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

telefon kresba

Jdeme na to!