Jak má vypadat redakce budoucnosti?

kongres

Digitální média změní i nastavení redakční práce.

 

Zdroj: Tiskový servis – 65. Světový novinářský kongres

Tvrdí to konzultační společnost pro média Innovation. Své představy o redakci budoucnosti prezentovala na 65. Světovém novinářském kongresu v Thajsku (World Newspaper Congress). „Newsroom a integrace novinářské práce jsou nutností, pokud chtějí být média konkurenceschopné v digitální éře,“ prohlásil Juan Señor ze společnosti UK Innovation Media Consulting. Podle něho se organizační struktura a „prožitky“ z tištěných dob musí radikálně změnit.

Foto: Juan Seño, Zdroj: WAN IFRA

Innovation proto navrhuje následující řešení:

– Vytvořit dva rytmy v newsroomu: rychlý a hloubkový
– „Radarové“ oddělení by mělo mít na starosti aktuální zpravodajství
– „Echo“ oddělení pokryje sociální média a SEO
– Nezbytností je analytické oddělení a datová žurnalistika

– Samozřejmostí je, že informace je třeba přinášet nejen v psané, ale také obrazové podobě
… a měl by vzniknout i tzv. „business superdesk“, který v sobě zarhne marketing, prodej, IT i development.

Zdroj: WAN IFRA

Světová asociace novin a vydavatelů novin (WANIFRA), která zastupuje více než 18.000 novin a časopisů, 15.000 internetových stránek a více než 3000 společností ve více než 120 zemích, zveřejnila v této souvislosti také již devátou zprávu o stavu zpravodajského průmyslu. Zde najdete pět klíčových trendů součastnosti. Zpravodajský cyklus se zrychluje a roste objem tzv. mobilních zařízení. Média musí vyprávění svých příběhů inovovat – s důrazem na interaktivnost a multimediálnost (i za cenu zpoplatnění některých informací). Stále větší sílu mají i tzv. sociální média a občanská žurnalistika.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

fm 25 elita
Blog

NEWTON Media na Forum Media: přichází nová éra měření PR

Forum Media letos završilo svůj 25. ročník a opět potvrdilo, že je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Konference nabídla více než 70 špičkových expertů ze všech oblastí profesionální komunikace z celého světa sdílelo to nejnovější z oboru strategické komunikace. Zástupci NEWTON Media byli hrdou součástí pestrého programu v O2 universum.

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

telefon kresba

Jdeme na to!