Internetová bezpečnost v médiích

ICT infografika nahled

Digitální gramotnost se dnes týká snad každého z nás a zahrnuje i bezpečné chování na internetu. Díky naší analýze si uděláte obrázek, jak se internetové bezpečnosti věnují tradiční média a prozkoumáte, jak se o ní mluví na sociální sítích.

V tradičních a sociálních médiích se internetová bezpečnost, co do počtu zmínek, objevu poměrně stejně často. Diskuze pokrývá rady pro rodiče dětí, příspěvky o jednotlivých projektech na podporu internetové bezpečnosti nebo obecné rady k aplikacím a problémům. Kyberbezpečnost se také řeší v souvislosti workshopů, seminářů a přednášek. Zjistili jsme, že v tomto směru zcela opomíjenou cílovou skupinou zůstávají senioři. Za sedm měsíců byl publikován pouze jeden článek, který se setkal s velmi negativním přijetím.

Kde uživatelé řeší nejčastěji internetovou bezpečnost?

Zvyšte povědomí o vaší značce

Zapojte se do některého z projektů věnujících se internetové bezpečnosti a získáte další příležitost pro komunikaci. V tradičních i sociálních médiích za sledované období byly nejvíce exponované projekty SaferInternet a Kraje pro bezpečný internet. Staňte se opinion makerem a odborným mluvčím problematiky v mediálním prostoru nebo se zaměřte na CSR aktivity orientované na osvětu v oblasti internetové bezpečnosti.

Publicita projektů zaměřených na internetovou bezpečnost

 

Antiviry, sentiment a medializace

Samostatnou kapitolu v oblasti internetové bezpečnosti představují antivirové programy. Ty se probírají více ve vztahu s ochranou mobilních telefonů než počítačů. Hlavním zdrojem zmínek o jednotlivých značkách antivirů jsou internetová fóra, kde uživatelé debatují o konkrétních problémech a doporučeních. Druhým zdrojem relevantních zmínek jsou recenze např. na Google Play. V případě Facebooku nebo diskuzí pod články nacházíme pouze osamocené zmínky. Nejčastěji zmiňovanými značkami jsou Avast, ESET a AVG.

Podívejte se na infografiku „Antiviry v tradičních a sociálních médiích“ a odhalíte další zajímavé souvislosti.

Chcete se dozvědět více?

Celou analýzu „Internetová bezpečnost v médiích“ si můžete stáhnout po kliknutí.

Připravíme mediální analýzu i pro vaše klíčová témata. Optimalizujte komunikaci své značky. Napište nám na kampan@newtonmedia.cz a naši analytici vám připraví mediální analýzu na míru a najdou nové komunikační příležitosti.

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!