Hvězda inspirovala

test640x360

 

Foto: Angelina Jolie, © ČTK/PA/Dominic Lipinski 2013

Porovnali sme dve obdobia rokov 2012 a 2013, kľúčové slovo bolo rakovina. Aké choroby a udalosti sa najčastejšie medializovali? Zvýšila sa medializácia rakoviny prsníka v súvislosti s Angelinou Jolie?

V obidvoch obdobiach (1. január – 23. máj 2012 a 1. január – 23. máj 2013) sa slovo rakovina medializovalo v rovnakom počte príspevkov (717). Krivka medializácie v roku 2012 vôbec nekopírovala kontinuálny rast, ktorý sme zaznamenali v roku 2013.

V obidvoch rokoch sa najviac medializovala rakovina prsníka a rakovina hrubého čreva. Pozrite si medializáciu vybraných 15-tich diagnóz.

Príspevky, ktoré obsahovali slovo rakovina, sme rozdelili aj na základe medializácie udalostí. Potešiteľným faktom bolo zistenie, že v každom sledovanom období sa najmedializovanejším výrazom stala prevencia. Zaznamenali sme aj 42 príspevkov, kde sa rakovina nemedializovala v súvislosti s chorobou, ale ako prirovnanie ku korupcii, klientelizmu a ostatným spoločenským neduhom.

V máji 2013 médiá informovali o operačnom zákroku, ktorý podstúpila herečka Angelina Jolie. Táto udalosť sa opísala v 42 príspevkoch. V máji 2013 (1. – 23. máj) zaznamenala rakovina o 37 príspevkov viac ako v porovnateľnom období roka 2012. Medziročne stúpla aj medializácia rakoviny prsníka a to o 67 príspevkov. Články o Angeline Jolie mali na tomto raste 63%-ný podiel.

Martin Gonda
mediální analytik Medan.sk

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!