Hvězda inspirovala

test640x360

 

Foto: Angelina Jolie, © ČTK/PA/Dominic Lipinski 2013

Porovnali sme dve obdobia rokov 2012 a 2013, kľúčové slovo bolo rakovina. Aké choroby a udalosti sa najčastejšie medializovali? Zvýšila sa medializácia rakoviny prsníka v súvislosti s Angelinou Jolie?

V obidvoch obdobiach (1. január – 23. máj 2012 a 1. január – 23. máj 2013) sa slovo rakovina medializovalo v rovnakom počte príspevkov (717). Krivka medializácie v roku 2012 vôbec nekopírovala kontinuálny rast, ktorý sme zaznamenali v roku 2013.

V obidvoch rokoch sa najviac medializovala rakovina prsníka a rakovina hrubého čreva. Pozrite si medializáciu vybraných 15-tich diagnóz.

Príspevky, ktoré obsahovali slovo rakovina, sme rozdelili aj na základe medializácie udalostí. Potešiteľným faktom bolo zistenie, že v každom sledovanom období sa najmedializovanejším výrazom stala prevencia. Zaznamenali sme aj 42 príspevkov, kde sa rakovina nemedializovala v súvislosti s chorobou, ale ako prirovnanie ku korupcii, klientelizmu a ostatným spoločenským neduhom.

V máji 2013 médiá informovali o operačnom zákroku, ktorý podstúpila herečka Angelina Jolie. Táto udalosť sa opísala v 42 príspevkoch. V máji 2013 (1. – 23. máj) zaznamenala rakovina o 37 príspevkov viac ako v porovnateľnom období roka 2012. Medziročne stúpla aj medializácia rakoviny prsníka a to o 67 príspevkov. Články o Angeline Jolie mali na tomto raste 63%-ný podiel.

Martin Gonda
mediální analytik Medan.sk

Čtěte také

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

telefon kresba

Jdeme na to!