Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

google_alerts_blog
Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

Google Alerts je bezplatný nástroj, který posílá upozornění na nové články a zmínky na webu. Nastavit si můžete upozornění na jakékoliv klíčové slovo, tedy třeba název vaší firmy, vašeho produktu nebo služby. V tomto ohledu funguje stejně jako klasický monitoring médií. Vybrat si rovněž můžete i frekvenci zasílání emailů s přehledem článků, což je opět něco, co v mnohem přívětivější podobě dokáže i monitoring. 

Otázka dostupných zdrojů

Velkou nevýhodou Google Alerts je nedostupnost některých zdrojů. Služba za vás sice prohledá indexované online články, ale nedokáže monitorovat sociální sítě, tištěná média, televizní či rádiové pořady. Pokud jste menší firma nebo jednotlivec, který se spoléhá výhradně na online prostředí, pak by pro vás mohl být Google Alerts dostačující. Ale pokud potřebujete data i z jiných zdrojů, a v dnešní době je komplexní přehled včetně sociálních sítích naprosto zásadní, pak se možná poohlédněte po jiném produktu. A tady právě sáhnete po profesionální službě, kterou nabízí NEWTON Media.

Seznam článků, nebo obsah s kontextem?

Emailová upozornění, která od Google Alerts dostanete, mají podobu seznamu článků obsahujících vámi určené klíčové slovo. Je pak tedy na vás, abyste si články sami prošli a zpracovali. Oproti tomu profesionální monitoring médií dokáže ve svém reportu dodat i analýzu sentimentu nebo klíčových trendů v podobě AI souhrnu. Například aplikace NewtonOne nové generace nabízí šikovného AI asistenta Isaac, který dokáže na jedno kliknutí zpracovat vámi vybrané články a zprávy a obratem připraví analýzu klíčových zjištění. Všechny funce jsou navíc dostupné v rámci mobilní aplikace.

0d obr8yak

Chtějte pouze 100 % zmínek

Ačkoliv Google Alerts prohledává dostupné webové zdroje, výsledky nemusí být vždy úplné. Důležité zmínky mohou snadno proklouznout, protože indexace webových stránek ze strany Googlu není okamžitá ani komplexní. Monitoring oproti tomu využívá jiné nástroje, které umožní zachytávat i ty zmínky, které mohou webovým crawlerům uniknout.

Pokročilá filtrace obsahu je základ

Co vás naopak může od užívání Google Alerts odradit, je neexistence jakéhokoliv pokročilého filtrování obsahu. Oproti tomu v aplikaci NewtonOne nové generace existuje celá řada parametrů, pomocí kterých můžete vyhledat mediální výstupy, které opravdu odpovídají vašim potřebám. Tyto výstupy si pak můžete stáhnout v podobě přehledných reportů.  

Google Alerts vs monitoring filtrování

Globální pokrytí zdrojů

Bez zahraničního monitoringu médií se neobejdou mezinárodní značky, firmy expandující na nové trhy nebo organizace sledující globální trendy. Být informovaný o tom, jak je vaše značka nebo odvětví vnímána v různých regionech a napříč jazyky, je zkrátka velkou konkurenční výhodou. Google Alerts sice dokáže sledovat články ve velkém množství jazyků nebo regionů najednou, nicméně nedokáže vyfiltrovat pouze několik vybraných – například pokud vás zajímá jenom oblast České republiky, Slovenska a Polska. V takovémto případě si zkrátka musíte nastavit identický alert pro všechny požadované země zvlášť.  

Co se týče uživatelského komfortu, pak je monitoring zahraničních médií od NEWTON Media tou pravou volbou. Nejenže dokáže sledovat všechny regiony i jazyky, ale také máte komplexní mediální výstupy na jednom místě v prostředí aplikace. Do pole vyhledávání můžete navíc zadat vybraná klíčová slova v angličtině a chytrý překladač je automaticky přeloží do ostatních jazyků. V rámci jednoho vyhledávání tak získáte výstupy pro všechny sledované země v různých jazycíchmediatypech. Čtěte více o výhodách zahraničního monitoringu v článku Mějte přehled o zahraničních médiích – snadno a bez námahy.  

Firmy, které se spoléhají pouze na Google Alerts, riskují, že jim uniknou klíčové zmínky a nebudou schopny správně reagovat na mediální dění. Kvalitní monitoring vám zajistí, že máte vždy aktuální a přesné informace, které mohou rozhodnout o úspěchu vaší komunikace – nejen lokálně, ale i globálně. 

Chcete mít opravdu pod kontrolou, co se o vás píše? Kontaktujte nás na emailu help@newtonmedia.eu pro vytvoření zkušebního přístupu do vašeho vlastního monitoringu médií.  

Čtěte také

fm 25 elita
Blog

NEWTON Media na Forum Media: přichází nová éra měření PR

Forum Media letos završilo svůj 25. ročník a opět potvrdilo, že je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Konference nabídla více než 70 špičkových expertů ze všech oblastí profesionální komunikace z celého světa sdílelo to nejnovější z oboru strategické komunikace. Zástupci NEWTON Media byli hrdou součástí pestrého programu v O2 universum.

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

telefon kresba

Jdeme na to!