Divácké zprávy FTV Prima – další směr občanské žurnalistiky v ČR

natocvideo

Od konce října mají diváci FTV Prima možnost sledovat ve večerním zpravodajském bloku také Divácké zprávy – videa natočená samotnými diváky. Nový koncept vznikl na základě spolupráce mezi FTV Prima a společností NatočVideo.cz. Nejzajímavější videa Prima zařazuje i do hlavní zpravodajské relace, Krimi nebo VIP zpráv.

Foto: aplikace Natoč video. Zdroj: milujuprahu.cz

Průměrná sledovanost je při podílu na trhu v cílové skupině dospělí 15+ k 26. 11. 14,14 %. Po úvodním týdnu, který byl pro novou relaci zpravodajské hodinky rekordní, sice došlo k mírnému poklesu sledovanosti, ale ta nyní postupně roste. Zatím nejúspěšnější bylo premiérové vydání Diváckých zpráv 28. 10. 201. Nenechalo si je ujít celkem 670 tisíc diváků v cílové skupině dospělí 15+.

„Divácké zprávy si téměř ihned získaly velkou rodinu fandů a velmi rychle se rozšiřuje i databáze našich diváckých reportérů. Podle našich dramaturgů jsou nejoblíbenější ta videa, kde jsou nějaké kuriózní situace nebo velmi aktuální svědectví. Budeme ale rozšiřovat základnu našich diváckých reportérů v oblasti sportu, protože to je také jedna z nejoblíbenějších oblastí,“ říká Jitka Obzinová, šéfredaktorka zpravodajství  a publicistiky.

FTV Prima a NatočVideo.cz rozdají měsíčně 80 tisíc korun. Porota Diváckých zpráv vyhlásí každý týden nejlepšího reportéra, který získá odměnu 10.000 Kč. Nezávisle na porotě získají další peníze reportéři, kteří se umístí v daném týdnu na prvních třech pozicích soutěžního žebříčku. Pozici v žebříčku ovlivňují body, které reportéři získávají za počet videí, počet shlédnutí a množství jejich videí použitých ve vysílání FTV Prima. První místo je oceněno 5.000 Kč, druhý reportér získá 3.000 Kč a třetí 2.000 Kč.

Jaké jsou plány NatočVideo.cz do budoucna? "Připravujeme spolupráci se zajímavými osobnostmi ze sportovního i kulturního života, které budou mít možnost pomocí naše platformy sdílet střípky ze zákulisí své práce," říká Jakub Liška.

Občanská žurnalistika není rozhodně věcí novou a její význam roste právě s rozvojem sociálních sítí a objemem chytrých telefonů mezi uživateli. Nejvíce se o ní ale začalo mluvit s nástupem arabského jara v roce 2010, během akce Occupy Wall Street a naposledy v plné síle vydala svá svědectví během bombového útoku v Bostonu. Nejde jen o samotné zaznamenávání událostí v podobě textových či obrazových informací a jejich rychlé sdílení díky sociálním sítím, ale také mnohem užší spolupráce médií a novinářů s veřejností a nový způsob získávání (a ověřování) takovýchto informací. Nejviditelnějším propagátorem tohoto směru u nás je divize nových médií České televize.

Spolupráce FTV Prima a NatočVideo.cz je jednou z dalších ukázek budoucnosti, ve které zaujmou silné postavení nová média a jejich použití v šíření informací. Že tomu tak bude (a mnohde již je), o tom nikdo nepochybuje.

Eliška Vyhnánková
autorka je konzultantkou sociálních médií

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!