Konsorcium NEWTON Media a Socialbakers uspělo v tendru Evropské komise na mediální analýzy

EU komise

Čtyřletý kontrakt je součástí nejvýznamnější zakázky svého druhu v Evropě.

Společnosti NEWTON Media a Socialbakers budou společně poskytovat Generálnímu ředitelství Evropské komise pro komunikaci analýzy tradičních i sociálních médií. Konsorcium se stalo jedním ze tří subjektů, které budou Evropské komisi v následujících čtyřech letech zajišťovat rozbory mediálního obrazu. Vítězství v tendru je dalším významným krokem v globální strategii společnosti NEWTON Media stát se prvoligovým evropským poskytovatelem služeb v oblasti Media Intelligence.

Konsorcium NEWTON Media a Socialbakers nabídne své komplexní expertní služby v oblasti analýz obsahu celosvětových tištěných titulů, online zdrojů včetně sociálních médií a televizního a rozhlasového vysílání. Evropská komise tak bude schopna sledovat a vyhodnocovat mediální pokrytí vybraných témat, získávat průřezové detailní analýzy mediální prezentace svých politik i představitelů, měřit efektivitu komunikace a získávat objektivní doporučení pro své komunikační strategie v Evropské unii i mimo ni. Součástí zakázky je také práce s nejnovějšími technologiemi v oblasti zpracování a zobrazovaní dat a sdílení know-how posledních trendů na poli získávání relevantních informací.

„Jsem rád, že NEWTON Media a Socialbakers uspěly v prestižním výběrovém řízení Evropské komise. Tento výjimečný úspěch českých firem je vynikající vizitkou České republiky a její konkurenceschopnosti," komentoval úspěch vedoucí Stálého zastoupení České republiky při Evropské unii Martin Povejšil.

Podle Petry Mašínové, globální CEO skupiny NEWTON Media, je získání tohoto klíčového kontraktu pro společnost milníkem na cestě mezi přední evropské poskytovatele „Media Intelligence“: „Na dílčích zakázkách pro Evropskou komisi a Evropský parlament se už podílíme, ale tento výjimečný úspěch nás posunuje o třídu výš. Předstihli jsme jiné silné hráče na trhu. Těšíme se na spolupráci a podporu Evropské komise v mediální oblasti jako silný partner poskytující expertízy na té nejvyšší úrovni. Jsem ráda, že jsme ukázali schopnost konkurovat v Evropě i velkým globálním firmám, které jsou na mezinárodním trhu mnohem déle než my.“

Důležitost této zakázky pro Evropskou komisi z pohledu analýz sociálních médií vyzdvihl CEO Socialbakers Robert Lang: „Jsme rádi, že můžeme být součástí konsorcia poskytujícího služby Evropské komisi. Skutečnost, že jsme byli vybráni, potvrzuje naši vedoucí pozici poskytovatele analytických řešení pro oblast online a sociálních médií. V posledních několika letech získala sociální média dramaticky na objemu a tento dopad zaznamenala takřka každá vládní instituce i úřad. Očekáváme, že tento trend bude dále pokračovat.“

Výhradním poskytovatelem služeb Media Intelligence se konsorcium NEWTON Media a Socialbakers stalo spolu se dvěma globálními společnostmi Prime ResearchEbiquity. Evropská komise posuzovala kvalifikaci účastníků tendru na základě předložené komplexní případové studie Summitu G20 ovlivněné teroristickými útoky v Paříži. Konsorcium muselo prokázat své kvality analýzou stovek tisíc mediálních dat z celého světa. Zakázky budou mezi tyto tři vítězné uchazeče rozdělovány podle přesně stanoveného klíče. Na rozdíl od dvojice kolegů se firma NEWTON Media nezabývá pouze analýzami, ale i monitoringem, strategickými doporučeními a jejich realizací.

 

NEWTON Media, a. s.
Společnost NEWTON Media je největší středoevropský poskytovatel služeb mediálního monitoringu a analýz s tradicí od roku 1995. Působí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Slovinsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a Makedonii. Monitoring a analýzy NEWTON Media pokrývají oblast tradičních médií, internetu a sociálních sítí. Společnost disponuje největším mediálním archivem ve střední Evropě sahajícím do roku 1996. Portfolio služeb s přidanou hodnotou zahrnuje strategické poradenství a návrhy a realizaci doporučení s cílem napomoci klientům posílit jejich konkurenceschopnost. Je členem mezinárodních odborných sdružení FIBEP a AMEC a sdílí mediální obsah s dalšími agenturami z celého světa. Pro více informací navštivte www.NEWTONmedia.eu.
 
Socialbakers, a. s.
Socialbakers jsou spolehlivým partnerem tisíců významných značek i menších podniků, a to včetně více než sta společností ze seznamu časopisu Fortune, Global 500 pro rok 2015. Nástroje Socialbakers pomáhají značkám zajistit, aby jejich investice do sociálních médií přinášely měřitelné výsledky, mimo jiné díky největšímu souboru dat ze sociálních sítí v oboru. S více než 2 500 klienty ve 100 zemích jsou Socialbakers lídrem v oboru analytiky sociálních sítí, sledující více než 8 milionů profilů na největších sociálních sítích včetně Facebooku, Twitteru, YouTube, Instagramu, LinkedInu, Google+ a na ruském Vkontakte. Od roku 2011 je společnost v programu Facebook Preferred Maarketing Developer. Pro více informací navštivte www.socialbakers.com.

Čtěte také

blog lidri
Blog

„Doba podcastová“. Kdo z volebních lídrů dominuje v podcastech?

Podcasty se během posledních několika let staly nejen zdrojem zábavy, ale i významným komunikačním kanálem, který formuje veřejnou debatu. Podle některých komentátorů dokonce podcasty ovlivnily i průběh amerických prezidentských voleb. Označení „doba podcastová“ tak nezní přehnaně.

panelová debata
Blog

Mediální obraz vzdělávání: srovnatelné s automobilovým průmyslem, dvojnásobek oproti energetice

10. září 2025 se v pražském AFI City Tower uskutečnila konference „Inovace a inspirace ve vzdělávání“, kterou pořádala Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Setkání přineslo inspirativní pohledy na to, jak firmy, neziskové organizace a další aktéři posouvají kvalitu vzdělávání v Česku – od školních lavic až po celoživotní učení.

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

telefon kresba

Jdeme na to!