Slevové portály stále táhnou, z prvotního nadšení už kupující vystřízlivěli

woman 1169324 640

Jsou slevové portály fenoménem, kterému už odzvonilo, nebo na ně zákazníci stále nedají dopustit? A jaké hlavní nedostatky v nabídkách portálů kupující vidí? Současný názor on-line veřejnosti jsme v NEWTON Social Media týmu zjišťovali na únorových sociálních sítí. Podívejte se, co zajímavého jsme zjistili.

Idylické spojení slevových portálů s výhodným poměrem ceny a kvality platilo nejvíce v začátcích. Teď už kupující vědí, že za kvalitu si musí připlatit. Jakmile je cena atraktivně nízko, téměř vždy je to podle přispěvatelů na úkor kvality zboží nebo služeb. Nejznatelnější je propad kvality v restauratérství, kdy si zákazníci kromě občerstvení nejvíce stěžují na přístup obsluhy. U služeb jakými jsou například masáže, kosmetika nebo kadeřnictví zákazníci vnímají nedostatky v délce procedury, kvalitě použitých produktů nebo příjemnosti prostředí. Špatně si stojí i zboží, které diskutující kvalitativně srovnávají s levným zbožím z asijských tržnic.

Naopak nejlépe lidé hodnotili zájezdy, slevy na kulturní akce a nejrůznější druhy vzdělávacích kurzů. S uplatněním poukazu a přístupem ze strany poskytovatelů nabídek byly téměř vždy spokojeni. Pozitivní zkušenosti v diskusích uživatelé otevřeně sdíleli a nabídky poskytovatelů doporučovali. V oblasti kvality zboží a služeb se podle nich vyplatí investovat do nabídek nehmotných produktů. Vouchery na tento typ služeb je stále vnímán jako univerzální dárek vhodný pro každého ke každé příležitosti.

SP_1.png

 

Silnou kritiku si daleko před kvalitou zboží a služeb vysloužily samotné slevové servery. Diskutujícím nejvíce vadila nízká kvalita služeb poskytovatelů slevových nabídek. Zejména nově vzniklé a malé slevové portály totiž mnohdy nabízely nekvalitní zboží a selhávaly v procesech reklamace. Zboží sice zákazníci mohli reklamovat, nakonec však nezískali ani nové zboží ani zaplacenou částku.

Z hlediska ceny byli přispěvatelé ve svých názorech nejmírněnější. Jsou si vědomi, že za nízkou cenu nelze očekávat ani odpovídající, natož vysokou kvalitu. Ceny na slevových serverech jsou podle nich nevěrohodné a vůči kvalitě mnohdy nadsazené. Navíc je pravděpodobné, že jde o zboží, které má v běžném obchodu malý odbyt způsobený nízkou třídou jakosti. Zboží podobné kvality lze podle uživatelů sehnat výhodněji přes nejrůznější světové internetové obchody. Jedinou výhodou slevového serveru pak může být větší jistota dodání zboží v krátkém termínu.

SP_2.png

 

Diskuse na téma slevových portálů se nejvíce rozvinula na Facebooku, diskusních fórech a Twitteru. Lidé se ke slevovým portálům podle výzkumu týmu NEWTON Social Media nejčastěji vyjadřovali negativně, celkově však byly rozdíly mezi pozitivním a neutrálním laděním drobné. Nejčastěji se diskutovalo o kvalitě služeb serverů, kvalitě zboží v nabídkách a malá část diskuse byla přímo věnována cenám.

Social media team

Čtěte také

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

nahled volby
Blog

České parlamentní volby očima zahraničních médií

Parlamentní volby přitáhly pozornost nejen českých médií, ale i zahraničních redakcí. V zahraničních komentářích se objevují překvapivé paralely, odlišné interpretace výsledků i otázky o dalším směřování české politiky.

nm stanek
Blog

ČSOB hostila Týden inovací

Praha se 9. a 10. října 2025 proměnila v centrum evropských inovací. Týden inovací 2025, který letos slavil deset let, je největší evropskou konferencí zaměřenou na inovace a umělou inteligenci. Setkali se zde globální lídři, inovátoři a vizionáři z celého světa.

Fibep_spol
Blog

Ohlédnutí za FIBEP World Media Intelligence Congress 2025

Odborníci na měření médií z celého světa se na přelomu září a října 2025 setkali v německém Düsseldorfu a zástupci NEWTON Media u toho nemohli chybět. Prestižní konference World Media Intelligence Congress, pořádaná mezinárodní asociací FIBEP, přinesla i letos desítky panelů, přednášek a workshopů, které se zaměřily na aktuální trendy v oblasti médií, dat a technologií.

twitter 292994 640
Blog

Analýza: Antibabiš i antifiala. Strany se na sítích osočují, řeší i ceny a Rusko

Ceny energií, potravin a bydlení a také ruská invaze na Ukrajinu. Právě tato témata dominovala letošní komunikaci politických stran na sociálních sítích. V dalších oblastech se ale jejich priority liší – zatímco Piráti zdůrazňují korupci, SPD se zaměřuje na imigraci a Green Deal a hnutí ANO na vládu Petra Fialy. Ukazuje to analýza společností Geneea Analytics a NEWTON Media.

telefon kresba

Jdeme na to!