Proč se nehonit za slepými čísly aneb Radmila Kleslová jako příklad toho, proč jen engagement nestačí

Radmila kleslova foto

Radmila Kleslová, starostka Prahy 10 je od včerejška hvězdou sociálních sítí a internetu.
Na svém profilu na Facebooku se u svých příspěvků z 29. června pyšní skvělou interakcí a nebývalým progresem. Posuďte sami:

Profil, který v podstatě nežil, byť se Radmila Kleslová snažila (od 1. do 28. června nabídla 14 admin postů s odezvou 55 lajků, 6 komentářů a 1 sdílení), v pondělí 29. června vyletěl na 71 lajků, 310 komentářů a 266 sdílení! Skvělý engagement na profil, který má 332 fanoušků.
K tomu si připočtěme na čtyři desítky příspěvků na webových portálech, v rozhlase a televizi jen během pondělí v porovnání s publicitou v řádech jednotek denně v předchozích týdnech.
Do tohoto bodu velice v pořádku.

Půjdeme-li však po stopách, tedy obsahu, tohoto výsledku, realita začne být méně veselá.
Vše začalo nadějně: v 13:30 Radmila Kleslová na svém výše zmíněném profilu ukazuje na dvou fotografiích tolik hledaný Peroutkův článek o Adolfu Hitlerovi. O dvě minuty později tuto zprávu nabízí i facebookový účet Prahy 10 (mimo jiné i jemu pomohla kauza k nárůstu interakce).
Ve 14:30 o úspěchu starostky informuje blesk.cz a zároveň vyvrací pochyby, že by šlo o vtip: „Kleslová našla noviny se svými kolegy v Čapkově vile. Jestli jsou pravé, tím si ale sami nejsou jistí, Blesku ale přísahali, že nejde o žádnou radniční kampaň a vtip,“ píše portál hned v perexu článku.
Poté o události informují další zpravodajské weby.

Mezitím na sociálních sítích a také v diskusích pod články začíná doslova „hon na starostku“. Ta se stává terčem pomluv a výsměchu. Přesto ještě v 18:00 živí na svém profilu kauzu prohlášením, že v pracovně spisovatele Karla Čapka byl nalezen výtisk zvláštního vydání Přítomnosti. „Tento dokument bude, stejně jako další nalezené materiály, odeslán k expertíze Národního památkového ústavu. Teprve po vyhotovení odborné analýzy budeme moci sdělit definitivní stanovisko k jeho pravosti,“ píše.
Ať jde o nepovedený vtip či naivitu starostky, plynou z kauzy poučení:

Stejně jako v případě motorismu platí, že „nejrychleji vždy neznamená nejdříve“, platí v prostředí sítí, že „nejrychleji vždy neznamená nejlépe“ a neuvážené kroky se nevyplácí. A také, že krásná a vysoká čísla nejsou vždy známkou úspěchu..

 

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

telefon kresba

Jdeme na to!