O kom psal nejčtenější český deník v roce 2016 nejvíce?

Blesk

Nejčtenějším deníkem v České republice je již několik let Blesk. Exkluzivně pro nedělní Newsroom ČT24 sestavili mediální analytici NEWTON Media zajímavý přehled celebrit, o kterých se během roku psalo nejčastěji.

Pro Blesk se širokou cílovou skupinou čtenářů je charakteristický bulvární styl psaní, který rok po roce upoutává pozornost nejvíce obyvatel České republiky. Jak by se mohlo předpokládat, mezi dlouhodobě zmiňované celebrity patří zpěváci a herci, například Karel Gott, Hana Zagorová nebo Iva Janžurová. Nejčastěji zmiňovanými tématy, se kterými jsou tyto celebrity spojovány, jsou smrt, nemoc, rozvod, osobní krize všeho druhu apod. O Heleně Vondráčkové po řadě zpěvaččině žalob už deník tolik nepíše a Hana Hegerová se mu letos svěřila všehovšudy jen s tím, jak ve svém bytě hubí myši (Hegerová hubí myši, 4. října).

grafy-01.pngGraf přináší seznam umělců, kteří byli v deníku Blesk zmiňováni nejčastěji a zároveň byli zmínění nejméně ve 20 článcích. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Nováčci na výsluní celebrit jako jsou Ewa Farna, Tomáš Klus nebo Jiří Mádl (všichni 15krát) v počtu zmínek nepřekonaly osobnosti působící na umělecké scéně déle, jako jsou Michal David (36krát) nebo Dagmar Havlová (37krát). Také dlouhodobé vztahy slavných dostaly v deníku větší prostor před krátkými románky: Felix Slováček a jeho partnerka Dáda Patrasová (73krát a 76krát) byli téměř dvakrát tolik medializováni oproti dnes již bývalému páru z TV Nova Lucii BorhyovéMichalu Hrdličkovi (48krát a 39krát). Žebříčku nejmedializovanějších celebrit panoval Karel Gott (215krát) a jeho boj s rakovinou mízních uzlin.

grafy-02.pngGraf nejčastěji zmiňovaných sportovců. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Mezi sportovci si obdobně dobře jako Karel Gott počínal Jaromír Jágr (241krát). Kromě něho redakce Blesku preferovala tenisové hvězdy, o čemž svědčí vysoký počet zmínek o Berdychovi, Šafářové, Kvitové, Štěpánkovi a „královně večírků“ Plíškové.

grafy-03.pngGraf znázorňuje počet článků, ve kterých byli zmíněni jednotliví čeští politici. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Z domácích politiků poutal největší pozornost Miloš Zeman (356krát), v čemž se příliš nelišil od Václava Klause (307krát za stejné období v roce 2006). Následoval Andrej Babiš (233krát), Bohuslav Sobotka (207krát) a ministryně školství Kateřina Valachová, hlavní postava Bleskem proklínané inkluze ve školních třídách.

grafy-04.pngGraf publicity zahraničních politiků. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Ze zahraničních politiků Blesk v dosavadním průběhu roku nejvíce psal o Donaldu Trumpovi (62krát) a Vladimíru Putinovi (56krát). Vůdci západního světa Barack Obama (39krát) a Angela Merkelová (38krát) následovali až za nimi. Bruselské politiky naproti tomu Blesk ignoroval: evropského „prezidenta“ Donalda Tuska si všiml 7krát, předsedovi Evropského parlamentu Martinu Schulzovi pak věnoval jen dvě zmínky.

Metodika

Data: deník Blesk, 1. 1.–11. 10. 2016. Výběr osobností v analýze je ilustrativní, nikoli vyčerpávající.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

nm stanek
Blog

ČSOB hostila Týden inovací

Praha se 9. a 10. října 2025 proměnila v centrum evropských inovací. Týden inovací 2025, který letos slavil deset let, je největší evropskou konferencí zaměřenou na inovace a umělou inteligenci. Setkali se zde globální lídři, inovátoři a vizionáři z celého světa.

Fibep_spol
Blog

Ohlédnutí za FIBEP World Media Intelligence Congress 2025

Odborníci na měření médií z celého světa se na přelomu září a října 2025 setkali v německém Düsseldorfu a zástupci NEWTON Media u toho nemohli chybět. Prestižní konference World Media Intelligence Congress, pořádaná mezinárodní asociací FIBEP, přinesla i letos desítky panelů, přednášek a workshopů, které se zaměřily na aktuální trendy v oblasti médií, dat a technologií.

twitter 292994 640
Blog

Analýza: Antibabiš i antifiala. Strany se na sítích osočují, řeší i ceny a Rusko

Ceny energií, potravin a bydlení a také ruská invaze na Ukrajinu. Právě tato témata dominovala letošní komunikaci politických stran na sociálních sítích. V dalších oblastech se ale jejich priority liší – zatímco Piráti zdůrazňují korupci, SPD se zaměřuje na imigraci a Green Deal a hnutí ANO na vládu Petra Fialy. Ukazuje to analýza společností Geneea Analytics a NEWTON Media.

obrázek_blog_Ed
Blog

Editorial tým ve světě AI: kde technologie končí a začíná lidské know-how

V posledních měsících jsme v NEWTON Media věnovali mnoho energie rozvoji AI řešení. Umělá inteligence nám pomáhá automatizovat zpracování velkých objemů dat, rozpoznávat vzorce v mediálním pokrytí a zrychlovat některé analytické procesy. Jakmile však přijde na komplexní výstupy pro naše nejnáročnější klienty, jako jsou významné evropské instituce nebo nadnárodní firmy, přichází ke slovu náš editorial tým.

telefon kresba

Jdeme na to!