Novinářská cena 2013

novinarska cena 1

Již 31. ledna 2014 se uzavře možnost přihlásit příspěvky do soutěže Novinářská cena, v níž veřejně známé osobnosti vybírají nejlepší novinářské práce za uplynulý rok. Jaké je zákulisí soutěže?

Foto: Cenu za nejlepší investigativní příspěvek audiovizuální žurnalistiky si v loňské Novinářské ceně odnesly Markéta Dobiášová a Aneta Snopová z České televize. Zdroj:  Archiv OSF/ Richard Rameš

Soutěž Novinářská cena pořádá v Česku Nadace Open Society Fund Praha ve spolupráci s českým Googlem a společností NEWTON Media. Od jiných českých ocenění pro žurnalisty se liší tím, že uděluje ceny za konkrétní příspěvky, které do soutěže přihlašují sami autoři, redakce či třeba jejich čtenáři, posluchači a diváci. Soutěží se v kategoriích tištěné, audiovizuální a online žurnalistiky, které se dále člení podle novinářských žánrů na nejlepší reportáž, komentář, rozhovor, investigativní příspěvek, ale třeba i novinářskou karikaturu či kreslený vtip.

Výhodou tohoto přístupu je, že vítězný novinář přesně ví, za co cenu získal. Navíc může výběr sám ovlivnit tím, že do soutěže přihlásí práce, které považuje v uplynulém roce za nejlepší. V neposlední řadě má díky tomuto systému šanci zvítězit nejen zkušený renomovaný novinář, ale i začínající talentovaný autor, který v loňském roce vytvořil něco skutečně kvalitního.

Přihlášené příspěvky hodnotí v každé kategorii nezávislá porota. Mezi porotci jsou uznávaní redaktoři slovenských médií, zahraniční korespondenti působící v Praze či čeští „zasloužilí“ žurnalisté, kteří již nejsou zaměstnáni v žádném médiu, aby se předešlo střetu zájmů. V letošním roce členství v porotě přijali například korespondent BBC Rob Cameron, uznávaný slovenský komentátor Marián Leško, dopisovatelka dánského deníku Politiken Dana Schmidt a investigativní kanadský novinář Tom Nicholson, který se proslavil odhalením korupční kauzy Gorila na Slovensku.

V soutěži Novinářská cena se však nehodnotí jen řemeslná kvalita, ale také výjimečnost a společenský přínos díla, další kritéria si mohou stanovit jednotlivé poroty.  Mimo novinářů proto v porotách zasedají také respektované osobnosti z univerzit, neziskových organizací a kultury. Mezi letošními porotci je tak i vynikající slovenský sociolog Martin Bútora, dokumentaristka Olga Sommerová či biochemička a bývalá předsedkyně Akademie věd Helena Illnerová.

Právě nyní ubíhají poslední týdny, kdy mohou novináři, redakce, vydavatelé, ale i kdokoli jiný přihlásit do soutěže příspěvky, které ho loni v tisku, rozhlase, televizi či na internetu nejvíc oslovily.  Uzávěrka na přihlášení prací je 31. ledna 2014. Vítěze těch nejlepších novinářských počinů za loňský rok budeme znát v dubnu.

Přihlášku a podmínky soutěže najdete na www.novinarskacena.cz. Uzávěrka je 31. ledna 2014.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

telefon kresba

Jdeme na to!