Největší kosmetické značky očima slovenských médií

Redakcia Medan.sk vytvorila krátku mediálnu analýzu, ktorá zmapovala medializáciu vybraných kozmetických značiek na slovenskom mediálnom trhu. Monitorované obdobie bolo od 1.1. do 30.6. 2013.

15.jpg
Foto: Ilustrační, Zdroj: Profimedia.cz

Celkovo sme o vybraných značkách zaznamenali relevantných 480 príspevkov. Vzhľadom na široké portfólio medializovaných produktov, najvyšší podiel pripadol značke Nivea (188 príspevkov, 39%). Na druhom mieste sa umiestnila značka L'Oréal (99, 21%), na treťom Schwarzkopf (70, 15%), nasledovala Dove (62, 13%), Garnier (49, 10%) a napokon Wella (12, 2%).

16.png

Najvyššia medializácia značiek pripadla na marec (117 príspevkov). V tomto mesiaci zaznamenali svoje vrcholy medializácie Nivea (39), L'Oréal (28) a Schwarzkopf (26). V apríli zaznamenala vrchol značka Dove (22) a Wella (6). Garnier naopak v júni (16). V medikvartálnom porovnaní bol silnejším 2.Q, kedy média publikovali 245 príspevkov (1.Q: 235).

17.png

Najmedializovanejšou témou v súvislosti s vybranými kozmetickými značkami bola Reklama a marketing (135 príspevkov), na druhom mieste sa umiestnila téma Hospodárske výsledky (61) a na treťom Krém na tvár (57). Najvyšši podiel na medializácii tém mala značka Nivea (41%), čo bolo podmienené jej širokým produktovým portfóliom.

Značka Nivea zároveň získala najviac, a to 15 prvých miest v témach: Krém na tvár; Telové mlieko; Antiperspirant, dezodorant; Lak na vlasy; Krém na ruky; Sprchový gél; Slnečná kozmetika; Čistiace emulzie na tvár; Pleťová maska; Telový olej; Pleťová voda; Pena do kúpeľa; Detská kozmetika; Očný krém; Olej do kúpeľa. Najvyššiu medializáciu zaznamenala v téme Reklama, marketing a Telové mlieko (po 32 príspevkov).

L'Oréal získala 7 prvých miest v témach: Lak na vlasy (spoločne s Nivea a Schwarzkopf); Farba na vlasy (spoločne so Schwarzkopf); Make-up; Maskara; Očné tiene; Rúž; Lak na nechty. Najvyššiu medializáciu sme evidovali v téme Reklama, marketing (33).

Značke Schwarzkopf pripadli 4 prvé miesta: Reklama, marketing; Hospodárske výsledky; Lak na vlasy a Farba na vlasy (spoločne s L'Oréal). Najvyššiu medializáciu zaznamenala v téme Reklama, marketing (34).

Garnier si pripísala 1 prvé miesto: Šampón. Najvyššiu medializáciu sme evidovali v téme Krém na tvár (16).

Dove získala 1 prvé miesto: Antiperspirant, dezodorant (spoločne s Nivea). Najvyššiu medializáciu zaznamenala v téme Reklama, marketing (26).

Značka Wella nezískala žiadne prvé miesto. Jej najvyššiu medializáciu sme evidovali v téme Reklama, marketing (6).

18.png

Logicky, najviac príspevkov o kozmetických značkách priniesli lifestylové tituly (265 príspevkov, 55%). Na druhom mieste sa umiestnili internetové portály (119, 45%) a na treťom odborné tituly (49, 10%).

Top médiom medializácie značiek bol mesačník Eva (49 príspevkov). Nivea mala najviac príspevkov v SME ženy (18), L'Oréal v mesačníku Eva (15), Dove na Medialne.sk (12), Garnier v Eve (6), Wella v Star (3) a Schwarzkopf na Aktualne.sk (14).

Prehľad jednotlivých skupín médií a titulov s najvyššou medializáciou:

LIFESTYLOVÉ TITULY:

Eva (49 príspevkov) – najviac medializované značky: Nivea (15), L'Oréal (15)

INTERNETOVÉ PORTÁLY:

Aktuality.sk (25) – najviac medializovaná značka: Schwarzkopf (14)

Medialne.sk (25) – najviac medializovaná značka: Dove (12)

ODBORNÉ TITULY:

Stratégie (24) – najviac medializovaná značka: L'Oréal (10)

CELOŠTÁTNE DENNÍKY:

Hospodárske noviny (9) – najviac medializovaná značka: Nivea (4)

REGIONÁLNE TITULY:

KORZÁR, košický denník (4) – medializované značky: Garnier, Wella, L'Oréal, Schwarzkopf (po 1 príspevku)

TV A ROZHLAS:

Rádio Expres (1) – medializovaná značka: L'Oréal (1)

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

nahled volby
Blog

České parlamentní volby očima zahraničních médií

Parlamentní volby přitáhly pozornost nejen českých médií, ale i zahraničních redakcí. V zahraničních komentářích se objevují překvapivé paralely, odlišné interpretace výsledků i otázky o dalším směřování české politiky.

nm stanek
Blog

ČSOB hostila Týden inovací

Praha se 9. a 10. října 2025 proměnila v centrum evropských inovací. Týden inovací 2025, který letos slavil deset let, je největší evropskou konferencí zaměřenou na inovace a umělou inteligenci. Setkali se zde globální lídři, inovátoři a vizionáři z celého světa.

Fibep_spol
Blog

Ohlédnutí za FIBEP World Media Intelligence Congress 2025

Odborníci na měření médií z celého světa se na přelomu září a října 2025 setkali v německém Düsseldorfu a zástupci NEWTON Media u toho nemohli chybět. Prestižní konference World Media Intelligence Congress, pořádaná mezinárodní asociací FIBEP, přinesla i letos desítky panelů, přednášek a workshopů, které se zaměřily na aktuální trendy v oblasti médií, dat a technologií.

telefon kresba

Jdeme na to!