Levný recept na obnovu televizní slávy

hruska 6456

Kdysi nejmocnější médium v zemi nám po čase připomíná, že jeho éra ještě neskončila. TV Nova totiž pochopila, že láska diváků prochází žaludkem.

Foto: Luxor, křest kuchařky. Zdroj: Profimedia.cz

Televizní kuchař Láďa Hruška se podle nejčtenějšího tuzemského deníku stal přes noc milionářem, když prodal čtyřicet tisíc výtisků své knihy ještě před jejím křtem. „Chutné a levné“ recepty z více i méně uvěřitelných ingrediencí se tak pomalu stávají standardní součástí českých domácností, které se pomocí levnějších potravin snaží vypořádat s důsledky ekonomické krize.

Hruška v roli Fénixe

Za dvě stovky tak zájemci o levné pochutiny nakupují kuchařky jako zběsilí, komu nestačí tištěný text, může si za přibližně stejnou cenu pořídit také názorné DVD – k dostání je exkluzivně v síti supermarketů Penny Market. Co dodat? Že už jsem skoro nevěřil, že by kdysi nejmocnější české médium ještě někdy mohlo povstat jako fénix z popela.

Po prodloužení televizních zpráv a vycpávek v podobě živých vstupů z vedlejší kanceláře se televize Nova stala pouhým stínem své někdejší slávy. Časy, kdy večerní Televizní noviny (i ten název koneckonců Nova převzala od někdejší Československé televize) na Nově sledovala téměř polovina majitelů televizorů, jsou už dávno passé, stejně jako doba, kdy Nova určovala témata večerních debat u hospodských stolů.

Babicův potomek a silná značka

Jak se tedy Nově povedlo zvrátit klesající trajektorii? Každovečerní opakování podivných receptů jako toustové suši, knedlíky bez vaření nebo chipsy z kuřecích kůžiček zajistilo jejich autorovi přesně onen potřebný „agenda setting“ – znáte lepší téma k hovoru u hospodského stolu? Nakonec se vždy našel někdo, kdo to doopravdy vyzkoušel.

A tak se Babicův "potomek" postupně stával stále populárnějším – obrážel recenzovat nemocniční kuchyně převlečen za slabomyslného pacienta, dokazoval, že chleba spadne dolů vždy tou namazanou stranou a po životní roli potravinového inspektora pobláznil národ i svým vařením – jednoduchým a levným. A Češi, obecně známí jako popelnice Evropy, to Láďovi žerou.

Láďa je podle mně dostupných informací v reálném životě skutečný sympaťák, takže mu úspěch přeji. Navíc mě přesvědčil, že Nova - i přes zmíněný ústup ze slávy – je nadále médiem, se kterým musíme počítat. A za to mi ta Hruškova lekce upřímně stála.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

nahled volby
Blog

České parlamentní volby očima zahraničních médií

Parlamentní volby přitáhly pozornost nejen českých médií, ale i zahraničních redakcí. V zahraničních komentářích se objevují překvapivé paralely, odlišné interpretace výsledků i otázky o dalším směřování české politiky.

nm stanek
Blog

ČSOB hostila Týden inovací

Praha se 9. a 10. října 2025 proměnila v centrum evropských inovací. Týden inovací 2025, který letos slavil deset let, je největší evropskou konferencí zaměřenou na inovace a umělou inteligenci. Setkali se zde globální lídři, inovátoři a vizionáři z celého světa.

Fibep_spol
Blog

Ohlédnutí za FIBEP World Media Intelligence Congress 2025

Odborníci na měření médií z celého světa se na přelomu září a října 2025 setkali v německém Düsseldorfu a zástupci NEWTON Media u toho nemohli chybět. Prestižní konference World Media Intelligence Congress, pořádaná mezinárodní asociací FIBEP, přinesla i letos desítky panelů, přednášek a workshopů, které se zaměřily na aktuální trendy v oblasti médií, dat a technologií.

twitter 292994 640
Blog

Analýza: Antibabiš i antifiala. Strany se na sítích osočují, řeší i ceny a Rusko

Ceny energií, potravin a bydlení a také ruská invaze na Ukrajinu. Právě tato témata dominovala letošní komunikaci politických stran na sociálních sítích. V dalších oblastech se ale jejich priority liší – zatímco Piráti zdůrazňují korupci, SPD se zaměřuje na imigraci a Green Deal a hnutí ANO na vládu Petra Fialy. Ukazuje to analýza společností Geneea Analytics a NEWTON Media.

telefon kresba

Jdeme na to!