Měření komunikace už nikdy nebude takové jako bývalo aneb co nás zaujalo na AMEC Summit 2025 ve Vídni

AMEC_summit_2025
Ani letošní AMEC Summit, který probíhal ve Vídni od 10. - 12. června, si NEWTON Media nenechal ujít. Nejenže jsme z informacemi nabitých přednášek získali mnoho cenných podnětů a inspirace, ale naše ředitelka Magdalena Horánska rovněž své know-how předala v rámci panelové diskuze s ostatními CEO.

Jako dlouholetý člen profesní organizace AMEC (International Association for the Measurement and Evaluation of Communication), která sdružuje organizace z celého světa v oblasti měření a hodnocení komunikace, se pravidelně účastníme jejích  konferencí. Díky těmto podnětům máme přímý přístup k nejnovějším trendům, nástrojům a metodologiím v oboru. Tyto poznatky pak aktivně promítáme do našich služeb, abychom klientům poskytovali řešení, která odpovídají světovým standardům a nejvyšší úrovni. 

Letošní ročník AMEC Summitu se zaměřil na otázky reputace, spolehlivosti a výsledků komunikačních aktivit, ale velký prostor jsme věnovali i AI, která už i v PR a komunikaci ovlivňuje mnohé, říká Magdalena Horánska a dodává: Bylo mi ctí o těchto vysoce aktuálních trendech debatovat s jinými řediteli i před zraky publika.“ 

Magdalena Horánska totiž letos vystoupila i v pozici řečníkarámci CEO panelu Leading Through the Chaos — AI, Geopolitics, and the Human Factor

V této živé debatě diskutovala společně s dalšími řediteli jako Bruce Davidson, CEO, Mediality; Steffen Egelund, CEO, Mediatrack Pte; Illia Krustev, CEO, A Data Pro; Tim Marklein, CEO, Big Valley o současných výzvách na poli AI, copyrightu, ale i o inovacích, technologiích a duševním zdraví. Celý program letošního summitu je k dispozici zde: 2025 Programme – AMEC. 

CS mgada 2025

Klíčové poznatky, které zazněly během summitu

Co hlavního zaujalo zástupce NEWTON Media během přednášekdiskuzí? Přinášíme vám několik myšlenek a poznatků:  

💡 Umělá inteligence se čím dál více používá i k měření komunikace. Pomáhá zrychlit a zefektivnit základní procesy jako kategorizace, identifikace mediálních vzorců a trendů, od základu mění proces vyhledávání informací a práce s textem. 

💡 AI ale stále ještě neumí zasadit analyzované informace do správného kontextu. Zde je potřeba přidat i lidský faktor, který dokáže rozpoznat jemné rozdíly v tónu sdělení a vzít v potaz kulturní i politický rozměr.  

💡 AI neumí nahradit proces rozhodování.  

💡 Dnes už existuje i možnost nasimulovat cílové skupiny prostřednictvím AI, což jednoduše pomáhá určit, zda sdělení zasáhne skupinu tak, jak potřebujete.  

💡 Zastaralé metriky jako AVE a analýza založená pouze na kvantitě nemá vypovídací schopnost. 100 impresí neznamená, že 100 lidí bylo ohromeno. Je potřeba vzít v potaz i kvalitativní analýzu a důsledky komunikace.  

💡 Důvěra v média je na historickém minimu. Přitom v dnešním mediálním světě je důvěra tou nejdůležitější měnou.  

💡 Vizuál a design tu není jen od toho, aby vypadal hezky. Má hlavně přesvědčovat.

Update Barcelonských principů 4.0

Důležitou součástí letošního AMEC Summitu bylo i představení revidovaných Barcelonských principů, které se od svého prvního uvedení v roce 2010 staly mezinárodně uznávanými zásadami pro měření firemní komunikace a PR. O jejich současném znění se můžete dočíst v jiném článku na našem blogu: Barcelonské principy 4.0.  

NEWTON Media bude pro vás i nadále sbírat zajímavé podněty, inspirativní přístupy a současné best practices. Sledujte náš blog a LinkedIn pro ty nejaktuálnější informace.  

Čtěte také

odstavka
Blog

Plánovaná odstávka NewtonOne NG

Vážení uživatelé,

v rámci zvyšování kvality našich služeb proběhne plánovaná údržba systémů. Z tohoto důvodu bude v sobotu 9. srpna 2025 v čase od 7:00 do 19:00 hodin aplikace N1NG dočasně nedostupná.

klíčová_slova
Blog

Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií

Nejen velké, ale i menší firmy a startupy potřebují mít přehled o mediálním prostředí, ve kterém se pohybují. Nestačí sledovat jen svou značku nebo produkt. Důležité jsou i širší souvislosti a trendy, které mohou ovlivnit jejich podnikání. V tomto článku si ukážeme, jak vybrat správná klíčová slova, aby byl monitoring médií skutečně efektivní a přinášel vám užitečné informace. Pojďme na to.

dira_na_trhu_blog
Blog

Objevte nové obchodní příležitosti díky monitoringu médií

Máte nápad na podnikání, ale nejste si jistí, jestli vás s ním někdo nepředběhl? Pokud hledáte díru na trhu, která by vám umožnila prorazit s novým produktem nebo službou, existuje několik způsobů, jak ji objevit. Najít nové obchodní příležitosti a být o krok před konkurencí je klíčové, a to nejen pro začínající podnikatele, ale i pro zavedené firmy.

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

telefon kresba

Jdeme na to!