Co nás zaujalo na AMEC Summit 2025 ve Vídni

AMEC_summit_2025
Ani letošní AMEC Summit, který probíhal ve Vídni od 10. - 12. června, si NEWTON Media nenechal ujít. Nejenže jsme z informacemi nabitých přednášek získali mnoho cenných podnětů a inspirace, ale naše ředitelka Magdalena Horánska rovněž své know-how předala v rámci panelové diskuze s ostatními CEO.

Jako dlouholetý člen profesní organizace AMEC (International Association for the Measurement and Evaluation of Communication), která sdružuje organizace z celého světa v oblasti měření a hodnocení komunikace, se pravidelně účastníme jejích  konferencí. Díky těmto podnětům máme přímý přístup k nejnovějším trendům, nástrojům a metodologiím v oboru. Tyto poznatky pak aktivně promítáme do našich služeb, abychom klientům poskytovali řešení, která odpovídají světovým standardům a nejvyšší úrovni. 

Letošní ročník AMEC Summitu se zaměřil na otázky reputace, spolehlivosti a výsledků komunikačních aktivit, ale velký prostor jsme věnovali i AI, která už i v PR a komunikaci ovlivňuje mnohé, říká Magdalena Horánska a dodává: Bylo mi ctí o těchto vysoce aktuálních trendech debatovat s jinými řediteli i před zraky publika.“ 

Magdalena Horánska totiž letos vystoupila i v pozici řečníkarámci CEO panelu Leading Through the Chaos — AI, Geopolitics, and the Human Factor

V této živé debatě diskutovala společně s dalšími řediteli jako Bruce Davidson, CEO, Mediality; Steffen Egelund, CEO, Mediatrack Pte; Illia Krustev, CEO, A Data Pro; Tim Marklein, CEO, Big Valley o současných výzvách na poli AI, copyrightu, ale i o inovacích, technologiích a duševním zdraví. Celý program letošního summitu je k dispozici zde: 2025 Programme – AMEC. 

CS mgada 2025

Klíčové poznatky, které zazněly během summitu

Co hlavního zaujalo zástupce NEWTON Media během přednášekdiskuzí? Přinášíme vám několik myšlenek a poznatků:  

💡 Umělá inteligence se čím dál více používá i k měření komunikace. Pomáhá zrychlit a zefektivnit základní procesy jako kategorizace, identifikace mediálních vzorců a trendů. 

💡 AI ale stále ještě neumí zasadit analyzované informace do správného kontextu. Zde je potřeba přidat i lidský faktor, který dokáže rozpoznat jemné rozdíly v tónu sdělení a vzít v potaz kulturní i politický rozměr.  

💡 AI neumí nahradit proces rozhodování.  

💡 Dnes už existuje i možnost nasimulovat cílové skupiny prostřednictvím AI, což jednoduše pomáhá určit, zda sdělení zasáhne skupinu tak, jak potřebujete.  

💡 Zastaralé metriky jako AVE a analýza založená pouze na kvantitě nemá vypovídací schopnost. 100 impresí neznamená, že 100 lidí bylo ohromeno. Je potřeba vzít v potaz i kvalitativní analýzu a důsledky komunikace.  

💡 Důvěra v média je na historickém minimu. Přitom v dnešním mediálním světě je důvěra tou nejdůležitější měnou.  

💡 Vizuál a design tu není jen od toho, aby vypadal hezky. Má hlavně přesvědčovat.

Update Barcelonských principů 4.0

Důležitou součástí letošního AMEC Summitu bylo i představení revidovaných Barcelonských principů, které se od svého prvního uvedení v roce 2010 staly mezinárodně uznávanými zásadami pro měření firemní komunikace a PR. O jejich současném znění se můžete dočíst v jiném článku na našem blogu: Barcelonské principy 4.0.  

NEWTON Media bude pro vás i nadále sbírat zajímavé podněty, inspirativní přístupy a současné best practices. Sledujte náš blog a LinkedIn pro ty nejaktuálnější informace.  

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!