Četkařské zprávy v celostátních denících

ctk 1

Služeb České tiskové kanceláře využívají hlavní celostátní deníky téměř ve 20 % svých příspěvků. Ukázala to analýza provedená společností NEWTON Media na vzorku vybraných celostátních deníků za období od 1.6. do 31.8.2013. Analýza zachytila pouze příspěvky označené jako zdroj ČTK, neporovnávala podobnost textů bez uvedení tohoto zdroje.

Foto: Ilustrační, Zdroj: Profimedia.cz

Vybrané celostátní deníky v uvedeném období uveřejnily téměř 60 tisíc příspěvků. V necelé pětině z nich, přesněji v 18 %, využila tato média v různém rozsahu služeb ČTK, ať již převzetím celé zprávy či její dílčí části. Konkrétně více než deset a půl tisíce příspěvků uvedlo jako zdroj některé z informací ČTK, čili průměrně více než tři a půl tisíce za měsíc a 116 denně.

Nejčastěji využil služeb největší české zpravodajské agentury deník Mladá fronta Dnes, a to ve více než čtyřech tisících příspěvcích. Ovšem v poměru k počtu publikovaných příspěvků s ČTK nejvíce pracoval deník E15 – téměř každá třetí vydaná zpráva tohoto listu našla inspiraci právě u ČTK.

Na druhé straně nejméně využil ČTK deník Sport – pouze v 163 příspěvcích, které tvořily necelých 5 % z  počtu publikovaných zpráv tímto titulem.

Analýza prozradila i skutečnost, že listem, který publikuje nejvíce příspěvků, je Mladá fronta Dnes. Ta uveřejnila téměř 30 tisíc příspěvků, a to včetně regionálních příloh. Druhé Právo nedosáhlo ani na polovinu této hodnoty (vč. příloh). Pro srovnání:  ČTK ve sledovaném období od června do srpna 2013 vydala téměř 46 tisíc zpráv včetně jejich průběžných aktualizací.

Ondřej Polivka
mediální analytik NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

telefon kresba

Jdeme na to!