Prodej Mall Group: jak reagovala česká a polská média?

Wordcloud akvizice Mall group

Začátkem listopadu proběhla médii zpráva, že polská společnost Allegro převezme českého provozovatele e-shopů Mall Group a logistickou firmu WE|DO. Z hlediska hodnoty transakce se jedná o pátý největší prodej tuzemské firmy či podílu v ní do zahraničních rukou za posledních deset let. Podívali jsme se, jak akvizici popisovala česká tradiční média, ale také srovnali reakce na českých a polských webech a na sociálních sítích. […]

Pod vlivem: Influencer vs Ambasador – kdo pomůže vaší firmě být vidět?

Jonáš Čumrik_online workshop

Obsah workshopu: – představení Influencerů (proč jsou populární a je jich čím dál víc) – rozdělení influencerů do generací z byznys pohledu – proč mít influencera je dobré / špatně – rozdíl mezi influencerem a ambasadorem – kde by měl kdo komunikovat a proč – proč je dobré vybudovat si interního ambasadora – ukázky komunikace u nás – ukázky inspirace […]

Entity přináší rychlou orientaci v mediálních datech

Entity

Přicházíme s dalšími novinkami pro efektivnější práci s mediálními daty. Ve spolupráci se softwarovou společností Geneea jsme vyvinuli entity, které ze souboru článků vybírají nejvíce frekventované výrazy a umožňují tak rychlou orientaci ve velkém množství zpráv. Jako jediní na trhu pracujeme s analýzou větných členů, která znázorňuje, jaká sdělení se v textech objevují nejčastěji. Ve stejné době zpřístupňujeme svým klientům sociodemografická data k 760 mediálním titulům, […]

Mluvčí prezidenta nejčastěji přeje hezký den, děkuje za podporu anebo kritizuje odpůrce Miloše Zemana.

Jiří Ovčáček na Twitteru

Tiskový mluvčí prezidenta republiky Jiří Ovčáček nevyužívá svůj účet na Twitteru jen ke sdělování informací, ale spíš ke sdílení svých názorů a rozdmýchání emocí. Za posledních pět týdnů, kdy je na prezidenta upřena vyšší pozornost kvůli jeho hospitalizaci v Ústřední vojenské nemocnici, v sobě více jak polovina Ovčáčkových příspěvků nesla emoční či názorové zabarvení. Častěji se jednalo o kriticky laděné příspěvky, jejichž […]

Reakce na kauzu neočkovaného doktora Voráčka ukázaly směřování české debaty o očkování

analýza

Newton Media byl společně s Fakultou sociálních věd UK v Praze a Lékařskou fakultou MU v Brně vybrán na shortlist v prestižní mezinárodní soutěži mediálních analytiků AMEC Award 2021. Zaujal s projektem Infomore.cz, který bojuje se zavádějícími informacemi kolem pandemie. V rámci projektu analyzujeme, jak česká média referují o očkování, které dlouhodobě polarizuje českou společnost. Tentokrát jsme se podívali na kauzu kolem neočkovaného lékaře českých […]

Entity

Entity, které vám dají smysl Potřebujete se rychle zorientovat ve velkém množství článků? Zajímá Vás jaká jména, instituce a problémy jsou spojovány s Vaším tématem? Chcete znát kontext celého odvětví? Revoluční analýza textu, která Vám zajistí rychlé, snadné a přehledné monitorování médií. Ušetřený čas můžete reinvestovat do věcí, na kterých opravdu záleží.    Chci to vyzkoušet  Umělá inteligence vs lidé […]

Customer care a community management na sociálních sítích – nutné zlo nebo příležitost pro značky?

Customer care a community management na sociálních sítích – nutné zlo nebo příležitost pro značky? Online workshop_Newton Media

Postěžovat si na Facebooku na špatnou zkušenost s produktem či službou – to udělal asi každý z nás. Ale jak reagují firmy a značky?Zákaznická péče je často Popelkou mezi povinnostmi správců sociálních sítí. Robotické odpovědi z manuálu („děkujeme za podnět“), které frustrují zákazníky snad víc než ignorace. Nedostatek empatie a neschopnost aktivně se zpětnou vazbou pracovat – které mohou být tím prvním, co […]

Volební speciál 3: Značky SPOLU a PirStan se v médiích rychle etablují

Volební speciál 3

Z obou volebních koalic se v průběhu letošního roku těšila o něco větší mediální pozornosti ta druhá: Piráti a Starostové. ODS si ovšem s výjimkou letních prázdnin držela předstih před Piráty a ještě začátkem září měla větší celkovou publicitu než značka SPOLU, která nicméně od půle srpna dynamicky posilovala. STAN je v médiích silnější než TOP 09 a KDU-ČSL. Vyplývá to z analýzy společnosti […]

Potenciál strojového učení pro komunikaci a PR

Michal Hroneš

Michal Hroneš, který má v Newtonu na starosti inovace, se stal v létě členem AMEC Measurement and Evaluation Tech Hubu. Ten se zaměřuje na rozvoj využití technologií pro měření a evaluaci komunikace. Odhaduje se, že zapojení umělé inteligence přinese zisk v řádu biliónu dolarů a moderní PR se bez něj neobejde, proto jsme rádi, že jsme díky Michalovi u toho. Představujeme vám první Michalův příspěvek, který se […]

Volební speciál 2: Jak se liší média Andreje Babiše od ostatních titulů?

Jak se liší média Andreje Babiše od ostatních?

Za velkou mediální publicitu vděčí Andrej Babiš televizním stanicím TV Nova a ČT 24, z tištěných titulů pak deníkům Právo, Lidové noviny a MF Dnes. Přestože vyznění příspěvků vůči premiérovi a předsedovi hnutí ANO je v médiích ze svěřenského fondu Andreje Babiše srovnatelné s jinými tituly, liší se mírou informování o sporných kauzách, jakými je třeba kauza Čapí hnízdo a případ premiérova syna. […]

Cílové skupiny – socioekonomické skupiny

Skupina A je považována za nejvyšší, Skupina E naopak za nejnižší. Níže naleznete charakteristiku všech skupin, na které můžete v rámci widgety „Cílové skupiny – Socioekonomické skupiny“ na Dashboardu narazit. Charakteristika skupin ABCDE Skupina A: Lidé s nejvyšším socioekonomickým statusem. 1/8 nejbohatších českých domácností (a všichni jejich členové) z hlediska odhadovaného příjmu domácnosti na hlavu. Drtivá většina hlav jsou ekonomicky aktivní, v 82 % případů […]

Volební speciál 1: Babiš a Okamura kralují Facebooku, Twitter je doménou SPOLU.

Volby 2021

Z volebních lídrů má nejvíce sledujících na Facebooku předseda SPD Tomio Okamura. Na Twitteru je nejvíc sledován profil premiéra a předsedy ANO Andreje Babiše, dominují mu však příspěvky představitelů koalice SPOLU. Na Instagramu je nejúspěšnější Ivan Bartoš, předseda České pirátské strany. Vyplývá to z analýzy společnosti Newton Media, která se zaměřila na lídry jedenácti politických stran s potenciálem dostat se do Sněmovny. Facebooku […]