Končí společný projekt s FSV UK zaměřený na vyváženost v rozhlasovém a televizním vysílání

VyVy21

Grantový projekt „Vyváženost v rozhlasovém a televizním vysílání“, na kterém se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Programu ÉTA tři roky pracoval společný tým Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy a Newton Media, úspěšně končí. Po uspořádání workshopu, vydání working papers a uspořádání odborné konference řešitelé realizovali hlavní cíl projektu: vyvinuli a otestovali novou metodiku pro měření naplňování zákonných požadavků objektivity a vyváženosti v rozhlasovém […]

Nejvíce ohlasů na sítích vyvolal novoroční projev Petra Fialy. Prezident Zeman sklidil kritiku za podporu očkování.

srovnání projevů

Z novoročních proslovů tří nejvyšších ústavních činitelů vzbudil nejvíce ohlasů v sociálních médiích Petr Fiala. Mezi nejvlivnější kritiky premiérova projevu patřili na sítích Tomio Okamura, Andrej Babiš či Alena Schillerová. Kritické hlasy zazněly rovněž na adresu prezidenta Miloše Zemana, a to překvapivě z řad jeho příznivců, kteří mu vyčítali podporu očkování proti Covid-19. Nejmenšímu zájmu diskutujících se těšil předseda Senátu Miloš Vystrčil. […]

Pozornost v českých médiích v roce 2021

Pozornost

Čerstvá Ročenka Marketing a Media je věnována boji o pozornost. Na přání redakce jsme zanalyzovali, s čím byla v končícím roce pozornost nejčastěji v médiích spojována. Patrně pod vlivem němčiny (Beachtung schenken) je pozornost něco, co nejčastěji někomu nebo něčemu „věnujeme“. Novináři v tom nejsou výjimkou a obrat „věnovat pozornost“ uplatnili hned ve 34 % všech použití slova pozornost. Často nestačí pozornost pouze věnovat, ale […]

Třetí dávku odmítá i řada očkovaných. Navzdory pozitivnímu obrazu v mediích.

Téma třetí dávky očkování proti COVID-19 výrazně rezonuje v médiích. Zatímco v tradičních médiích převažují články s pozitivním hodnocením vakcinace, na sítích dominují odmítavé příspěvky, a to i mezi uživateli, kteří již podstoupili očkování první a druhou dávkou. Lidé se nejčastěji bojí možných nežádoucích účinků, zpochybňují účinnost dalšího přeočkování anebo argumentují lékařskými autoritami, které neschvalují plošnou aplikaci třetí dávky. Jak vyplývá z analýzy […]

Newton opět bodoval v mezinárodní soutěži AMEC Awards!

AMEC Awards

Celosvětová soutěž mediálních analytiků AMEC Awards zná své letošní vítěze. V kategorii zaměřené na efektivní plánování, výzkum a evaluaci komunikace bodoval web Infomore.cz, který je společným projektem Fakulty sociálních věd UK, Lékařské fakulty MU v Brně a společnosti NEWTON Media. Vítězný tým analytiků z akademické i komerční sféry již téměř rok sleduje mediální pokrytí epidemie onemocnění COVID-19 a poukazuje na dobrou i špatnou praxi v šíření […]

Prodej Mall Group: jak reagovala česká a polská média?

Wordcloud akvizice Mall group

Začátkem listopadu proběhla médii zpráva, že polská společnost Allegro převezme českého provozovatele e-shopů Mall Group a logistickou firmu WE|DO. Z hlediska hodnoty transakce se jedná o pátý největší prodej tuzemské firmy či podílu v ní do zahraničních rukou za posledních deset let. Podívali jsme se, jak akvizici popisovala česká tradiční média, ale také srovnali reakce na českých a polských webech a na sociálních sítích. […]

Pod vlivem: Influencer vs Ambasador – kdo pomůže vaší firmě být vidět?

Jonáš Čumrik_online workshop

Obsah workshopu: – představení Influencerů (proč jsou populární a je jich čím dál víc) – rozdělení influencerů do generací z byznys pohledu – proč mít influencera je dobré / špatně – rozdíl mezi influencerem a ambasadorem – kde by měl kdo komunikovat a proč – proč je dobré vybudovat si interního ambasadora – ukázky komunikace u nás – ukázky inspirace […]

Entity přináší rychlou orientaci v mediálních datech

Entity

Přicházíme s dalšími novinkami pro efektivnější práci s mediálními daty. Ve spolupráci se softwarovou společností Geneea jsme vyvinuli entity, které ze souboru článků vybírají nejvíce frekventované výrazy a umožňují tak rychlou orientaci ve velkém množství zpráv. Jako jediní na trhu pracujeme s analýzou větných členů, která znázorňuje, jaká sdělení se v textech objevují nejčastěji. Ve stejné době zpřístupňujeme svým klientům sociodemografická data k 760 mediálním titulům, […]