Nastavení newsmailu v aplikaci NewtonOne
Nezobrazuje se Vám video níže správně? Přehrajte si jej na webu YouTube kliknutím zde.
Dashboard a Widgety v aplikaci NewtonOne
Nezobrazuje se Vám video níže správně? Přehrajte si jej na webu YouTube kliknutím zde.
Přidání nového tématu
Nezobrazuje se Vám video níže správně? Přehrajte si jej na webu YouTube kliknutím zde.
Končí společný projekt s FSV UK zaměřený na vyváženost v rozhlasovém a televizním vysílání

Grantový projekt „Vyváženost v rozhlasovém a televizním vysílání“, na kterém se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Programu ÉTA tři roky pracoval společný tým Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy a Newton Media, úspěšně končí. Po uspořádání workshopu, vydání working papers a uspořádání odborné konference řešitelé realizovali hlavní cíl projektu: vyvinuli a otestovali novou metodiku pro měření naplňování zákonných požadavků objektivity a vyváženosti v rozhlasovém […]
Nejvíce ohlasů na sítích vyvolal novoroční projev Petra Fialy. Prezident Zeman sklidil kritiku za podporu očkování.

Z novoročních proslovů tří nejvyšších ústavních činitelů vzbudil nejvíce ohlasů v sociálních médiích Petr Fiala. Mezi nejvlivnější kritiky premiérova projevu patřili na sítích Tomio Okamura, Andrej Babiš či Alena Schillerová. Kritické hlasy zazněly rovněž na adresu prezidenta Miloše Zemana, a to překvapivě z řad jeho příznivců, kteří mu vyčítali podporu očkování proti Covid-19. Nejmenšímu zájmu diskutujících se těšil předseda Senátu Miloš Vystrčil. […]
Pozornost v českých médiích v roce 2021

Čerstvá Ročenka Marketing a Media je věnována boji o pozornost. Na přání redakce jsme zanalyzovali, s čím byla v končícím roce pozornost nejčastěji v médiích spojována. Patrně pod vlivem němčiny (Beachtung schenken) je pozornost něco, co nejčastěji někomu nebo něčemu „věnujeme“. Novináři v tom nejsou výjimkou a obrat „věnovat pozornost“ uplatnili hned ve 34 % všech použití slova pozornost. Často nestačí pozornost pouze věnovat, ale […]
Třetí dávku odmítá i řada očkovaných. Navzdory pozitivnímu obrazu v mediích.

Téma třetí dávky očkování proti COVID-19 výrazně rezonuje v médiích. Zatímco v tradičních médiích převažují články s pozitivním hodnocením vakcinace, na sítích dominují odmítavé příspěvky, a to i mezi uživateli, kteří již podstoupili očkování první a druhou dávkou. Lidé se nejčastěji bojí možných nežádoucích účinků, zpochybňují účinnost dalšího přeočkování anebo argumentují lékařskými autoritami, které neschvalují plošnou aplikaci třetí dávky. Jak vyplývá z analýzy […]
Newton opět bodoval v mezinárodní soutěži AMEC Awards!

Celosvětová soutěž mediálních analytiků AMEC Awards zná své letošní vítěze. V kategorii zaměřené na efektivní plánování, výzkum a evaluaci komunikace bodoval web Infomore.cz, který je společným projektem Fakulty sociálních věd UK, Lékařské fakulty MU v Brně a společnosti NEWTON Media. Vítězný tým analytiků z akademické i komerční sféry již téměř rok sleduje mediální pokrytí epidemie onemocnění COVID-19 a poukazuje na dobrou i špatnou praxi v šíření […]
Rychlovka: Nově přepisované zdroje – YouTube a Podcasty
Nezobrazuje se Vám video níže správně? Přehrajte si jej na webu YouTube kliknutím zde.
Prodej Mall Group: jak reagovala česká a polská média?

Začátkem listopadu proběhla médii zpráva, že polská společnost Allegro převezme českého provozovatele e-shopů Mall Group a logistickou firmu WE|DO. Z hlediska hodnoty transakce se jedná o pátý největší prodej tuzemské firmy či podílu v ní do zahraničních rukou za posledních deset let. Podívali jsme se, jak akvizici popisovala česká tradiční média, ale také srovnali reakce na českých a polských webech a na sociálních sítích. […]
Pod vlivem: Influencer vs Ambasador – kdo pomůže vaší firmě být vidět?

Obsah workshopu: – představení Influencerů (proč jsou populární a je jich čím dál víc) – rozdělení influencerů do generací z byznys pohledu – proč mít influencera je dobré / špatně – rozdíl mezi influencerem a ambasadorem – kde by měl kdo komunikovat a proč – proč je dobré vybudovat si interního ambasadora – ukázky komunikace u nás – ukázky inspirace […]
Entity přináší rychlou orientaci v mediálních datech

Přicházíme s dalšími novinkami pro efektivnější práci s mediálními daty. Ve spolupráci se softwarovou společností Geneea jsme vyvinuli entity, které ze souboru článků vybírají nejvíce frekventované výrazy a umožňují tak rychlou orientaci ve velkém množství zpráv. Jako jediní na trhu pracujeme s analýzou větných členů, která znázorňuje, jaká sdělení se v textech objevují nejčastěji. Ve stejné době zpřístupňujeme svým klientům sociodemografická data k 760 mediálním titulům, […]