Barcelonské principy 4.0: AMEC představuje revizi zásad měření firemní komunikace a PR

Covery na blog (16)
10.–12. června 2025 proběhl ve Vídni summit mezinárodní asociace AMEC a zástupci NEWTON Media byli jako jedni z mála Čechů přímo na místě. V tomto článku vám přinášíme exkluzivní informace o dlouho očekávané revizi Barcelonských principů, která byla během summitu poprvé veřejně představena.

AMEC je největší profesní organizace, která sdružuje agentury a profesionály v oblasti komunikace a PR z celého světa, a NEWTON Media je jejím dlouholetým členem. V roce 2010 přišla s inovativními Barcelonskými principy, které se staly mezinárodně uznávanými zásadami pro měření firemní komunikace a PR.  

Tento obor je ale neustále vystaven změnám, které jsou poháněny novými technologiemi, přístupy a produkty. To, co platilo v době zavedení prvních Barcelonských principů, je už do velké míry překonáno. Odpovědí na tento rychlý vývoj se stala čtvrtá revize těchto principů, která byla představena během AMEC Summitu ve Vídni, kterého se za NEWTON Media účastnila CEO Magda Horánska společně s Petrou Novotnou z týmu zahraničního monitoringu. Díky nim máme exkluzivní insight do toho, co na místě zaznělo.  

barc principy
AMEC Barcelona Principles 4.0

Barcelonské principy 4.0: aktualizovaný koncept

Co tedy nejnovější verze Barcelonských principů přináší? Detailně se s ní můžete seznámit v originálním znění Barcelona Principles 4.0 – AMEC | International Association for the Measurement and Evaluation of Communication. My jsme pro vás ale vybrali to nejpodstatnější: 

🔴 PRINCIP 1: Stanovení jasných a měřitelných cílů je rozhodujícím předpokladem efektivního plánování komunikace, jejího měření a hodnocení.  

🟠 PRINCIP 2: Definování a pochopení všech zúčastněných stran jsou nezbytnými kroky k plánování, budování vztahů a vytváření trvalého dopadu.

🟠 PRINCIP 3: Komplexní měření a hodnocení komunikace by mělo být aplikováno na všechny relevantní kanály 

🔵 PRINCIP 4: Efektivní měření a hodnocení komunikace vyžaduje kvalitativní a kvantitativní analýzu. 

🟣 PRINCIP 5: Nevypovídající metriky (např. AVE) by se neměly používat. Místo toho měřte a vyhodnocujte přínos komunikace podle jejího výsledku a dopadu. 

🟣 PRINCIP 6: Měření a hodnocení by se mělo zaměřit nejenom na samotné výstupy komunikace, ale také její výsledky a dopady ve vztahu k organizaci i zainteresovaným stranám. 

PRINCIP 7: Etika, dobrá správa a transparentnost při práci s daty, metodikami a technologiemi budují důvěru a podporují učení. 

Jak jde vidět, revidované Barcelonské principy odrážejí posun, který oblast PR a komunikace zaznamenává v posledních letech,“ říká Magdalena Horánska a dodává: NEWTON Media plně podporuje tyto zásady, a především principy jako etika a transparentnost jsou a vždy byly klíčovým prvkem naší práce.“  

NEWTON Media se plně angažoval i při předchozích revizích Barcelonských principů. Přečíst si o tom můžete v článku Newton Media představuje nové mezinárodní principy měření PR. 

Chcete se o Barcelonských principech dozvědět více, abyste je mohli aplikovat i do vaší práce? NEWTON Media pro vás připravuje webinář s předním odborníkem na toto téma, který vás provede vším podstatným, co čtvrtá verze principů přináší. Sledujte náš blog a sociální sítě pro více informací o termínu. 

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

redesign
Blog

Aplikace NewtonOne NG v novém

Věříme, že každá inovace má smysl jen tehdy, když pomáhá vám – našim uživatelům. A právě proto přicházíme s redesignem aplikace NewtonOne nové generace. Už od úterý 29.4. večer se můžete těšit na mnoho nových funkcí, vylepšené rozhraní a intuitivnější ovládání, které vám usnadní každodenní práci s médiálními daty.

telefon kresba

Jdeme na to!