AMEC je největší profesní organizace, která sdružuje agentury a profesionály v oblasti komunikace a PR z celého světa, a NEWTON Media je jejím dlouholetým členem. V roce 2010 přišla s inovativními Barcelonskými principy, které se staly mezinárodně uznávanými zásadami pro měření firemní komunikace a PR.
Tento obor je ale neustále vystaven změnám, které jsou poháněny novými technologiemi, přístupy a produkty. To, co platilo v době zavedení prvních Barcelonských principů, je už do velké míry překonáno. Odpovědí na tento rychlý vývoj se stala čtvrtá revize těchto principů, která byla představena během AMEC Summitu ve Vídni, kterého se za NEWTON Media účastnila CEO Magda Horánska společně s Petrou Novotnou z týmu zahraničního monitoringu. Díky nim máme exkluzivní insight do toho, co na místě zaznělo.
Barcelonské principy 4.0: aktualizovaný koncept
Co tedy nejnovější verze Barcelonských principů přináší? Detailně se s ní můžete seznámit v originálním znění Barcelona Principles 4.0 – AMEC | International Association for the Measurement and Evaluation of Communication. My jsme pro vás ale vybrali to nejpodstatnější:
🔴 PRINCIP 1: Stanovení jasných a měřitelných cílů je rozhodujícím předpokladem efektivního plánování komunikace, jejího měření a hodnocení.
🟠 PRINCIP 2: Definování a pochopení všech zúčastněných stran jsou nezbytnými kroky k plánování, budování vztahů a vytváření trvalého dopadu.
🟠 PRINCIP 3: Komplexní měření a hodnocení komunikace by mělo být aplikováno na všechny relevantní kanály.
🔵 PRINCIP 4: Efektivní měření a hodnocení komunikace vyžaduje kvalitativní a kvantitativní analýzu.
🟣 PRINCIP 5: Nevypovídající metriky (např. AVE) by se neměly používat. Místo toho měřte a vyhodnocujte přínos komunikace podle jejího výsledku a dopadu.
🟣 PRINCIP 6: Měření a hodnocení by se mělo zaměřit nejenom na samotné výstupy komunikace, ale také její výsledky a dopady ve vztahu k organizaci i zainteresovaným stranám.
⚪ PRINCIP 7: Etika, dobrá správa a transparentnost při práci s daty, metodikami a technologiemi budují důvěru a podporují učení.
„Jak jde vidět, revidované Barcelonské principy odrážejí posun, který oblast PR a komunikace zaznamenává v posledních letech,“ říká Magdalena Horánska a dodává: „NEWTON Media plně podporuje tyto zásady, a především principy jako etika a transparentnost jsou a vždy byly klíčovým prvkem naší práce.“
NEWTON Media se plně angažoval i při předchozích revizích Barcelonských principů. Přečíst si o tom můžete v článku Newton Media představuje nové mezinárodní principy měření PR.
Chcete se o Barcelonských principech dozvědět více, abyste je mohli aplikovat i do vaší práce? NEWTON Media pro vás připravuje webinář s předním odborníkem na toto téma, který vás provede vším podstatným, co čtvrtá verze principů přináší. Sledujte náš blog a sociální sítě pro více informací o termínu.