Anonymní bombové útoky v českých médiích

carosel bomby

Exkluzivně pro Newsroom ČT24 jsme analyzovali anonymní bombové útoky v českých médiích. O anonymních výhrůžkách bombovými útoky v tuzemsku informovalo od začátku roku 1 139 příspěvků. Nejvyšší zájem vzbudilo rozřešení 13 let starého případu na Olomoucku v lednu (pachatel se sám udal), nahlášení bomby ve vlacích RegioJet a Leo Express 1. února, které si vynutilo evakuaci více než tisíce cestujících, a nedávná hrozba bombového útoku na desítkách míst po celé zemi rezonující v médiích 10. a 11. května.

bomby.pngGraf dokumentuje vývoj publicity anonymních bombových útoků v českých médiích za období od 1. 1. 2016 do 11. 5. 2016. Data: kompletní archiv Newton Media bez agenturního zpravodajství

 

Nejvíce se o publicitu anonymních bombových útoků zasloužila televizní stanice Nova. Za necelých pět měsíců k tématu odvysílala 35 reportáží. Jen dva příspěvky na ni ztrácel zpravodajský server denik.cz (33 příspěvků), který velmi těsně v počtu zmínek dohnal celostátní deník Mladá fronta Dnes (31 článků).

2.pngGraf seznamuje s médii, která informovala o anonymních bombových útocích nejčastěji (alespoň ve 13 příspěvcích)

 

Nejaktivněji si v informování o bombových anonymech počínala TV Nova (35krát). V jejích hlavních zprávách (19:30) byl tento námět přítomný 10krát. Pro srovnání: na Primě (18:55) figuroval 11krát (včetně Krimi zpráv začínajících v 19:20), na ČT1 (19:00) pouze dvakrát.

5.pngGraf seznamuje s televizními a rozhlasovými stanicemi, které informovaly o anonymních bombových útocích nejčastěji

 

Mezi celostátními deníky dominovala v tomto ohledu – především díky svým krajským mutacím – Mladá fronta Dnes, která zveřejnila třikrát tolik zpráv co Blesk. Vysoký výskyt článků o bombových útocích by přitom byl příznačnější spíše pro bulvární noviny. Nejčtenější deník Blesk kompenzoval (až) čtvrtou příčku v celostátním tisku svým webem Blesk.cz (27krát), jehož na internetové scéně předčil pouze Deník.cz (33krát). Po Mladé frontě následovalo Právo (21krát) a třetí Metro (11krát).

4.pngGraf seznamuje s celostátními deníky, které informovaly o anonymních bombových útocích nejčastěji

 

Zajímavým zjištěním u zpravodajských serverů bylo, že nejvíce zpráv o anonymních výhrůžných telefonátech publikoval za první čtyři měsíce letošního roku Deník.cz. Mezi prvních osm webů, které psaly o bombových útocích, se přitom nevešel ani jeden web spadající pod televizi nebo rozhlas.

3.pngGraf seznamuje s online médii, která informovala o anonymních bombových útocích nejčastěji (alespoň v šesti příspěvcích)

Jan Jüptner, Ph.D.
mediální analytik NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

klíčová_slova
Blog

Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií

Nejen velké, ale i menší firmy a startupy potřebují mít přehled o mediálním prostředí, ve kterém se pohybují. Nestačí sledovat jen svou značku nebo produkt. Důležité jsou i širší souvislosti a trendy, které mohou ovlivnit jejich podnikání. V tomto článku si ukážeme, jak vybrat správná klíčová slova, aby byl monitoring médií skutečně efektivní a přinášel vám užitečné informace. Pojďme na to.

telefon kresba

Jdeme na to!