Tradiční TV třeste se

prescribed

Wall Street Journal uštědřil médiím další parádní lekci, jak se má dělat online video!

 

Zdroj: The Wall Street Journal

The Wall Street Journal před pár dny zveřejnil asi čtyřminutové interaktivní video, které mělo vysvětlit změny v systému zdravotnictví USA v rámci tzv. cenově dostupné péče, jinak také známé jako „Obamacare.“ Video reportéři listu natočili z pohledu reálné (první) osoby, přičemž video umožnilo uživatelům kliknout a prozkoumat různé aspekty příběhu jako jsou související grafiky a videa.

 

 

Zdroj: The Wall Street Journal

Neal Mann, multimediální editor inovací v deníku Wall Street Journal, v rozhovoru pro Journalism.co.uk velký úspěch videa okomentoval slovy, že „interaktivita je něco, co se stává normou. Interaktivita přidává další vrstvu a to bylo opravdu vzrušující, protože v novinkách, a to zejména ve video zpravodajství, jsme obvykle nuceni odpovědět na neuvěřitelně složité otázky na velmi omezeném prostoru. Takže to, co nám interaktivita umožňuje udělat, je rozšířit obsah tak, aby se divák soustředil na oblasti, kde potřebuje dovysvětlit nějaké extra detaily.“

Samozřejmě Wall Street Journal není první redakcí, která používá interaktivní videa. Dalšími průkopníky jsou například kanadská CBC News, která vyhrála Webby Award za svou interaktivní grafickou simulaci únosu Grahama McMynna, nebo také například Al-Džazíra, za interaktivní přepis americké vice prezidentské debaty v Danville v roce 2012. 

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!