Rozhlasovou jedničkou je nadále Impuls

logo impuls

Nejposlouchanějším rádiem v prvním a druhém kvartálu roku 2013 je Rádio Impuls, které si denně ladí 1,040 mil. posluchačů. Výplývá to z poslechovosti rozhlasových stanic v rámci měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.

Foto: Logo Rádia Impuls, Zdroj: Rádio Impuls

Na druhém a třetím místě jsou celoplošné stanice mediálního domu Lagardere. Rádio Frekvence 1 si denně naladí v průměru 940 tisíc lidí, což je podobný výsledek jako v minulém průzkumu (-28 tisíc posluchačů). Primárně hudební stanice Evropa 2 oslovuje 902 tisíc lidí denně, i zde je patrný mírný pokles o 26 tisíc posluchačů. Největší meziroční nárůst zaznamenal ČRo 1 Radiožurnál, který nyní poslouchá 811 tisíc lidí denně a meziročně získal 101 tisíc posluchačů. 

Zdroj: Radioprojekt – 1. pololetí 2013

Zdroj: Radioprojekt – 1. pololetí 2013

 

Oproti minulému měření za poslední čtvrtletí loňského roku a letošní první kvartál si nejvíce polepšil rovněž Radiožurnál, a to o 84 tisíc posluchačů denně. Mírný růst zaznamenalo i Rádio Impuls, které stouplo o 14 tisíc posluchačů denně. Naopak Frekvence 1 a Evropa 2 klesaly. První jmenovaná stanice o 28tisíc, druhá o 25 tisíc posluchačů denně (meziročně si ale mírně polepšily). Významný meziroční růst zaznamenal i Český rozhlas Dvojka, který stoupnul o 29 tisíc posluchačů denně na 417 tisíc. Pokles potkal po změně majitele českou BBC, která vykázala 18 tisíc posluchačů denně, což je oproti minulému měření o sedm tisíc méně.

 

Zdroj: Radioprojekt – 1. pololetí 2013

 

Nejposlouchanější regionální stanicí zůstává Rádio Blaník ze stáje Media Bohemia, za první pololetí mělo 659.000 posluchačů denně, meziročně získalo 53.000 nových posluchačů. Nejvážnější moravský konkurent Rádio Čas za rok ztratilo 43 tisíc posluchačů a nyní jich má 223 tisíc. S podobnou meziroční ztrátou se potýká i Country radio ze stáje Radio United Group (ex-Radio Investments), to má nyní 205 tisíc posluchačů. Na třetí místo mezi regionálními stanicemi se ale dostala další značka Radio United – classic rockové Rádio Beat, jež má 207 tisíc posluchačů a meziročně získalo 25 tisíc.

 

Zdroj: Radioprojekt – 1. pololetí 2013

Z analýzy Median a STEM/MARK, vyšlo také najevo, že narůstá poslechovost rozhlasu alternativními cestami. Mezi ně patří například streamované rozhlasové vysílání na internetu nebo poslech rozhlasu na mobilních zařízeních. Za uplynulý půlrok si rádio na mobilu aspoň jednou týdně naladilo 1,46 milionu posluchačů. Na internetu poslouchalo týdně 1,2 milionu lidí. Pro představu, jakýmkoli způsobem naladí aspoň jednou do týdne rádio celkem 85 % dospělé populace (počítáno od 17 let).

 

Martin Maruniak
autor je novinář

Čtěte také

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

telefon kresba

Jdeme na to!