Průhlednou komerci by nám čtenářky neodpustily!

lenka treglova

Boj o čtenářky je prý stále stejný, podlehnout bulvarizaci ale titul ONA Dnes nechce! „My máme svoji správnou míru čtivosti i bez informací z ložnic hvězd balancujících na pomezí anorexie a deprese,“ říká v otevřeném rozhovoru pro Mediainfo.cz šéfredaktorka ONA Dnes Lenka Tréglová.

Foto: Lenka Tréglová, šéfredaktorka ONA Dnes, Zdroj: Archiv L. Tréglové

ONA Dnes je příloha renomovaného titulu – deníku MF Dnes, Právo má svůj Styl pro ženy, Blesk pro ženy naopak vychází samostatně … prosím můžete porovnat pozici Vašeho titulu s ostatními?

Když jsou volby, sveze se náš prodej s novinami. Když v ONA Dnes před svátky vycházejí recepty na cukroví, veze se celý prosinec prodej novin zase na nás. Jde o symbiózu a těžko rozhodovat, čí je zásluha nebo vina za co. Samostatně prodejné časopisy vědí hned, co se jim povedlo, nebo kde šláply vedle. Někdy je to výhoda, někdy ne, ale my si nestěžujeme.

Když se podíváte na současnou ONA Dnes, jak moc se za ty roky změnila (obsahově, graficky, tematicky, komerčně) … a neuvažovala mimochodem někdy MF Dnes o osamostatnění ONA dnes?

Velké grafické změny byly tuším dvě, menší probíhají neustále. Vylepšujeme za pochodu. Jedna obsahová změna za všechny: už jsme provětraly všechny nejznámější obličeje na rozhovory a máme větší prostor psát o zajímavých ženách, které nejsou všeobecně známé. Ohledně osamostatnění – myslím, že odpověď je ne, ale třeba to naše vedení někdy napadlo…

Fungování jako suplement – přináší to spíše komplikace, nebo je to spíše o výhodách a „synergii“ značky MF Dnes/vydavatelství MAFRA…?

Nesporná výhoda je v autorském výběru mezi špičkovými redaktory a redaktorkami našich novin. V rubrice glosa se nám střídají vedoucí redaktorky oddělení komentářů, reportérů i zástupkyně šéfredaktora. Redaktoři zahraniční rubriky nám píší o cestování, sporťáci zase rozhovory se zlatými medailistkami. A na druhé straně, když je do novin potřeba zdrbnout politiky z módního hlediska, chodí za naší módní redaktorkou a podobně.

Hodně se debatuje o snižování nákladů (i právě s ohledem na snižování čtenosti tisku) – jak se úspory projevily v chodu redakce, resp. dokážete vyrábět „více muziky za méně peněz“? Netrpí díky „šetření“ kvalita obsahu?

To je asi všude stejné, že. Je nás méně, pracujeme více, ale zatím to na kvalitě obsahu znát není. Jen na míře přepracovanosti člověka, který odchází na dovolenou. A mimochodem – naše čtenost roste (Media projekt Stem/Mark, Median: I. Q 2012 + II. Q 2012 = 534 800 čtenářů, I. Q 2013 + II. Q 2012 = 614 100).

Jak vnímáte boj o čtenáře – máte recept na to, jak nepodléhat bulvarizaci, ale zároveň za rozumnou nákladovou cenu přinášet zajímavý obsah?

Boj o čtenářky je stále stejný. Musíme zaručit dávku pohody a praktických informací. Bulvarizace se nás netýká – my máme svoji správnou míru čtivosti i bez informací z ložnic hvězd balancujících na pomezí anorexie a deprese.

Co vlastně zajímá dnešní ženy (z pohledu šéfky titulu určeného pro ženy)?

Na to tu nemáte dost místa. Od katastrofálního stavu českého školství po věčný sex-appeal Johnyho Deppa.

Ženy jsou i zajímavou marketingovou skupinou – přepokládám, že i Vy, jako šéfredaktorka vlivného titulu pro ženy, cítíte tlak na „komercionalizaci“ obsahu, sponzoring, reklamní sdělení … Jako cestou se vlastně ubírá ONA Dnes?

Tlak je stálý a důležité jsou tři věci. Jak vedení nastaví pravidla, jak ty pravidla sdělí inzertní oddělení klientům a jak se domluví šéfka časopisu s odpovědným inzertním zástupcem. Mám velkou kliku, že u nás všechny tyhle tři stupně fungují tak, aby se vlk kvalitně najedl a koza zůstala stále celá.

V sílícím nekompromisním tlaku finanční stránky věci, kde jsou podle Vás hranice seriózní žurnalistiky a pouhého přebírání obsahu od komerčních partnerů?

Od těch u nás nikdo nic nepřebírá. My využíváme tiskové materiály, které nám posílají značky i PR agentury bez rozdílu toho, kdo z nich je našim klientem. Jestli se teď (čtenáři) hurónsky smějí, nedivím se jim, ale u nás to tak vážně je. A jak už jsem řekla, máme to štěstí, že to kolegové z inzerce a vedení respektují. Naše čtenářky jsou chytré ženy a průhlednou komerci by nám neodpustily.

Jak vnímáte perspektivu ONA Dnes … jaké jsou vaše šance přežít, resp. případně i profitovat ze změn na trhu v porovnání s jinými tituly pro ženy (myslím konkurenční suplementy i časopisy vycházející samostatně)?

Jsou větší. Právě díky zázemí novin a velkého vydavatelství. Za sebe ale doufám, že se i samostatné časopisy udrží co nejdéle. Mám je moc ráda, české i zahraniční a doufám, že dokud bude doma čím svítit, budou ženy číst časopisy.

A abychom končili pozitivně … prozradíte prosím na co se Vaše čtenářky mohou těšit v následujících týdnech … chystáte speciální „lákadla“?

Tak třeba speciál o podzimních módních, účesových i kosmetických trendech (23/9), to je vždycky zajímavé koukání, nebo číslo se slevovými kupony, to se zase hodí na předvánoční nákupy (21/10). Jinak vyjde rozhovor s modelkou Táňou Kuchařovou, potapěčkou Kristinou Vackovou, která žije osmým rokem v Egyptě nebo nejúspěšnější českou klavíristkou Kateřinou Böhmovou. Co číslo, to pecka.
 

Martin Maruniak
autor je novinář

Čtěte také

blog lidri
Blog

„Doba podcastová“. Kdo z volebních lídrů dominuje v podcastech?

Podcasty se během posledních několika let staly nejen zdrojem zábavy, ale i významným komunikačním kanálem, který formuje veřejnou debatu. Podle některých komentátorů dokonce podcasty ovlivnily i průběh amerických prezidentských voleb. Označení „doba podcastová“ tak nezní přehnaně.

panelová debata
Blog

Mediální obraz vzdělávání: srovnatelné s automobilovým průmyslem, dvojnásobek oproti energetice

10. září 2025 se v pražském AFI City Tower uskutečnila konference „Inovace a inspirace ve vzdělávání“, kterou pořádala Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Setkání přineslo inspirativní pohledy na to, jak firmy, neziskové organizace a další aktéři posouvají kvalitu vzdělávání v Česku – od školních lavic až po celoživotní učení.

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

telefon kresba

Jdeme na to!