Arcibiskup Dominik Duka bloguje

dominik duka

Pražský arcibiskup Dominik Duka má svůj blog. Se čtenáři se zde chce podělit o své osobní názory na aktuální dění a upozorňovat na pozitivní opomíjené věci.

 

Foto: Dominik Duka, Zdroj: Dominikduka.cz

Pražský arcibiskup Dominik Duka ve svém prvním příspěvku tvrdí, že „pro církev představuje současná doba velkou výzvu. Jsem toho názoru, že bychom se jako církev měli naučit lépe a především srozumitelněji komunikovat s většinovým obyvatelstvem. Máme svá církevní média, dostáváme nemalý prostor ve veřejnoprávních médiích, stejně jako v těch komerčních, to ano. Jaksi mi ale přijde, že uzavírání se do světa vlastních médií a televizních bloků není ta správná cesta, kterou bychom se měli vydat.“ 

I proto chce Dominik Duka na blogu nabídnout texty „nanejvýš subjektivní, v nichž se nebude muset držet předepsaného rozsahu a nebude muset přeopatrně formulovat a vážit každé slovo.“ „Ano, bude tu riziko, že nikdy nemohu vysvléknout kůži arcibiskupa a kardinála katolické církve a hrát si na soukromníka. Přece však v blogu budu moci o něco svobodněji a méně diplomaticky říci, co mi leží na srdci,“ napsal arcibiskup Dominik Duka. Blog by podle něj měl přispět i k lepší a srozumitelnější komunikaci mezi církví a lidmi.

„Je to zvláštní pocit. Nic přece nebrání arcibiskupovi, aby se cestou do katedrály nepustil v zimě do koulování turistů na pražském nádvoří, ale všichni víme, že se to jaksi ani neočekává, ani nepatří. Nicméně psát blog je přece jen takové to nenápadné hození sněhové koule k překvapení kolemjdoucích, kteří si uvědomí, že i kardinál je jen člověk a že v něm dřímá malý kluk,“ dodal ve svém prvním příspěvku v blogu, který má na serveru Aktuálně.cz.

Kardinál má také facebookový profil ale i klasické internetové stránky, na nichž informuje o své práci a sděluje stanoviska.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

nahled volby
Blog

České parlamentní volby očima zahraničních médií

Parlamentní volby přitáhly pozornost nejen českých médií, ale i zahraničních redakcí. V zahraničních komentářích se objevují překvapivé paralely, odlišné interpretace výsledků i otázky o dalším směřování české politiky.

nm stanek
Blog

ČSOB hostila Týden inovací

Praha se 9. a 10. října 2025 proměnila v centrum evropských inovací. Týden inovací 2025, který letos slavil deset let, je největší evropskou konferencí zaměřenou na inovace a umělou inteligenci. Setkali se zde globální lídři, inovátoři a vizionáři z celého světa.

Fibep_spol
Blog

Ohlédnutí za FIBEP World Media Intelligence Congress 2025

Odborníci na měření médií z celého světa se na přelomu září a října 2025 setkali v německém Düsseldorfu a zástupci NEWTON Media u toho nemohli chybět. Prestižní konference World Media Intelligence Congress, pořádaná mezinárodní asociací FIBEP, přinesla i letos desítky panelů, přednášek a workshopů, které se zaměřily na aktuální trendy v oblasti médií, dat a technologií.

telefon kresba

Jdeme na to!