Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

dashboard nahled
V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Stačí si nastavit kritéria a okamžitě získáte vizuální přehled o tom, jak si vaše značka vede v porovnání s konkurencí, která témata dominují v médiích, jaké komunikační kanály jsou pro vás klíčové nebo jak se vyvíjí mediální dopad v čase. Dashboard si navíc snadno vyexportujete ve vašich firemních barváchs vlastními komentáři. 

Tvorba dashboardu krok za krokem

V NewtonOne můžete začít tvořit čistý dashboard a postavit si ho od základu, nebo využít předpřipravené šablony, například Analýza značky či Porovnání s konkurencí. Každý dashboard si pak můžete kopírovat, upravovat nebo rozšiřovat podle potřeby. 

Platforma nabízí více než 45 typů grafických prvků (widgetů) – od různých typů grafů, tabulek a seznamů po číselné ukazatele. Pro rychlejší orientaci je v aplikaci připravená i kategorie s nejčastěji používanými widgety. 

nase nastroje dashboard

Nejoblíbenější widgety, které by neměly na dashboardu chybět

  • Celkový počet zpráv a mediální dopad (GRP) – poskytují rychlý přehled o počtu publikovaných zpráv a jejich vlivu. 
  • Vývoj počtu zpráv v čase – pomáhá sledovat trendy a plánovat komunikaci. 
  • Typy médií a jejich procentuální zastoupení – okamžitě vidíte, kde se o značce nejvíce píše či mluví (tisk, online, TV, rozhlas, sociální sítě). 
  • TOP autoři, TOP zdroje a TOP témata – zjistěte, kdo nejčastěji pokrývá vaše téma, jaká jsou pro vás nejvlivnější média, sociální sítě a portály, kde se nejčastěji objevuje vaše značka a jaká témata hýbou aktuálně vaším oborem. 
  • Sentiment v čase – rychle odhalíte, zda převažují pozitivní, neutrální nebo negativní zmínky. 
  • Wordcloud entit – vizuálně ukazuje, jak často se v médiích objevují konkrétní jména, organizace, lokality či témata. 
  • Vývoj témat v čase – zachycuje, jak se mění pozornost médií vůči jednotlivým oblastem. 
  • AVE (Advertising Value Equivalent) – zobrazuje peněžní hodnotu vaší medializace. 
  • PR Index  poskytuje integrovaný přehled o výkonnosti komunikace a jednotlivých mediálních výstupů napříč tradičními i sociálními médii. V reálném čase a s ohledem na kontext, důležitost i viditelnost. 
PR index barometr
Widget PR Index představuje průměr hodnot, a poskytuje celkový přehled o výkonnosti a kvalitě mediální komunikace.

Flexibilita a filtry

webinar poz1
Pozvánka na webinář v rámci AMEC Measurement Month 2025 pro využití dashboardů v NewtonOne

Každý widget můžete libovolně přizpůsobit, přejmenovat i přesouvat podle potřeby.  Změnit lze také typ grafu – zvolit můžete například sloupcový, koláčový, spojnicový nebo treemap. 

Dashboard umožňuje přepínat nejen časová období (dny, týdny, měsíce, roky), ale i nastavit vlastní filtry podle médií, témat, entit nebo sentimentu, tak jak to znáte z modulu monitoringu. Můžete tak například sledovat pouze online média, konkrétní značku, osobu, produkt nebo štítek, který jste si definovali v monitoringu. 

💡 Díky přístupu do mediálního archivu, můžete dashboard vytvářet i na základě archivních dat. 

Publikace, sdílení a export

Dashboard může být soukromý pro interní práci nebo veřejný, pokud jej chcete sdílet s kolegy či vedením – přepínání mezi režimy je jednoduché. Hotový dashboard lze jednoduše exportovat. Do dashboardu můžete vložit vlastní komentáře a rovnou jej použít jako report či podklad pro poradu. 

Dashboardy vám umožní mít neustálý přehled nad mediálními daty, přepínat mezi jednotlivými tématy jedním kliknutím a strategicky reagovat na aktuální mediální dění. Nastavení dashboardu je snadné a intuitivní, pokud si však s nastavením nevíte rady, kontaktujte zákaznickou podporu na chatu v aplikaci nebo na help@newtonmedia.eu.

Čtěte také

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

telefon kresba

Jdeme na to!