Stačí si nastavit kritéria a okamžitě získáte vizuální přehled o tom, jak si vaše značka vede v porovnání s konkurencí, která témata dominují v médiích, jaké komunikační kanály jsou pro vás klíčové nebo jak se vyvíjí mediální dopad v čase. Dashboard si navíc snadno vyexportujete ve vašich firemních barvách a s vlastními komentáři.
Tvorba dashboardu krok za krokem
V NewtonOne můžete začít tvořit čistý dashboard a postavit si ho od základu, nebo využít předpřipravené šablony, například Analýza značky či Porovnání s konkurencí. Každý dashboard si pak můžete kopírovat, upravovat nebo rozšiřovat podle potřeby.
Platforma nabízí více než 45 typů grafických prvků (widgetů) – od různých typů grafů, tabulek a seznamů po číselné ukazatele. Pro rychlejší orientaci je v aplikaci připravená i kategorie s nejčastěji používanými widgety.
Nejoblíbenější widgety, které by neměly na dashboardu chybět
- Celkový počet zpráv a mediální dopad (GRP) – poskytují rychlý přehled o počtu publikovaných zpráv a jejich vlivu.
- Vývoj počtu zpráv v čase – pomáhá sledovat trendy a plánovat komunikaci.
- Typy médií a jejich procentuální zastoupení – okamžitě vidíte, kde se o značce nejvíce píše či mluví (tisk, online, TV, rozhlas, sociální sítě).
- TOP autoři, TOP zdroje a TOP témata – zjistěte, kdo nejčastěji pokrývá vaše téma, jaká jsou pro vás nejvlivnější média, sociální sítě a portály, kde se nejčastěji objevuje vaše značka a jaká témata hýbou aktuálně vaším oborem.
- Sentiment v čase – rychle odhalíte, zda převažují pozitivní, neutrální nebo negativní zmínky.
- Wordcloud entit – vizuálně ukazuje, jak často se v médiích objevují konkrétní jména, organizace, lokality či témata.
- Vývoj témat v čase – zachycuje, jak se mění pozornost médií vůči jednotlivým oblastem.
- AVE (Advertising Value Equivalent) – zobrazuje peněžní hodnotu vaší medializace.
- PR Index – poskytuje integrovaný přehled o výkonnosti komunikace a jednotlivých mediálních výstupů napříč tradičními i sociálními médii. V reálném čase a s ohledem na kontext, důležitost i viditelnost.
Flexibilita a filtry
Každý widget můžete libovolně přizpůsobit, přejmenovat i přesouvat podle potřeby. Změnit lze také typ grafu – zvolit můžete například sloupcový, koláčový, spojnicový nebo treemap.
Dashboard umožňuje přepínat nejen časová období (dny, týdny, měsíce, roky), ale i nastavit vlastní filtry podle médií, témat, entit nebo sentimentu, tak jak to znáte z modulu monitoringu. Můžete tak například sledovat pouze online média, konkrétní značku, osobu, produkt nebo štítek, který jste si definovali v monitoringu.
💡 Díky přístupu do mediálního archivu, můžete dashboard vytvářet i na základě archivních dat.
Publikace, sdílení a export
Dashboard může být soukromý pro interní práci nebo veřejný, pokud jej chcete sdílet s kolegy či vedením – přepínání mezi režimy je jednoduché. Hotový dashboard lze jednoduše exportovat. Do dashboardu můžete vložit vlastní komentáře a rovnou jej použít jako report či podklad pro poradu.
Dashboardy vám umožní mít neustálý přehled nad mediálními daty, přepínat mezi jednotlivými tématy jedním kliknutím a strategicky reagovat na aktuální mediální dění. Nastavení dashboardu je snadné a intuitivní, pokud si však s nastavením nevíte rady, kontaktujte zákaznickou podporu na chatu v aplikaci nebo na help@newtonmedia.eu.





