Infografika: Operátoři na Facebooku

oper orez

Trojice českých mobilních operátorů se řadí mezi značky, které již plnohodnotně zařadily sociální sítě do své komunikace.

Ve sledovaném období (březen 2012 – březen 2013) se na facebookových  profilech operátorů objevilo 927 příspěvků. Nejaktivnější v objemu umístěných příspěvků byla Telefónica O2, které patří 44 % z celkového počtu publikovaných příspěvků.  Nejméně aktivní byl v této oblasti T-Mobile (16 %), který ale naopak dokázal nejlépe zapojit své fanoušky. Ačkoliv publikuje ze všech operátorů nejméně, získal nejvyšší (44%) podíl na celkovém engagementu. 

Zatímco u  Vodafonu  a O2 jsou v popularitě fotografie – tvoří kolem 50 % publikovaných příspěvků a vyprodukují zhruba stejný objem engagementu, u  T-Mobilu vedou videa. ,,Zadarova videa“ tvořila 24 % z celkové komunikace T-Mobilu, a dokázaly zajistit  77% podíl na jeho engagementu.  

Komunikace v pracovních dnech je u každého z operátorů téměř rovnoměrně rozložená a není silnějších a slabších dní.  O víkendu je nejvíce aktivní Telefónica 02, která v sobotu i neděli publikuje jen o třetinu menší množství komunikace pracovního týdne. Vodafone se zaměřuje spíše na neděli a T- Mobile víkendům nepřikládá důležitost.

V rámci dne se O2  zaměřuje na dopolední hodiny (10-12 hod.) Vodafone má nejsilnější hodinu v 16 hod.  a T- Mobile je nejaktivnější odpoledne mezi 15-18 hodinou.

 

Metodika: Zdroj dat Facebook.com. Data byla vybrána za období od března 2012 do března 2013. Uzávěrka dat 1.4. 2013. Za příspěvky operátorů jsou považovány příspěvky publikované na facebookové zdi, nejsou započítávány reakce na příspěvky od ostatních uživatelů. Položka engagement zahrnuje Like, sdílení a komentář fanoušků v reakci na zveřejněné příspěvky.

Michala Krejčová
mediální analytička NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!