Vedie Nivea, Eva, reklama a marketing

Redakcia Medan.sk vytvorila krátku mediálnu analýzu, ktorá zmapovala medializáciu vybraných kozmetických značiek na slovenskom mediálnom trhu. Monitorované obdobie bolo od 1.1. do 30.6. 2013.

Foto: Ilustrační, Zdroj: Profimedia.cz

Celkovo sme o vybraných značkách zaznamenali  relevantných 480 príspevkov. Vzhľadom na široké portfólio medializovaných produktov, najvyšší podiel pripadol značke Nivea (188 príspevkov, 39%). Na druhom mieste sa umiestnila značka L'Oréal (99, 21%), na treťom Schwarzkopf (70, 15%), nasledovala Dove (62, 13%), Garnier (49, 10%) a napokon Wella (12, 2%).

Najvyššia medializácia značiek pripadla na marec (117 príspevkov). V tomto mesiaci zaznamenali svoje vrcholy medializácie Nivea (39), L'Oréal (28) a Schwarzkopf (26). V apríli zaznamenala vrchol značka Dove (22) a Wella (6). Garnier naopak v júni (16). V medikvartálnom porovnaní bol silnejším 2.Q, kedy média publikovali 245 príspevkov (1.Q: 235).

Najmedializovanejšou témou v súvislosti s vybranými kozmetickými značkami bola Reklama a marketing (135 príspevkov), na druhom mieste sa umiestnila téma Hospodárske výsledky (61) a na treťom Krém na tvár (57). Najvyšši podiel na medializácii tém mala značka Nivea (41%), čo bolo podmienené jej širokým produktovým portfóliom.

Značka Nivea zároveň získala najviac, a to 15 prvých miest v témach: Krém na tvár; Telové mlieko; Antiperspirant, dezodorant; Lak na vlasy; Krém na ruky; Sprchový gél; Slnečná kozmetika; Čistiace emulzie na tvár; Pleťová maska; Telový olej; Pleťová voda; Pena do kúpeľa; Detská kozmetika; Očný krém; Olej do kúpeľa. Najvyššiu medializáciu zaznamenala v téme Reklama, marketing a Telové mlieko (po 32 príspevkov).

L'Oréal získala 7 prvých miest v témach: Lak na vlasy (spoločne s Nivea a Schwarzkopf); Farba na vlasy (spoločne so Schwarzkopf); Make-up; Maskara; Očné tiene; Rúž; Lak na nechty. Najvyššiu medializáciu sme evidovali v téme Reklama, marketing (33).

Značke Schwarzkopf pripadli 4 prvé miesta: Reklama, marketing; Hospodárske výsledky; Lak na vlasy a Farba na vlasy (spoločne s L'Oréal). Najvyššiu medializáciu zaznamenala v téme Reklama, marketing (34).

Garnier si pripísala 1 prvé miesto: Šampón. Najvyššiu medializáciu sme evidovali v téme Krém na tvár (16).

Dove získala 1 prvé miesto: Antiperspirant, dezodorant (spoločne s Nivea). Najvyššiu medializáciu zaznamenala v téme Reklama, marketing (26).

Značka Wella nezískala žiadne prvé miesto. Jej najvyššiu medializáciu sme evidovali v téme Reklama, marketing (6).

Logicky, najviac príspevkov o kozmetických značkách priniesli lifestylové tituly (265 príspevkov, 55%). Na druhom mieste sa umiestnili internetové portály (119, 45%) a na treťom odborné tituly (49, 10%).

Top médiom medializácie značiek bol mesačník Eva (49 príspevkov). Nivea mala najviac príspevkov v SME ženy (18), L'Oréal v mesačníku Eva (15), Dove na Medialne.sk (12), Garnier v Eve (6), Wella v Star (3) a Schwarzkopf na Aktualne.sk (14).

Prehľad jednotlivých skupín médií a titulov s najvyššou medializáciou:

LIFESTYLOVÉ TITULY:

Eva (49 príspevkov) – najviac medializované značky: Nivea (15), L'Oréal (15)

INTERNETOVÉ PORTÁLY:

Aktuality.sk (25) – najviac medializovaná značka: Schwarzkopf (14)

Medialne.sk (25) – najviac medializovaná značka: Dove (12)

ODBORNÉ TITULY:

Stratégie (24) – najviac medializovaná značka: L'Oréal (10)

CELOŠTÁTNE DENNÍKY:

Hospodárske noviny (9) – najviac medializovaná značka: Nivea (4)

REGIONÁLNE TITULY:

KORZÁR, košický denník (4) – medializované značky: Garnier, Wella, L'Oréal, Schwarzkopf (po 1 príspevku)

TV A ROZHLAS:

Rádio Expres (1) – medializovaná značka: L'Oréal (1)

MEDAN.SK

Čtěte také

AMEC_summit_2025
Blog

Co nás zaujalo na AMEC Summit 2025 ve Vídni

Ani letošní AMEC Summit, který probíhal ve Vídni od 10. – 12. června, si NEWTON Media nenechal ujít. Nejenže jsme z informacemi nabitých přednášek získali mnoho cenných podnětů a inspirace, ale naše ředitelka Magdalena Horánska rovněž své know-how předala v rámci panelové diskuze s ostatními CEO.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!