Budoucnost? Mobilní internetová reklama!

iab europe

Mezinárodní internetová asociace IAB zveřejnila údaje o velikosti globální mobilní inzerce. V loňském roce dosáhly 6,9 miliard €, což je oproti roku 2011 (3,8 mld. €) růst o neuvěřitelných 83 %.

 

Foto: Archiv IAB Europe

Z pohledu starého kontinentu je zajímavé (zároveň ale i nepřekvapivé) zjištění, že většina inzerce směrovala do regionů severní Ameriky a do pacifické Asie (s celkovým podílem přes 80 %). V regionu střední Evropy bylo na mobilní marketing v loňském roce utraceno “pouhých” 87 milionů eur, což odpovídá jen asi 1,3% celkové útraty klientů. Jak ale připomíná studie IAB, mobilní reklama má i v našem regionu velký potenciál a na tento rok se očekává její růst o 39 %.

Na celkovém čísle se podílí reklama v mobilním vyhledávání z 53 %, display reklama z 39 % a SMS a MMS zprávy z 8 %. Podle komentátorů výzkumu mezinárodní internetová asociace IAB to dokládá rostoucí význam mobilního zařízení jako reklamního média, na které je možné plánovat v regionálním i globálním měřítku. Do budoucna tento trend podporují i další ukazatele – rostoucí počet i rychlost připojení, delší strávený čas apod.

Chcete vědět víc?  Prezentaci základních výsledků studie IAB si můžete stáhnout zde a nebo v tiskové zprávě IAB Europe.

MEDIAINFO

 

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.
 

 

Čtěte také

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

nahled volby
Blog

České parlamentní volby očima zahraničních médií

Parlamentní volby přitáhly pozornost nejen českých médií, ale i zahraničních redakcí. V zahraničních komentářích se objevují překvapivé paralely, odlišné interpretace výsledků i otázky o dalším směřování české politiky.

nm stanek
Blog

ČSOB hostila Týden inovací

Praha se 9. a 10. října 2025 proměnila v centrum evropských inovací. Týden inovací 2025, který letos slavil deset let, je největší evropskou konferencí zaměřenou na inovace a umělou inteligenci. Setkali se zde globální lídři, inovátoři a vizionáři z celého světa.

Fibep_spol
Blog

Ohlédnutí za FIBEP World Media Intelligence Congress 2025

Odborníci na měření médií z celého světa se na přelomu září a října 2025 setkali v německém Düsseldorfu a zástupci NEWTON Media u toho nemohli chybět. Prestižní konference World Media Intelligence Congress, pořádaná mezinárodní asociací FIBEP, přinesla i letos desítky panelů, přednášek a workshopů, které se zaměřily na aktuální trendy v oblasti médií, dat a technologií.

telefon kresba

Jdeme na to!