Jak může mediální monitoring posílit vaši firmu, značku nebo start-up?

ph podcast 1024x576
Mediální svět se za poslední dekády proměnil od základů. Už dávno nejde o to „zachytit všechno“, ale v záplavě obsahu vytáhnout to podstatné a rychle s tím pracovat. Ve videocastu Týdne inovací to popisuje Petr Herian, zakladatel NEWTON Media a CEO NEWTON Technologies.

Mediální monitoring se za posledních dvacet let výrazně proměnil. Zatímco dříve šlo především o to zachytit co největší množství informací, dnes je cílem vytáhnout z obrovského datového šumu jen to, co je skutečně podstatné. Monitoring Petr Herian přirovnává k radaru pro podnikání, firmám totiž umožňuje včas zachytit hrozby i příležitosti, sledovat konkurenci, produkty a trendy obecně.

Newton staví své služby na třech základních oblastech. Průběžném monitoringu (denní přehledy i online monitoring médiísociálních sítí, alertingy), analýze v čase (kvantitativní a kvalitativní vyhodnocení, srovnání s konkurencí, medializace a odhalování příležitostí na trhu, ve kterém firma podniká) a třetí oblast je archiv, který umožňuje pracovat s daty až 30 let zpětně. Monitoring i proto nevyužívají jen PR oddělení, management větších firem a státní instituce, ale i start-upy či novináři.

Monitoringem médií se v dnešním pojetí rozumí nejen pokrytí tradičních médií, ale i sociálních sítí, podcastů, a to včetně zahraničních zdrojů a nastavení služby se vždy uzpůsobí podle potřeb konkrétního klienta.

Zároveň se do služeb implementuje AI, jelikož pro zpracování je to už vzhledem k množství zpráv nutnost. Moderní AI technologie v datech umožní například shlukovat zprávy se stejnou informační hodnotou do takzvaných Událostí, používáme Entity (jednoznačnou identifikaci subjektů či osob), můžeme pracovat s automatickým sentimentem nebo zpracovávat zprávy i napříč cizojazyčnými zdroji ze zahraničních médií.

Poslechněte si celý rozhovor na Youtube

NEWTON Media působí nejen v České republice a na Slovensku, ale i v Polsku a na Balkáně – Chorvatsku, Slovinsku, Bosně, Makedonii, Srbsku a také na Ukrajině. Zároveň je NEWTON součástí mezinárodní organizace FIBEP, kde jsme velmi aktivní. Současná ředitelka Magda Horánska je i generálním sekretářem této mezinárodní asociace, takže sledujeme trendy v oboru na mezinárodní úrovni a přenášíme je i našim klientům.

Součástí portfolia služeb je i vlastní technologie pro rozpoznávání řeči Beey AI. Beey AI je výsledkem dlouhodobé práce sesterské společnosti  NEWTON Technologies v oblasti rozpoznávání řeči. Z „prostého“ přepisu je dnes komplexní platforma, která v desítkách jazyků přepisuje mluvené slovo do textu s časovými značkami, okamžitě překládá a vytváří titulky, umožňuje rychlou editaci, nebo generuje sumarizaci. A také služba BeeyLive, která zajistí online přepis, titulkování a překlad v reálném čase z/do různých jazků, například při konferencích.

Celý rozhovor Martina Ziky a Petra Heriana ve videocastu Týdne inovací si poslechněte na Youtube.

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!