Výročí 10 let od první přímé volby prezidenta/prezidentky

TW titulky 00

Do volby prezidenta zbývá už jen pár chvil. Za pomoci našeho archivu jsme se proto ohlédli do minulosti, přesně o deset let zpět, kdy se konalo historicky první kolo přímé volby prezidenta. Jak tehdy vypadaly titulní strany vybraných českých deníků? Koho média favorizovala?

MF DNES byla vizuálně neutrální, v textu nicméně zmínila podporu Karla Schwarzenberga od několika známých osobností (mj. Andreje Babiše). U jiných kandidátů tak neučinila.

Hospodářské noviny se jednoznačně postavily za Schwarzenberga, a to jak vizuálem, tak textově.

Rovněž Lidové noviny se vyjádřily pro „knížete“, když s označením „černý kůň voleb“ jako jediný dominoval titulní straně novin a v komentáři jej vyzdvihl tehdejší šéfredaktor Dalibor Balšínek.

V deníku Právo vyšla titulní strana s fotografií, na níž byli tři z celkových devíti kandidátům – Miloš Zeman, Vladimír Franz a Jiří Dienstbier.

Zcela bez preference tak zůstaly Metro, E15 a regionální Deníky. Zcela minimální pozornost věnoval prezidentské volbě na titulní straně Blesk.

„Některé z deníků tehdy celkem jasně vyjádřily svou preferenci. Bylo to poprvé a na dlouhou dobu také naposledy, co tak učinily,“ uzavírá náš analytik David Kursa.

Na všechny vybrané titulky se můžete podívat v galerii. Nebo si jednotlivé texty můžete přečíst v našem archivu, který je dostupný i pro širokou veřejnost.

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!