Zítra asi něco koupím

bng knycmae 7sk

Když Andrej Babiš napsal na Twitter. „Zítra asi něco koupím“, nastala v médiích věc doposud nevídaná. Jednomu tweetu se podařilo zmást téměř všechna čeká média, která tímto považovala nákup Ringieru za jistý. A všechno bylo jinak.

 

Foto: Andrej Babiš, Zdroj: Twitter Andreje Babiše

O koupi společnosti Ringier miliardářem Andrejem Babišem se spekulovalo celé měsíce. Když v pondělí odpoledne zveřejnil Babiš svůj památný tweet, začaly se dít nevídané věci. Hned v úterý dopoledne zároveň vyšel podrobný článek na serveru E15.cz s názvem „Babiš kupuje český Ringier, zaplatí přes čtyři miliardy“ a mluvčí Babišovy skupiny Agrofert Holding Karel Hanzelka pro ČTK popřel podpis smlouvy na koupi české pobočky vydavatelství Ringier Axel Springer.

 

 

Druhá událost ale zaujala podstatně méně novinářů, většina z nich se vzrušeně chytla stébla zmíněného tweetu a také „potvrzovacího“ článku E15. Marek Lutonský několikrát zopakoval, že jejich článek není postaven na nejisté informaci z tweetu, ale na předchozích informacích od důvěryhodných zdrojů.

O to větší sprcha nastala dnes odpoledne, kdy nejdříve Ringier oficiálně popřel prodej a poté jsme se dozvěděli, že naopak podepsal smlouvu o koupi vydavatelství Mafra, které vydává například deníky MF Dnes, Lidové noviny nebo Metro. „Skupinu Mafra považuji za velmi silného hráče na českém mediálním trhu, především v oblasti seriózní žurnalistiky. Její akvizice bude mít pro naši mediální divizi řadu synergií a umožní nám hledat další nákladové úspory například při fungování našeho týdeníku 5plus2,“ uvedl Babiš.

 

 

Eliška Vyhnánková

autorka je konzultantkou sociálních médií
 

 

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!