TV PRIMA: velké podzimní ambice

Portret

Komerční dvojka – TV Prima představila své programové schéma pro nadcházející podzim. Podle generálního ředitele Primy Martina Konráda se jedná o nejdražší programové schéma v historii společnosti.

 

Foto: Martin Konrád, Zdroj: TV Prima

Komerční dvojka – TV Prima představila své programové schéma pro nadcházející podzim. Tomu vládne slogan „Hvězdy jdou mezi vás.“ Vedení televize jím chce přilákat diváky k chystaným projektům, které uspěly v zahraničí nebo na známé tváře, které se objeví na obrazovce. Vsadí na novou řadu VyVolených, kuchařskou show Zdeňka Pohlreicha Vaří celé Česko nebo zábavně-vzdělávací pořad s Leošem Marešem QI. Podle generálního ředitele Primy Martina Konráda se jedná o nejdražší programové schéma v historii společnosti.

Nové logo TV Prima, Zdroj: TV Prima

Je náhoda, že Prima přesně v momentu, kdy představovala novou televizní sezónu, spustila i své kanály v nativním HD rozlišení?

Nikoliv. Tento krok jsme dlouhodobě neplánovali zrovna na teď. Je to spíš o tom, že situace dospěla do bodu, kdy televizi se ekonomicky velmi daří, a můžeme si dovolit investice, které jsou nad běžný rámec investic. Při běžném roce a běžné ekonomické situaci by tento krok byl mnohem komplikovanější. Co se týká HD rozlišení, bylo zapotřebí vyřešit i samotnou distribuci k operátorům, která pochopitelně také není zdarma. V budoucnu bychom pochopitelně všechny naše kanály rádi vysílali v HD rozlišení, pravděpodobně k tomu budeme směřovat, ale všechno je pochopitelně o penězích. Nákup akvizičních programů v nativním HD je samozřejmě dražší.

Ne všechny pořady bude Prima vysílat v nativním HD?

Chci zdůraznit, že původní tvorbu budeme zcela určitě vysílat v HD rozlišení. Vůbec poprvé bude reality show vysílána v nativním HD formátu. Chybět u toho nebude ani Tereza Pergnerová. Pochopitelně budeme v HD vysílat mimo jiné i Cesty domů. Cílem skupiny Prima je, aby v budoucnu mohla alespoň na Primě a Primě Cool vysílat v nativním HD veškerou tvorbu. To bude ale ještě běh na několik let. Znamená to tedy, že pořadů v tomto formátu bude postupně přibývat. Budeme pochopitelně pokračovat do té doby, dokud nebudeme mít všechny pořady v nativním HD.

Největším tahákem, kvůli kterému Prima především spouští svůj kanál Prima Cool v nativním HD je pochopitelně Liga mistrů UEFA?

Je to nejprestižnější fotbalová soutěž světa. A Prima Cool dělá z Ligy mistrů skutečně lifestylovou záležitost. Fotbalová Champions League UEFA bude v HD obsahovat nejen samotné přenosy, ale i studia a vše, co k nim náleží.

Nové logo programu TV Prima VyVolení, Zdroj: TV Prima

Co všeobecně považujete za největší lákadlo z podzimní nabídky?

To je hrozně těžké vybrat. Největším projektem podzimu jsou VyVolení. Vracíme se v nich na začátek této reality show, některé tváře z první řady se objeví ve studiu i v samotné vile. To by mohlo být atraktivní pro ty diváky, kteří již VyVolené znají.

Kterými pořady si chcete dále získat diváky?

Startujeme nový pořad Leoše Mareše QI. Tento unikátní projekt může být pro diváky lákavý v tom, že kombinuje zábavu s lehce vzdělávacím obsahem. Pro diváky bude jistě zajímavá také kuchařská show Zdeňka Pohlreicha, ve které bude Zdeněk dostávat své hosty pod tlak v přímém přenosu, což on umí. Hosté pak přestanou přemýšlet a vypadnou z nich různé informace.

Jaké sledovanosti chcete letos na podzim dosáhnout?

V poslední době se trh velmi fragmentoval. Meziročně vzniklo pět šest nových stanic, s čímž se musíme vypořádat. Nyní zde máme 17 televizních stanic a na konci srpna vznikne další. Proto budeme rádi, když se dostaneme na podobnou sledovanost, jaké jsme dosáhli loni na podzim.

Logo programu TV Prima Cesty domů II., Zdroj: TV Prima

Čím se chcete vymezit proti konkurenční stanici TV Nova?

Chceme jít především vlastní cestou. Vysíláme zavedený seriál Cesty domů, do kterého přicházejí nové postavy. Hledáme takové formáty, které nejsou vyloženě seriálové. Naším cílem je, aby byla Prima spíš o zábavě. Což by měly zajistit právě nové zábavné pořady Leoše Mareše, Zdeňka Pohlreicha, Vyvolení a Česko Slovensko má talent.

Mimochodem, který z připravovaných projektů je nejdražší?

Určitě VyVolení. Postavit vilu a zajistit technické zázemí představuje obrovský náklad. Hned v závěsu za nimi je show Česko Slovensko má talent.

 

Martin Maruniak
autor je novinář

Čtěte také

fm 25 elita
Blog

NEWTON Media na Forum Media: přichází nová éra měření PR

Forum Media letos završilo svůj 25. ročník a opět potvrdilo, že je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Konference nabídla více než 70 špičkových expertů ze všech oblastí profesionální komunikace z celého světa sdílelo to nejnovější z oboru strategické komunikace. Zástupci NEWTON Media byli hrdou součástí pestrého programu v O2 universum.

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

telefon kresba

Jdeme na to!