TV PRIMA: velké podzimní ambice

Portret

Komerční dvojka – TV Prima představila své programové schéma pro nadcházející podzim. Podle generálního ředitele Primy Martina Konráda se jedná o nejdražší programové schéma v historii společnosti.

 

Foto: Martin Konrád, Zdroj: TV Prima

Komerční dvojka – TV Prima představila své programové schéma pro nadcházející podzim. Tomu vládne slogan „Hvězdy jdou mezi vás.“ Vedení televize jím chce přilákat diváky k chystaným projektům, které uspěly v zahraničí nebo na známé tváře, které se objeví na obrazovce. Vsadí na novou řadu VyVolených, kuchařskou show Zdeňka Pohlreicha Vaří celé Česko nebo zábavně-vzdělávací pořad s Leošem Marešem QI. Podle generálního ředitele Primy Martina Konráda se jedná o nejdražší programové schéma v historii společnosti.

Nové logo TV Prima, Zdroj: TV Prima

Je náhoda, že Prima přesně v momentu, kdy představovala novou televizní sezónu, spustila i své kanály v nativním HD rozlišení?

Nikoliv. Tento krok jsme dlouhodobě neplánovali zrovna na teď. Je to spíš o tom, že situace dospěla do bodu, kdy televizi se ekonomicky velmi daří, a můžeme si dovolit investice, které jsou nad běžný rámec investic. Při běžném roce a běžné ekonomické situaci by tento krok byl mnohem komplikovanější. Co se týká HD rozlišení, bylo zapotřebí vyřešit i samotnou distribuci k operátorům, která pochopitelně také není zdarma. V budoucnu bychom pochopitelně všechny naše kanály rádi vysílali v HD rozlišení, pravděpodobně k tomu budeme směřovat, ale všechno je pochopitelně o penězích. Nákup akvizičních programů v nativním HD je samozřejmě dražší.

Ne všechny pořady bude Prima vysílat v nativním HD?

Chci zdůraznit, že původní tvorbu budeme zcela určitě vysílat v HD rozlišení. Vůbec poprvé bude reality show vysílána v nativním HD formátu. Chybět u toho nebude ani Tereza Pergnerová. Pochopitelně budeme v HD vysílat mimo jiné i Cesty domů. Cílem skupiny Prima je, aby v budoucnu mohla alespoň na Primě a Primě Cool vysílat v nativním HD veškerou tvorbu. To bude ale ještě běh na několik let. Znamená to tedy, že pořadů v tomto formátu bude postupně přibývat. Budeme pochopitelně pokračovat do té doby, dokud nebudeme mít všechny pořady v nativním HD.

Největším tahákem, kvůli kterému Prima především spouští svůj kanál Prima Cool v nativním HD je pochopitelně Liga mistrů UEFA?

Je to nejprestižnější fotbalová soutěž světa. A Prima Cool dělá z Ligy mistrů skutečně lifestylovou záležitost. Fotbalová Champions League UEFA bude v HD obsahovat nejen samotné přenosy, ale i studia a vše, co k nim náleží.

Nové logo programu TV Prima VyVolení, Zdroj: TV Prima

Co všeobecně považujete za největší lákadlo z podzimní nabídky?

To je hrozně těžké vybrat. Největším projektem podzimu jsou VyVolení. Vracíme se v nich na začátek této reality show, některé tváře z první řady se objeví ve studiu i v samotné vile. To by mohlo být atraktivní pro ty diváky, kteří již VyVolené znají.

Kterými pořady si chcete dále získat diváky?

Startujeme nový pořad Leoše Mareše QI. Tento unikátní projekt může být pro diváky lákavý v tom, že kombinuje zábavu s lehce vzdělávacím obsahem. Pro diváky bude jistě zajímavá také kuchařská show Zdeňka Pohlreicha, ve které bude Zdeněk dostávat své hosty pod tlak v přímém přenosu, což on umí. Hosté pak přestanou přemýšlet a vypadnou z nich různé informace.

Jaké sledovanosti chcete letos na podzim dosáhnout?

V poslední době se trh velmi fragmentoval. Meziročně vzniklo pět šest nových stanic, s čímž se musíme vypořádat. Nyní zde máme 17 televizních stanic a na konci srpna vznikne další. Proto budeme rádi, když se dostaneme na podobnou sledovanost, jaké jsme dosáhli loni na podzim.

Logo programu TV Prima Cesty domů II., Zdroj: TV Prima

Čím se chcete vymezit proti konkurenční stanici TV Nova?

Chceme jít především vlastní cestou. Vysíláme zavedený seriál Cesty domů, do kterého přicházejí nové postavy. Hledáme takové formáty, které nejsou vyloženě seriálové. Naším cílem je, aby byla Prima spíš o zábavě. Což by měly zajistit právě nové zábavné pořady Leoše Mareše, Zdeňka Pohlreicha, Vyvolení a Česko Slovensko má talent.

Mimochodem, který z připravovaných projektů je nejdražší?

Určitě VyVolení. Postavit vilu a zajistit technické zázemí představuje obrovský náklad. Hned v závěsu za nimi je show Česko Slovensko má talent.

 

Martin Maruniak
autor je novinář

Čtěte také

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

telefon kresba

Jdeme na to!