Tradiční TV třeste se

prescribed

Wall Street Journal uštědřil médiím další parádní lekci, jak se má dělat online video!

 

Zdroj: The Wall Street Journal

The Wall Street Journal před pár dny zveřejnil asi čtyřminutové interaktivní video, které mělo vysvětlit změny v systému zdravotnictví USA v rámci tzv. cenově dostupné péče, jinak také známé jako „Obamacare.“ Video reportéři listu natočili z pohledu reálné (první) osoby, přičemž video umožnilo uživatelům kliknout a prozkoumat různé aspekty příběhu jako jsou související grafiky a videa.

 

 

Zdroj: The Wall Street Journal

Neal Mann, multimediální editor inovací v deníku Wall Street Journal, v rozhovoru pro Journalism.co.uk velký úspěch videa okomentoval slovy, že „interaktivita je něco, co se stává normou. Interaktivita přidává další vrstvu a to bylo opravdu vzrušující, protože v novinkách, a to zejména ve video zpravodajství, jsme obvykle nuceni odpovědět na neuvěřitelně složité otázky na velmi omezeném prostoru. Takže to, co nám interaktivita umožňuje udělat, je rozšířit obsah tak, aby se divák soustředil na oblasti, kde potřebuje dovysvětlit nějaké extra detaily.“

Samozřejmě Wall Street Journal není první redakcí, která používá interaktivní videa. Dalšími průkopníky jsou například kanadská CBC News, která vyhrála Webby Award za svou interaktivní grafickou simulaci únosu Grahama McMynna, nebo také například Al-Džazíra, za interaktivní přepis americké vice prezidentské debaty v Danville v roce 2012. 

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

fm 25 elita
Blog

NEWTON Media na Forum Media: přichází nová éra měření PR

Forum Media letos završilo svůj 25. ročník a opět potvrdilo, že je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Konference nabídla více než 70 špičkových expertů ze všech oblastí profesionální komunikace z celého světa sdílelo to nejnovější z oboru strategické komunikace. Zástupci NEWTON Media byli hrdou součástí pestrého programu v O2 universum.

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

telefon kresba

Jdeme na to!