Slevové portály stále táhnou, z prvotního nadšení už kupující vystřízlivěli

woman 1169324 640

Jsou slevové portály fenoménem, kterému už odzvonilo, nebo na ně zákazníci stále nedají dopustit? A jaké hlavní nedostatky v nabídkách portálů kupující vidí? Současný názor on-line veřejnosti jsme v NEWTON Social Media týmu zjišťovali na únorových sociálních sítí. Podívejte se, co zajímavého jsme zjistili.

Idylické spojení slevových portálů s výhodným poměrem ceny a kvality platilo nejvíce v začátcích. Teď už kupující vědí, že za kvalitu si musí připlatit. Jakmile je cena atraktivně nízko, téměř vždy je to podle přispěvatelů na úkor kvality zboží nebo služeb. Nejznatelnější je propad kvality v restauratérství, kdy si zákazníci kromě občerstvení nejvíce stěžují na přístup obsluhy. U služeb jakými jsou například masáže, kosmetika nebo kadeřnictví zákazníci vnímají nedostatky v délce procedury, kvalitě použitých produktů nebo příjemnosti prostředí. Špatně si stojí i zboží, které diskutující kvalitativně srovnávají s levným zbožím z asijských tržnic.

Naopak nejlépe lidé hodnotili zájezdy, slevy na kulturní akce a nejrůznější druhy vzdělávacích kurzů. S uplatněním poukazu a přístupem ze strany poskytovatelů nabídek byly téměř vždy spokojeni. Pozitivní zkušenosti v diskusích uživatelé otevřeně sdíleli a nabídky poskytovatelů doporučovali. V oblasti kvality zboží a služeb se podle nich vyplatí investovat do nabídek nehmotných produktů. Vouchery na tento typ služeb je stále vnímán jako univerzální dárek vhodný pro každého ke každé příležitosti.

SP_1.png

 

Silnou kritiku si daleko před kvalitou zboží a služeb vysloužily samotné slevové servery. Diskutujícím nejvíce vadila nízká kvalita služeb poskytovatelů slevových nabídek. Zejména nově vzniklé a malé slevové portály totiž mnohdy nabízely nekvalitní zboží a selhávaly v procesech reklamace. Zboží sice zákazníci mohli reklamovat, nakonec však nezískali ani nové zboží ani zaplacenou částku.

Z hlediska ceny byli přispěvatelé ve svých názorech nejmírněnější. Jsou si vědomi, že za nízkou cenu nelze očekávat ani odpovídající, natož vysokou kvalitu. Ceny na slevových serverech jsou podle nich nevěrohodné a vůči kvalitě mnohdy nadsazené. Navíc je pravděpodobné, že jde o zboží, které má v běžném obchodu malý odbyt způsobený nízkou třídou jakosti. Zboží podobné kvality lze podle uživatelů sehnat výhodněji přes nejrůznější světové internetové obchody. Jedinou výhodou slevového serveru pak může být větší jistota dodání zboží v krátkém termínu.

SP_2.png

 

Diskuse na téma slevových portálů se nejvíce rozvinula na Facebooku, diskusních fórech a Twitteru. Lidé se ke slevovým portálům podle výzkumu týmu NEWTON Social Media nejčastěji vyjadřovali negativně, celkově však byly rozdíly mezi pozitivním a neutrálním laděním drobné. Nejčastěji se diskutovalo o kvalitě služeb serverů, kvalitě zboží v nabídkách a malá část diskuse byla přímo věnována cenám.

Social media team

Čtěte také

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

klíčová_slova
Blog

Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií

Nejen velké, ale i menší firmy a startupy potřebují mít přehled o mediálním prostředí, ve kterém se pohybují. Nestačí sledovat jen svou značku nebo produkt. Důležité jsou i širší souvislosti a trendy, které mohou ovlivnit jejich podnikání. V tomto článku si ukážeme, jak vybrat správná klíčová slova, aby byl monitoring médií skutečně efektivní a přinášel vám užitečné informace. Pojďme na to.

telefon kresba

Jdeme na to!