Sex, porno a erotika na sociálních sítích

18

Podívali jste se někdy v poslední době na sociální sítě? Znáte ten „další“ obsah, ten, který prostřednictvím twitteru či facebooku zrovna neodebíráte? Pokud trochu zašťouráte, budete (ne)mile překvapeni. Jedná se totiž o pořádně „nadržený“ kyberprostor.

Foto: ilustrační. Zdroj: Profimedia.cz

18+ ?

Asi každý uživatel internetu někdy při surfování najel na trochu peprnější vlnu. Pokud chcete navštívit web s erotickým obsahem, musíte odsouhlasit podmínky pro používání webu. Vstupem na stránky souhlasíte s tím, že vás následující obsah nijak nepohoršuje, neuráží, že si jej prohlížíte dobrovolně a pro svou vlastní potřebu a hlavně, že jej dále neposkytnete nezletilým osobám. Je to jakási ochrana dětí, které jsou ještě ve věku, kdy by na nich tyto „věci“ mohly zanechat negativní psychický dopad. Všichni víme, že je to ochrana, jak se říká, na dvě věci. Ale přece jen, nějaký koncept přístupu k erotickým materiálům by měl být a měl by se dodržovat. Jak je to na sociálních sítích?

Facebook má LORNO rád

Facebooku se erotická cenzura daří. Málokdy naleznete fotografii, na které jsou ženské bradavky či genitálie a šance na mužské intimní partie jsou také velmi mizivé. Pokud uživatel na facebook vloží nežádoucí materiál erotického druhu, dlouho se zde neohřeje. Zpravidla je do pár minut smazán a dotyčnému hrozí blokace účtu. O dost horší než tvrdé porno všeho druhu může být z určitého úhlu pohledu tzv. facebookové LORNO, a že se mu na největší sociální sítí na světě setsakramentsky dobře daří. Dalo by se polemizovat o tom, co LORNO vlastně je a co vše do něj spadá, a byla by to polemika na dlouhé hodiny. Jde vlastně o lehkou odnož porna. Erotickou sílu facebooku lze především nalézt v LORNO skupinách všeho druhu. Obsahem pak jsou ve většině případů mladé ženy a dívky ve vyzývavých pozicích pouze ve spodním prádle, nejčastěji při focení selfie fotografií. Názvy těchto skupin mnohdy zavání dětskou pornografií.

Twitter – nejen nahoře a dole bez

Nejoblíbenější mikroblog a cenzura? Kdepak. Zapomeňte na to, co si o twitteru myslíte. Spousta lidí vnímá twitter jako tu sofistikovanější sociální síť, kde záleží na tom, jak vás vnímá okolí. To je sice pravda, ale znáte twitter i z té druhé stránky? Twitter je plný necenzurovaného porna všeho druhu. Nejenže zde najdete snad veškeré pornoprůmyslové firmy, které propagují svou tvorbu, ale i samotné pornoherečky a jejich osobní profily s tweety, co zrovna dělaly a co mají rády. Ostatně, pornoherečky a pornoherci jsou velmi aktivní i na facebooku.

Lze se dopátrat obrovského množství retweetů a odpovědí na jejich tweety, které zde raději nebudeme citovat. Nemusíte se ani moc snažit a naleznete fotografie souložících párů, detaily genitálií, orálního i análního sexu a spoustu dalších odnoží tvrdého porna.

Myslí někdo na nezletilé?

Ano, sex je samozřejmě skvělá věc. Člověk má od přírody k němu kladný vztah, ale jedná se o věc intimní a nepřipravené mladé mysli může bezesporu nenávratně ublížit. Kdo uchrání děti ve školním věku před sociálními sítěmi, které jsou plné erotiky, sexu a porna toho nejtvrdšího kalibru? Rodiče? Škola? Jejich přirozená a dočasná nevinnost, která je ochrání před záměrem těchto materiálů? Kdo vysvětlí mladým slečnám, že není v pořádku a už vůbec ne bezpečné dávat své LORNO selfie fotky na facebook? Sexuální výchova na základních školách není, a pokud ano, jde pouze o parodii tohoto předmětu. Otázkou tak je, jestli by kromě mediální gramotnosti nebylo vhodné zařadit do výuky i orientaci na sociálních sítích.

Michal Mikle
autor je publicista

Čtěte také

JB
Blog

Rok 2024: Ohlédnutí Jany Barákové

Milí klienti, partneři a kolegové,  leden je pro mne, a nejspíš i pro většinu z vás, symbolem nového začátku. Nový diář, nový fiskální rok, nové plány, nová předsevzetí. Je to čas

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

BLOG Car of the Year
Blog

Car of the Year 2025: Porovnání mediálních dat 3 finalistů

Prestižní anketa Car of the Year je zpět a s ní i dlouho očekávaný seznam sedmi finalistů pro rok 2025. Který model se stane králem automobilového světa?

Podívali jsme se blíže na mediální data 3 nominovaných finalistů, abychom podle vlastní sady kritérií určili, které z aut získá nejvíce bodů.

BLOG ISAAC
Blog

Představujeme Vám Isaaca® – AI asistenta nové generace

Stejně jako Isaac Newton přispěl svými objevy k vědecké revoluci, i my v Newton Media měníme způsob práce
s mediálními daty díky nejmodernějším technologiím.
Naším cílem je přinášet inovace
a posouvat hranice, a proto přicházíme s revolučním řešením na českém trhu – s Vaším novým parťákem pro analýzu dat: Isaacem.

telefon kresba

Jdeme na to!